יום שישי, 25 בנובמבר 2022

אירועים לסוף השבוע של ה-25-27 בנובמבר

 שוקי חג המולד

שווקי חג המולד כבר התחילו השבוע, ויש עשרות בכל רחבי העיר! באמת קשה לבחור לאן ללכת. יש לי כאן מפה של כל שוקי חג המולד בברלין - גדולים וקטנים, קבועים לאורך כל העונה או רק בסוף השבוע, מסורתיים ומשונים. בבלוג, אני לא מתכוונת לרשום את כולם, כי זה ייקח לכם את כל סוף השבוע לקרוא, במקום לצאת לשם. עם זאת, כמה המלצות:

  • העדפה אישית שלי: בגלל היופי, האווירה ו/או הדוכנים: Lucia ב- Kulturbrauerei (מיקום/אתר), ארמון שרלוטנבורג (מקום/אתר) והקטנים יותר ביוזמות פרטיות וארגוני צדקה. עוד לא ניסיתי את המיקום החדש של שוק Gendarmenmarkt השנה - ב-Bebelplatz (מיקום/אתר) - אז אני לא ממש יכולה להעיד על כך, אבל בעבר אהבתי אותו. השוק ב- Zitadelle Spandau (מיקום/אתר) הוא חדש, אבל אמור להיות נפלא והוא צמוד לשוקי העיר העתיקה המפורסמים של Spandau. כל אלו פתוחים גם בימי חול.
  • אם אתם (או הילדים שלכם) אוהבים מתקני לונה פארק ואווירת ירידים, הכתודת הראשונה שלכם צריכה להיות ה-Winterzauber (מיקום/נוכחות FB) ב-Frankfurter Allee (ליד תחנת Magdalenenstr).
  • גני חג המולד (מיקום/אתר) ו-חג המולד בטירפארק (מיקום/אתר) הם בתשלום לא מבוטל אבל הם נהדרים אם אתם בעניין של אפקט ה-WOW ורגעי האינסטגרם.

אם אתם מבקרים בברלין, הרשימה הזו צריכה להיות די והותר. אין צורך ללכת לכל מיני שווקים אקזוטיים בשכונות רחוקות. עם זאת, אם יש לכם זמן, אני ממליצה לכם לגלות חלקים אחרים של העיר, ולשלב בסיור גם שוק ייחודי מהרשימה, או אפילו לנסוע לאחד מהשווקים הקטנים בברנדנבורג.




כל השווקים (וגם אחרים שלא הזכרתי) נמצאים במפה של כל שוקי חג המולד: 




ועכשיו, לשווקים ייחודיים לסוף השבוע הזה

  • שוק החורף הקויורי (Qweer Winter Market) ב-Alte Münze מציע אווירה בהחלט שונה מהרגיל. יש עלות כניסה של 5 אירו, שבת+ראשון משעה 13:00 (מקום/אירוע FB).

  • ה-Späth'schen Baumschulen עורכים שוק חג המולד בשלושת סופי השבוע הראשונים של אדונט, עם כ-100 דוכנים, פעילויות לילדים ומוזיקה. וכמובן, עצים מעוצבים רבים, בהתחשב בכך שמדובר במשתלת עצים ענקית (מיקום/אתר)
  • רוצים להגיע למקום שהוא אפילו עוד יותר חור בקצה טרפטו (והסליחה עם הקוראים שמתגוררים לא רחוק ממשתלת שפאת', אתם לא גרים בחור)? אז באמצע יער בקצה גרונאו תמצאו את Waldgaststätte Hanff`s Ruh. המסעדה מארחת שוק רק בסוף השבוע הזה (מיקום/אתר)
  • בינתיים, בנויקלן, תוכלו לבקר בשוק חג המולד של האגדות הנורדיות (מיקום/אתר), באחוזת בריץ (Schloss Britz). אם אתם אוהבים את השוק ההיסטורי ב-RAW (מיקום/אתר), הפתוח מדי יום, תאהבו גם את זה (את השוק ההיסטורי של ה-RAW לא הזכרתי ברשימת השווקים האהובים/מומלצים רק כי לא רציתי להעמיס על המערכת, הוא די מומלץ, למי שלא מכירה אותו) . 


  • שוק חג המולד "הסביבתי" נמצא ב-Sophienstr במיטה, ואם התפאורה הזו לא מספיק דרמטית ויפה, רוב הדוכנים הם של מתנות ומאכלים קטנים בעבודת יד. בכל סופי השבוע (מיקום/אתר)
  • שוק נוסף המשלב יצרנים מקומיים והגדרות יפות יהיה ברחבת ארמון שונהאוזר (Schloss Schönhauser) בפנקו בסוף השבוע הזה (אתר/מיקום)
  • שוק חג המולד היפאני ב-Festsaal Kreuzberg (אתר/מיקום) ביום ראשון מבטיח אווירה בסגנון יפני. יש דמי כניסה (12 יורו).


  • יש גם שוק חג מולד "טבעוני" שרשום ליום ראשון בפהרבלינר פלאץ. אני מהססת להמליץ ​​על זה מכיוון שאין נוכחות באינטרנט וייתכן שזו טעות, אך אל תהססו לבדוק זאת.

    אירועי חג המולד נוספים:

    • אם בא לכם לצאת קצת לטיול ולאירוע מעניין: חברי הקהילות בקלאדו וב-Gross Glienicke משמיעים בפעמונים ושרים זה לזה משתי גדות ה-Glienicke See בשבת, מהשעה 5:30 בערב, ב-Badestelle Pferdekoppel (מיקום/מידע נוסף)
    • ביום ראשון, חובבי רכבות הרטרו יכולים ליהנות מנסיעה עם מנוע קיטור קלאסי, מליכטנברג לאורך הרינג. המחיר לא זול, אבל אהבה אמיתית אף פעם לא באה בקלות (מיקום/אתר). יש לציין גם, שמכיוון שהרכבת נוסעת על הרינג, אולי יתמזל מזלכם ותראו אותה בנסיעה שלה, באחת מתחנות הרינג, בחינם (אבל אז עולה השאלה הפילוסופית - האם זו אהבה למכירה או בחינם?)

    • ה-1 בדצמבר הוא היום הראשון של לוחות השנה של האדוונט! ובפנקו, יש לוח שנה "חי", שמבטיח פעילויות כל יום בחלק אחר של השכונה. ב-1 בדצמבר, זה יהיה ב-Rathaus Centre , עם מוזיקה, מתנות לילדים ועוד הרבה יותר.

    יום שישי השחור

    אולי רציתם לשאול, אבל לא נרשמו אירועים גדולים אמיתיים הקשורים לבלאק פריידי. זה משמח אותי איכשהו, קשה להסביר :-)

    בעיר מתקיימות מספר מסיבות חילופי בגדים שעשויות להיות מעניינות (במפת האירועים הכללית בתחתית העמוד), כמו גם שוק פאנק ורוקבילי ב-Wild at Heart  בקרויצברג ביום ראשון (מקום/אירוע FB )


    מוּסִיקָה


    הרבה מוזיקה לכל המשפחה בסוף השבוע, ולא רק בשווקי חג המולד.
    • תיאטרון Atze יציג בשבת את המופע "באך, חיי מוזיקאי" (מיקום/פרטים)
    • בפילהרמונית ניתן להאזין לקונצרט המשפחתי "Das Zauberflötchen" (מיקום/כרטיסים)
    • ב-Komische Oper תוכלו ליהנות מן ה"מולדובה" של סמטנה (המקור של "התקווה"...) בקונצרט "ארץ עיר" לילדים (מיקום/כרטיסים)


    עברית בברלין, בסוף השבוע ובמהלכו

    • קבלת שבת עם גלווויין ב"הלל ברלין" ביום שישי בערב (מידע)
    • ביום ראשון, צוזאמן יצאו איתכם למוזיאון "מאך מיט" במסגרת "Sunday Funday" (להרשמה
    • ביום רביעי יתקיים ערב השקה לספרה של הילה עמית "עיר תחתית" (פרטים)




    אותו הדבר באנגלית


    תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
      Buy Me A Coffee

    דבר הספונסר 


    הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך נובמבר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

    מפת האירועים











    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה