יום שישי, 2 בדצמבר 2022

אירועים לסוף השבוע של ה-2-4 בדצמבר

1. בחוץ: לבקר בשוקי חג המולד

בשבוע שעבר פירטתי שווקים חביבים עלי, ונתתי כמה המלצות לשווקים "בסיסיים" ששווה לבקר בהם. במידה ואתם נכנסים לבלוג רק השבוע ולא בטוחים מאיפה מתחילים, בסוף הבלוג (ממש ממש למטה, מתחת להכל) תמצאו אימלו"ק של השווקים שדורגו בשבוע שעבר. 

השבוע התבקשתי (בדף הפייסבוק שלי) להתייחס קצת לשווקים בשלהי ברלין ובברנדנבורג. זאת הרמה מצוינת להנחתה - כי גם בשווקים ה"מיוחדים" של סוף השבוע יש כמה דברים מדליקים אצל השכנים בברנדנבורג או בשלהי העיר:  

  • בכל סופי השבוע של האדוונט יתקיימו אירועים ב-Nature Park Schöneberger Südgelände , כולל תצוגת אורות ושוק חג מולד קטן באולם הקטרים הישן 
  • בחוף הים של האוראנקה-זה בצפון-מזרח ברלין יקיימו בשבת/ראשון שוק שיכלול אמנים מקומיים, אוכל רחוב ומופעי אש (אתר/מיקום)
  • בעיר העתיקה של פוטסדם תמצאו שוק קבע שגם פתוח בימי חול וגם בסופי שבוע. לא רחוק משם, ב- Kutschstallhof, יתקיים בסוף השבוע הזה שוק חג מולד פולני (מיקום); פה זה לא נגמר עם השווקים ה"אתניים" בפוטסדם, בסוף השבוע יתקיים גם השוק הבוהמי ב-Weberplatz Babelsberg (אתר/מיקום) אם תמשיכו הלאה לחלקים אחרים של העיר, תוכלו לבקר באי Hermannswerder שמקיים ביום ראשון שוק חמוד 
  • עוד בברנדנבורג: בין העיירות ליבנאו ולהדה בשפרה וואלד יתקיימו שני שוקי חג המולד ונסיעות בקהאן בינה (פרטים/מפה) ; בעיירה בורג יקיימו שוק מסורתי של תושבי השפרה-וואלד (מיקום)




ואם בכל זאת אתם רוצים להיות במרכז העיר: 

  • אולי השוק ה"זמני" הכי חשוב שיש בסוף השבוע הזה או שוק חג המולד של ריקסדורף, בנויקלן. שוק חג המולד הזה מארח ארגונים התנדבותיים, בתי ספר, גופים חברתיים ועוד, לצד עבודות יד מן השכונה. התוצאה - בנופי ריקסדורף הרומנטיים - יפיפיה, אבל גם עמוסה וצפופה (אתר/מיקום)
  • ב-Kühlhaus שבפארק גלייסדרייאק (כן, נשארים בכל זאת עם קצת טבע מסביבנו), מתקיים שוק המעצבים Weihnachtsrodeo בשבת/ראשון (אתר/מיקום

  • ב-"אלטה מינצה" במיטה עורכים גם בסוף השבוע שוק חג מולד שונה לחלוטין מכל דבר אחר, תחת הכותרת "Naughty Market" , שדוכניו, סדנאותיו וההופעות בו מוקדשים כולם לגישה של מיניות חיובית (Sex Positive). הכניסה, אולי מיותר לציין, מגיל 18 ומעלה. (אתר/מיקום
  • עוד שוק אלטרנטיבי ומעניין יתקיים ב"silent green" בוודינג (אבל עם תכנית לילדים), בשבת/ראשון (אתר/מיקום)
  • החבר'ה של True Italian שמביאים לכם אירועי אוכל מדהימים של הקהילה האיטלקית (הקולינרית) פה, אירגנו גם "שוק חג מולד איטלקי" בארנה של טרפטו, עם אוכל, שתייה, עיצוב, מוזיקה ועוד. (אתר/מיקום)



כל השווקים (וגם אחרים שלא הזכרתי) נמצאים במפה של כל שוקי חג המולד: 




2. טיפה בים חג המולד: אוטוטו חנוכה 

וביום ראשון יתקיים "בזאר חנוכה" של בית הכנסת פסטלוצי שטראסה, בחצר בית הכנסת (מיקום)




3. בפנים: קניות, קניות, קניות

אם עולמכם שומם בלי יום בקניון, השבוע תוכלו לבקר בחלק ניכר מן הקניונים ביום ראשון - יום ראשון פתוח לקניות, בין היתר בקניונים הבאים: מול אוף ברלין, East Side Mall, גזונדברונן סנטר, Boulevard Berlin ועוד. 


4. בפנים: מוזיאונים

אם אתם מעדיפים את הבפנים שלכם קצת יותר מעשיר, יום ראשון הוא יום ראשון של המוזיאונים, מה שאומר שהמוני מוזיאונים פתוחים בחינם ומציעים גם אירועים מיוחדים (סדנאות, סיורים מודרכים, הפנינגים וכו') . 



אותו הדבר באנגלית


תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך נובמבר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

כמו שהובטח: סיקור השווקים מן השבוע הקודם
  • העדפה אישית שלי: בגלל היופי, האווירה ו/או הדוכנים: Lucia ב- Kulturbrauerei (מיקום/אתר), ארמון שרלוטנבורג (מקום/אתר) והקטנים יותר ביוזמות פרטיות וארגוני צדקה. עוד לא ניסיתי את המיקום החדש של שוק Gendarmenmarkt השנה - ב-Bebelplatz (מיקום/אתר) - אז אני לא ממש יכולה להעיד על כך, אבל בעבר אהבתי אותו. השוק ב- Zitadelle Spandau (מיקום/אתר) הוא חדש, אבל אמור להיות נפלא והוא צמוד לשוקי העיר העתיקה המפורסמים של Spandau. כל אלו פתוחים גם בימי חול.
  • אם אתם (או הילדים שלכם) אוהבים מתקני לונה פארק ואווירת ירידים, הכתודת הראשונה שלכם צריכה להיות ה-Winterzauber (מיקום/נוכחות FB) ב-Frankfurter Allee (ליד תחנת Magdalenenstr).
  • גני חג המולד (מיקום/אתר) ו-חג המולד בטירפארק (מיקום/אתר) הם בתשלום לא מבוטל אבל הם נהדרים אם אתם בעניין של אפקט ה-WOW ורגעי האינסטגרם.


מפת האירועים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה