יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

פעילויות לילדים, למשפחות וגם סתם ככה בברלין - בסוף השבוע של ה-5 - 7 בדצמבר

קבלות שבת

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים


עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מפגש חדש ביום שבת הקרוב - בין 11:00 ל-12:00 תהיינה פעילויות לילדים בבניין בית הכנסת של ריקה-שטראסה (Rykestr 53), בקבוצות גיל מקבילות (פרטים בפייסבוק

חנוכה 

הרשומה של השבוע הבא תתן לכם פירוט של פעילויות לרגל חנוכה בעיר, אבל כבר בסוף השבוע הזה תוכלו להינות מפעילות חנוכה של "במבינים" : יצירה, אוכל ובידור - בהרשמה מראש (עלות: 12 אירו). פרטים נוספים 





הכר את הילידים: יום ניקולאוס הקדוש, 6 בדצמבר


ב-6 בדצמבר חוגגים בארצות נוצריות רבות בגרמניה את יום ניקולאוס הקדוש. ניקולאוס הקדוש הוא למעשה אחד מן הקדושים החשובים (באופן כללי) בנצרות, אבל השורה התחתונה - מנהגי החג, היא זו שצריכה לעניין אותכם. לפי המיתוס, ילדים צריכים להשאיר מגף (או נעל) מחוץ לדלת ביתם/חדרם בלילה שבין ה-5 וה-6 בדצמבר. בבוקר, אם הם היו ילדים טובים השנה, הם ימצאו שוקולד, ממתקים או מתנות קטנות - ניקולאוס הקדוש הוא סב חביב שמחלק מתנות, ואכן, מן הכינוי ההולנדי לניקולאוס הקדוש (Sinterklaas) התגלגל מיתוס סנטה קלאוס (שלעיתים גם מכונה באנגלית Saint Nick). 

בחלק מן הבניינים שבהם אנחנו גרנו, שכנים (בעיקר זקנים) נהגו לבקש שנשאיר את הנעל מחוץ לדלת. מכיוון שכותבת טור זה היא בעצמה טיפונת נעל, לקח זמן עד שנפל האסימון. כן, גם ילדים יהודים אוהבים למצוא בבוקר שוקולד בנעליים. 

שווקי חג המולד 

אני מקווה שניצלתם את השבוע שעבר כבר לטעום משווקי חג המולד.  יש כל כך הרבה שווקי חג מולד שווים, שאני מקווה שתנצלו את הימים שבין ה-24 בנובמבר ל-22 או ה-23 בדצמבר ותבקרו בכמה. יצוין, כי במהלך התקופה הזו נציע סיורי שווקי חג מולד, עם קצת רקע על מנהגי החג ועל השווקים השונים, בתיאום מראש (במייל שלנו - info at berlinhebrew.com). פרטים ב"השבוע בברלין". 

כמה שווקים מיוחדים לסוף השבוע הקרוב:


  • שוק אמנים ומלאכת יד בפרונאו. שווקי חג המולד הם זמן מצוין לבקר בפינות פחות ידועות של העיר. פרונאו Frohnau היא פרבר שנמצא כמעט בקצה הצפוני של מפת ה-BVG, קצת לפני ברנדנבורג. על האטרקציות של השכונה כתבתי ב"מגזין שפיץ" לפני כמה חודשים, ובינהם מנזר בודהיסטי אמיתי. ב-6 וב-7 בדצמבר יתקיים בפרונאו שוק חג מולד שבו תוכלו לרכוש עבודות מלאכת יד ויצירות אמנות מן האמנים עצמם. שבת/ראשון בין 11:00 ל-18:00, בין Zeltinger Platz ו-Edelhofdamm. הגעה: S1 ל-Frohnau (כניסה חופשית) 

שוק אמנותי בפרונאו (צילום: המארגנים)

  • אם כבר שמתם פעמיכם לפרובינציה הברלינאית, למה שלא תיקחו את המעבורת (של ה-BVG) מוואנזה לקלאדו? בנמל קלאדו יצפה לכם בשבת ובראשון שוק חג מולד מסורתי של הרובע הימי הנסתר מן העין. הדרך הפשוטה להגיע היא כאמור בשייט של התחבורה הציבורית (פעם בשעה) מוואנזה. ניתן גם להגיע עם קווים 134 ו-135 מתחנת הרכבת של שפנדאו

גם סנטה יגיע במעבורת של ה-BVG: שוק חג המולד של קלאדו

  • ב-FEZ יקיימו את "שוק חג המולד הראשון לילדים", והכוונה כמובן לשוק שבו הילדים יכולים להתנסות בהכנת קישוטים, מאפים וכו'. ביום שבת, כל הכרטיסים כבר נמכרו ; אבל אתם מוזמנים להצטרף ביום ראשון. פרטים ב-FEZ 
  • עוד שוק חג מולד מיוחד לילדים (וגם הוא מאורגן על ידי גוף ציבורי ללא כוונות רווח) יתקיים בחווה Pinke Panke שבפאנקו (נסו להגיד את זה מהר, או פשוט הגיעו לכתובת: Am Bürgerpark 15-18 Berlin-Pankow, תחבורה: Wollankstr). השוק יתקיים ביום שבת בין 14:00 ל-18:00 וכל הכנסותיו קודש לחווה. 

  • ואם כבר מדברים על אהבת בעלי חיים: שוק חג מולד צמחו-טבעוני יתקיים בארנה של טרפטו, ראשון. בעוד שבשווקים האחרים רבים המאכלים, אבל רובם ככולם לא מתאימים לטבעונים (וחלקם הגדול גם לא לצמחונים), פה תוכלו למצוא בראט-וורסט מסייטן, מאפים ללא חלב/ביצים/דבש וכמובן מתנות מתאימות, ללא עור, פרווה ושאר מרכיבים מן החי. Arena Glashaus, ב-Eichenstraße 4, 12435 Berlin (תחנה: שלזישס טור או טרפטו פארק). הכניסה בתשלום סמלי. 
  • לא ממש לילדים (אלא אם הם ערניים בערב) אבל שווה מאוד לחובבי אמנות לבקר בשוק "MoKuzuMimi" - שוק אמנות שמתקיים ב-6 בדצמבר, בין 18:00 לחצות, ב"חצרות בתי המשפט" בוודינג, מתחם אמנים שמשתרע בין Gerichtsstrasse 12 לבין Wiesenstraße 62. בשוק הקטן (שמתקיים בקומה השלישית של הסדנאות בחצרות 5 ו-6, כלומר אלו הקרובות יותר ל-Wiesenstr)ä ימכרו האמנים את יצירותיהם ב-100 אירו (או פחות). תחנות: Humboldthain או Wedding 

יצירות אמנות למכירה בוודינג


  • חובבי העיצוב יכולים לבקר גם ב-Holy.Shit.Shopping ב-Kraftswerk שליד Heinrich Heine Platz במיטה; וחובבי האוכל (ביום ראשון), ב-Naschmarkt שמארגנים ב-Markthalle IX. ב"מארקטהאלה 9" יקיימו גם אירועים אחרים במהלך חודש האדוונט - בכל יום שלישי ושישי (בין 15:00 ל-17:30) יאפו שם עוגיות חג מולד. 
  • קיימים כמובן הרבה שווקים גדולים וממוסדים יותר: בארמון שרלוטנבורג, באלכסה, בזנ'דארמנרמרקט וליד בית העירייה האדום באלכסנדרפלאץ. השוק של ה"קולטורבראווריי" מכונה Lucia Weihnachtsmarkt ויש בו לפחות מרכיב אחד מקורי: הוא שוק "בסגנון סקנדינבי". מעבר לכך שהוא אחד השווקים היפים שבהם תמיד כדאי לבקר (ושיש בו את השילוב הרגיל של אוכל/ מוזיקה /דוכנים /מתקנים), יש בו גם פעילויות לכל המשפחה בחינם בימים שבת וראשון, בכל סופי השבוע של האדוונט. בשבת (בין 16:00 ל-18:00) יוכלו ילדים (מגיל 4 ומעלה) להינות מפעילויות יצירה מחומרים מומחזרים ב"אלטה קאנטינה"; בראשון (באותן שעות) תוכל המשפחה לשמוע על פלאיהן של ארצות סקנדינביה ואף להשתתף בחידון נושא פרסים בנושא (בחסות סוכנות נסיעות ברלינאית שמתמחה באזור). הכניסה (גם לשוק וגם לפעילויות שבתוך הבניין המחומם) - חופשית. 
Lucia Weihnachtsmarkt - Pressefoto Berlinskyline (Fotograf: Jochen Loch)

  • בין השווקים הקטנים והמיוחדים, יש כמה ששווים אזכור וביקור במהלך אחד מסופי השבוע הקרובים. ב-Klunkerkranich בנויקלן (מעל קניון Neukoellner Arkaden) יהיה בשישי (מ-16:00) ובשבת שוק חג מולד (וכך בכל סופי השבוע הקרובים שלפני חג המולד, תחנה: Karl Marx Allee); בחוף אגם וייסנזה יתקיים שוק קטן עם אירועים (רובם בחינם), אוכל והפעלות בכל ימי הראשון (בתוך אוהל יורטה, תחנה: Indira Gandhi Str של ה-M4) וב-Neue Heimat שבמתחם RAW יתקיים שוק מעצבים/אוכל (שהפך שם לדי-קבוע), אבל עם נופך חג המולד. 

אופים עוגיות בקוקיז 

אלה שיש להם חיים (לפני שנולדו הילדים?) - זוכרים את הקוקיז? גם הבעלים של הקוקיז כנראה הבינו שקהל המבלים דורש גם הפעלות לילדיהם. במקרה הזה ב-Kidz Want Cookiez, מורשת הדיג'יי חיה ובועטת, ומועברת לדור הצעיר. הפעילות כוללת במקרה הזה גם באמת הכנת עוגיות (פלעצשן) לחג המולד. בהרשמה מראש בלבד (הגדילו את התמונה כדי לקבל פרטים). 







"שוק היבשות" במוזיאון האתנולוגיה 

עוד ממשיך השבוע הפסטיבל בשם "שוק היבשות" שכולל מוזיקת עולם, עבודת יד וכל מיני הפעלות לילדים. הפעילויות תעבורנה שבוע-שבוע בין היבשות, בכל סופי השבוע הבאים, של האדוונט. 

מוזיאון האתנולוגיה (Lansstr. 8 14195 Berlin , רחוק-רחוק בדאהלם, טוב לשילוב עם הדומאנה, אם מזג האוויר סביר, תחנת Dahlem Dorf )
יום שבת/ראשון, החל מ-11:00 (ילדים בחינם; מבוגרים 8 אירו/4 לנזקקי סעד, נכים וכו')



שוק היבשות



זאת ועוד 

  • סיור חשוך לילדים ביער גרונוואלד ביום שבת, מן ה-Oekowerk, החל מ-15:30 
  • הבלט "הנזל וגרטל" ביום ראשון, החל מ-16:00, בחינם לילדים ב-Mercedes Welt 



מחוץ לברלין: מהנעשה בקלייסטו 

חוות האספרגוס של קלייסטו הפכה כבר מזמן למגנט לפעילויות ילדים וטבע בברנדנבורג. רק הסתיים לו פסטיבל הדלעות שלהם, ומתחילה כמובן עונת חג המולד. בשבת/ראשון יתקיים במקום שוק חג מולד קטן ובו מוצרים חקלאיים מן האזור ומתנות ברוח זו ; ובמקביל לשוק יוצעו ארוחות בוקר. בשבת תהייה גם פעילות יצירה ; בראשון יהיה גם תיאטרון בובות. חוץ מזה יאפו עוגיות וסנטה יבוא לביקור. במקביל לכל זה, תהייה תערוכה של פסלי קש. טוב, הם כנראה לא ראו את סרט האימה הסקוטי המפורסם



חוות קלייסטוSpargelhof Klaistow 
כתובת: Glindower Straße 28 14547 Beelitz GT Klaistow  
תחבורה ציבורית: לקחת RE7 עד Beelitz Heilstätten ומשם אוטובוס 643 עד Klaistow, Spargelhof. ניתן גם לקחת את קו האוטובוס הנ"ל מן התחנה המרכזית של פוטסדם, אם פספסתם את הרכבת האזורית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה