יום רביעי, 28 בינואר 2015

פעילויות לילדים, משפחות וגם ברלינאים אחרים בסוף השבוע של ה-30 בינואר - 1 בפברואר (כולל ט"ו בשבט)


קסמים ב-FEZ

ה-FEZ מקדיש את כל השבוע הקרוב (שבו גם חופשת החורף של בתי הספר בברלין) לקסמים, כולל "בית ספר לקוסמים" ו"גיבורי הוגוורטס". 

מתי: שבת/ראשון משעות הבוקר 
כתובת:  FEZ ברלין, Straße zum FEZ 2, 12459 Berlin 
תחבורה: חשמלית (27, 63 או 67) עד Freizeit- und Erholungszentrum או רכבת S3 עד Wuhlheide
דמי כניסה: הכניסה בתשלום של 3 אירו לאדם או 10 אירו למשפחה. 



קרנבל ברובע הנזה/מואביט


ה"פאשינג" הוא הגירסא הגרמנית לפורים / לקרנבל. יש כמובן סיבה דתית מאחורי מנהגי הקרנבל (שקיימים בכל התרבויות האירופאיות) - העילה הקתולית היא ימי האבל על מותו של ישו. באופן חשוד, גם אצלנו היהודים עורכים באותה תקופה מסיבת תחפושות, וגם אצל עמים פגאנים קדומים. אצל הפרוטסנטים הרציניים של ברלין אין מסיבות תחפושות, לפחות לא במקור לפני מאות בשנים, ולכן לא תראו פה תהלוכות קרנבל ענקיות כמו שיתקיימו בעוד כשבועיים בקלן ובאזור הריין. אבל יש גופים קטנים שמארגנים תהלוכות קרנבל או מסיבות תחפושות. 

אחת מן היוזמות האלו הוא תהלוכת קרנבל שתצא ביום ראשון ב-11:11 (זאת השעה הסמלית שבה מתחילות תהלוכות הקרנבל) מ-Hansaplatz עד Universalhalle ברובע מואביט. ב-Universalhalle תהייה מסיבה (בתשלום). 





זאת ועוד

  • ביום שישי, ב-18:15, הדרכה בשעות הערב החשוכות באקווריום של גן החיות.
הדרכת ערב באקווריום של גן החיות (מקור: berlin.de) 

  • בימים חמישי - שישי - שבת, מכירה של בגדים מעצבים יד-שנייה מ-We Buy Fashion ב- Grünberger Str. 90 10245 Berlin (פרטים
  • ביום שבת, בין 14:00 ל-17:00, "יום משפחה" עם הפעלות ב-Haus am Waldsee (כתובת: Argentinische Allee 30, 14163 Berlin, הגעה: U3 עד Krumme Lanke) 
  • ביום ראשון, יום משפחה במוזיאון וילה אופנהיימר , (כתובת Schloßstraße 55, 14059 Berlin , הגעה: Sophie Charlotte Platz) 
  • ביום ראשון, פסטיבל אוכל רחוב בקולטורבראווריי




שוק אוכל רחוב בקולטורבראווריי


  • וכדי להוריד את האוכל: עוד ביום ראשון, ב-16:30, ריצה/צעדה עממית משער ברנדנבורג לעמוד הטלוויזיה. העילה? "אנחנו רוצים את המשחקים!" (האולימפיים). קבוצה שמעוניינת להביא את האולימפיאדה לברלין, וכמובן נתמכת על ידי העירייה, שהייתה שמחה להרים אולימפיאדה משותפת עם המבורג ב-2024 . ההשתתפות כמובן חינם 


תערוכות מרתקות




  • עד ה-22 בפברואר - תערוכה על ז'ול ורן (בהקשר מסעות, גלובליזציה ותקשורת) במוזיאון הקומוניקציה
  • עד ה-31 ביולי - תערוכת הפנדה במוזיאון הטבע (טבע) 


    תערוכת הפנדות




  • ט"ו בשבט 


    • ביום שלישי, 3 בפברואר, בשעה 19:00 יתקיים סדר ראש השנה בבית חב"ד מזרח (Karl Liebknecht Str.34). פירות, שירים וחידונים. כניסה חופשית. 






    • ביום רביעי, ב-17:00, תיאטרון בובות לט"ו בשבט ב"במבינים" בסניף המערבי Brandenburgische Str 
    מקור: במבינים
    • ועוד משהו קטנטן: אני לא מאוד ששה לקדם פה עניינים ממוסחרים מדי, אבל הפרסומת הזו ל"ריטר ספורט" ממש חמודה ובמקרה באה בדיוק בט"ו בשבט! המשימה - יוצרים איזשהו "עץ" מבוסס על ריטר-ספורט. על כל תמונה שתישלח אליהם עד ל-8 בפברואר (פייסבוק / טוויטר / אינסטגרם) הם ישתלו עץ . פרטים נוספים פה




    קבועים

    יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

    מקור: אתר במבינים


    עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מפגש חדש ביום שבת הקרוב - בין 11:00 ל-12:00 תהיינה פעילויות לילדים בבניין בית הכנסת של ריקה-שטראסה (Rykestr 53), בקבוצות גיל מקבילות (פרטים בפייסבוק

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה