יום שישי, 18 בנובמבר 2022

אירועים לסוף השבוע של ה-18-20 בנובמבר

(כמעט) מתחילים שוקי חג המולד

שוקי חג המולד מתחילים רשמית רק ביום שני (ואפילו - יום ראשון הוא יום אבל, כמו בשבוע הקודם - על כך באייטם הבא). אבל נו באמת אתם בברלין אז למה שלא להתחיל לפני הזמן אם רק אפשר? 

בשבוע שעבר כבר תיארתי כמה שווקים שהתחילו כבר, בינהם: 
  • השוק עם מגלצ'ת השלג בפוטסדמר פלאץ (נמצא במפה שבתחתית הרשומה) 
  • השוק/יריד הכי גדול בברלין, ה-Winterzauber בפרנקפורטר-אלה, עם לונה-פארק ענק (נמצא במפה שבתחתית הרשומה) 

עוד בסוף השבוע נוספים כמה שווקים שכאמור לא יכלו לחכות להתחלה הרשמית של התקופה... 

  • עוד שוק שהוא לונה-פארק ב-Zentraler Festplatz , בשם Berliner Winterpark 
  • שוק ימי הביניים ב-RAW נפתח כבר ביום חמישי (17 בנובמבר), וכולל מופעים עם אווירה היסטורית, מתקנים פוטוגנטיים וכמובן, דוכני אוכל (מפה, אתר)
  • רובע שפנדאו ידוע במגוון השווקים המדהימים באזור העיר העתיקה והשנה הזו לא יוצאת דופן. יש לא פחות מארבעה שווקים מרכזיים בשפנדאו, שמתחילים מאזור הקניון שליד תחנת הרכבת וממשיכים ממש עד מצודת שפנדאו. הראשון שבהם נפתח בשבת הקרובה, "Family Wonderland", שוק שכמו שאפשר להבין משמו, עם אוריינטציה משפחתית (מפה / אתר
  • גני חג המולד - בטירפארק ובגנים הבוטניים - שניהם נפתחו השבוע והולכים לספק לנו תצוגת אורות מרהיבה שמשלבת יפה בנוף הקסום של הטירפארק או הגנים הבוטניים. הכניסה בתשלום, די נכבד (הגנים הבוטניים: מפה / אתר ; הטירפארק : מפה / אתר



יש גם שווקים שקורים רק בסוף השבוע הזה, אז אם הם נראים לכם מדליקים, כדאי לנצל את הרגע, למשל שוק חג המולד הפיני במרכז לתרבות פינלנד בקרויצברג (מפה). אם עבודות יד ופולקלור פיני הם לא מספיק מסעירים עבורכם, גם חנות בית הכלא של טגל עורכת בשבת יריד מוצרי חג המולד, כמובן בעבודות יד שיקומיות של אסירים (מפה/מידע)


(שוב) אין שוקי פשפשים (אבל לא לדאוג לארנק מלא מדי!)

גם השבוע יש ביום ראשון יום אבל לאומי, מה שאומר שגם השבוע אין שווקי פשפשים מסורתיים. שוקי הפשפשים של רחוב ה-17 ביוני, ה"מאוור פארק" ושווקים דומים, כולם סגורים. גם חלק משוקי חג המולד שהוזכרו בסעיף הקודם, סגורים (למשל זה שבשפנדאו). 

עם זאת, יש גם לא מעט אירועי שוק מיוחדים לסוף השבוע: 
  • חובבי אבנים? יריד "מינרליס" (באולם 17 של ה-Messe, מפה / אתר) מתמקד כמובן באיסוף וחקר אבנים נאות, קריסטלים ומינרלים. שישי-ראשון, הכניסה בתשלום. 
  • יריד ספרי אמנות, בכל ימות סוף השבוע, ב-בת'אניין (מפה / אתר
  • יש כמה וכמה אירועי החלפת בגדים בעיר במהלך סוף השבוע (ר' במפה), המרכזי שבהם הוא כנראה ב-Haus der Statistik (מפה), שוק ההחלפה של MAKE SMTHNG Kleidertauschparty Berlin בראשון (פרטים)


  • עוד שוק ביום ראשון, הוא ב- Vegabund Brauerei (מפה) בוודינג, פשפשים, בירת בוטיק ועוד כל מיני הפתעות (פרטים)
  • מסתיים שבוע הפסטה האיטלקי, ואתם עדיין יכולים להספיק לאכול מנה איטלקית משובחת ב-15 אירו בלבד (פרטים)

(רק לא) המונדיאל

ביום ראשון פורץ המונדיאל בקטאר לחיינו. פורץ זו הגזמה פרועה - יותר נכון, נכנס בצורה מינורית. כל מי שחי בגרמניה בטורנירים קודמים זוכר את קדחת הטורניר, שבה ניתן לראות בכל מקום אווירה של התרגשות מן האירוע. הפעם - לא, כמובן שלא. גם בגלל מזג האוויר, שמונע מסיבות הקרנה פומביות; ומיותר להגיד שגם בגלל הנסיבות הפוליטיות: מצב זכויות האדם בקטאר, היחס ללהקטב"ק ולנשים, מותם של אלפי עובדים בתנאי עבדות, וכו'. בארים רבים בברלין מחרימים, או מציעים פעילויות אלטרנטיביות. 

  • ביום שישי בערב, הדיון ב"בית הכדורגל" על הנושא (פרטים)


(עוד כמה) דברים מעניינים

בשבוע שעבר התקיימו מצעדי עששיות רבים ברחבי ברלין, השבוע נותר מצעד עששיות אחד מעניין במיוחד - בשבת מתקיימת תהלוכה בקרויצברג 36 תחת הכותרת "widerständiger Laternenumzug gegen Verdrängung". היא מתחילה בכיכר ריו רייזר (מפה) בשעה 15:30 (אירוע). 


  • ואם כבר באקטיביזם עסקינן, השומר הצעיר חוגג עשור עם פעולה חגיגית ביום שבת ולפני כן, ביום שישי - הנחת אבני נגף לפעילות השומר הצעיר שנרצחו על ידי הנאצים, במסגרת פרויקט ההיסטוריה של התנועה (פרטים). 


  • עוד חוגגים עשור מבורך: שבת יחדיו של בית הכנסת של פרנקל-אופר. ביום שבת כמובן, בביה"כ (פרטים)

בהמשך השבוע

  • ביום רביעי נפגשות בפעם הראשונה אמהות לתינוקות בברלין שרוצות קצת לדבר בעברית, במסגרת "בייבי אנד ברצל" של צוזאמן (פרטים והרשמה)


  • ה-24 בנובמבר הוא חג ההודייה האמריקאי. בינתיים לא פורסמו המוני אירועים (אפילו בהשוואה לשנים קודמות), אבל יש למשל ארוחת ערב ב-Bräugier Ostkreuz (פרטים) , היום אח"כ הוא כמובן ה"בלאק פריידיי". 

אותו הדבר באנגלית


תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך נובמבר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה