יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

פעילויות למשפחות, ילדים וברלינאים אחרים בשבוע חנוכה וחג המולד - 19 - 28 בדצמבר

גם הפעם אני נדרשת לכסות שבוע שלם ברשומה אחת - באמצע "תקועים" לנו שלושה ימי חג מולד...

תזכורת למבקרים בברלין ולמי שזה חג המולד הראשון שלו בעיר: בחג המולד (24 - 25 - 26) החנויות סגורות, למעט מרכולים בתחנות הרכבת הגדולות; וב-24 בדצמבר, ערב חג המולד, למעשה גם מרבית המוזיאונים וחלק ניכר מן האתרים האחרים יהיו סגורים; ואפילו יהיה קשה למצוא מסעדה לאכול בה. תכננו מראש מה לעשות (במידה ואתם מבקרים בעיר ותכננתם לאכול במסעדה).

אנחנו מכל מקום מציעים סיורים מודרכים כרגיל - עקבו אחרי הסיורים ב"השבוע בברלין"



חנוכה

חנוכה ממשיך וגם השבוע תוכלו להנות מפעילויות לחג


19 בדצמבר - נר רביעי 

  • הדלקת נרות בכל בתי הכנסת של ברלין כחלק מקבלות השבת הקבועות 
  • הדלקת נרות וקבלת שבת אלטרנטיבית ב-ACUD של אנשי "LSD" ב-19:00, פרטים בפייסבוק 


20 בדצמבר - נר חמישי

  • בשעה 17:00 יפרצו לבית הכנסת ב-Fraenkelufer ה"בובלעס", תיאטרון הבובות של שלומית (בגרמנית) ואיתם הצגת החג "Shlomos Chanukkas Wunderlampe". ההצגה בתשלום (כרטיס משפחתי: 20 אירו לשני הורים ושני ילדים), ובתיאום מראש דרך bubales@gmx.de 


גם הבובלעס חוגגים חנוכה


  • בשעה 20:00, הדלקת נרות של חב"ד באלכסנדרפלאץ. בשנה שעברה ההדלקה הייתה ליד גאלריה קאופהוף, וכנראה שזה יהיה גם המיקום השנה 


21 בדצמבר - נר שישי

  • מסיבת החנוכה הגדולה של במבינים, עם אוכל, יצירה ועוד - בבית במבינים מערב (Brandenburgische), ביום ראשון, ה-21 בדצמבר, בשעה 15:00 (עלות: 4 אירו לאדם) 



  • מסיבת חנוכה גדולה של הקהילה היהודית, בבית הקהילה ב-Fasanenstr 79, החל מ-11:00 

  • עוד בשעה 11:00: סיור מודרך בדגש על חנוכה, לכל המשפחה, במוזיאון היהודי (בגרמנית, תוספת של 3 אירו על דמי הכניסה); סיורים נוספים בדגש על חנוכה יתקיימו אחרי החג: ב-28 וב-30 בדצמבר. 
  • את האירוע הבאמת-מפתיע שמרתי לסוף: בחב"ד מדליקים נרות לרוב, וב-21 בדצמבר הם עושים אירוע הדלקת נרות משולב בהחלקה על הקרח, באיצטדיון ההחלקה של וילמרסדורף (ניתן לשכור נעליים במקום). בתשלום (3 - 4 אירו) 



22 בדצמבר - נר שביעי

  • הדלקת נרות במוזיאון היהודי (שם תתקיים הדלקת נרות בחצר הזכוכית כל ערב, בימי חול ב-16:00)

23 בדצמבר - נר שמיני 

  • הדלקת נרות במוזיאון היהודי (שם תתקיים הדלקת נרות בחצר הזכוכית כל ערב, בימי חול ב-16:00)

אחרי החג: 25 בדצמבר 
  • אם פספסתם את ה"בובלעס" בבית הכנסת של פרנקל-אופר, תוכלו להספיק לראותם גם ב"במבינים" (מערב, Brandenburgische) ב-25 בדצמבר ב-14:00 (10 אירו לכל המשפחה) 

שווקי חג המולד 

סוף השבוע האחרון הוא הזמן האחרון להינות משווקי חג המולד. השווקים ברובם נסגרים לפני החג (מטרתם המקורית הייתה הרי למכור מוצרים לחג - קישוטים, מאפים וכו', לא לספק שעשוע לילדים ישראלים בברלין). יהיו שווקים שיהיו פתוחים בכל זאת גם אחרי פרוץ החג. 

כמה שווקים מיוחדים לסוף השבוע הקרוב:
  • שוק ערב עם אמנים, יד שנייה וחפצים מקוריים; עם מוזיקה; ב-Kulturfabrik במואביט (Lehrter Straße 35 10557 Berlin ) ; יום שבת החל מ-18:00 ; הפעילויות לילדים במסגרת זו יתחילו עוד ב-15:00 עם פעילות תיאטרון אימפרוביזציה לילדים ולאחר מכן, ב-16:00 הצגות של "ילדים מופיעים בפני ילדים"

  • בשבת/ראשון יתקיים גם שוק אספנות בקומה הרביעית של הגאלריה קאופהוף באוסטבאהנהוף. מדובר בשוק שבו סוחרי עתיקות ויד שנייה מגרמניה יציגו מוצרים שקשורים לעולם האספנות, הצעצועים העתיקים, הווינטייג' ובדגש כמובן על חג המולד - עם חפצים שונים שקשורים היסטורים לחג ולקישוטיו. השוק מתקיים בשבת החל מ-11:00 ובראשון החל מ-13:00; והוא בתשלום (שמ-17:00, בחינם).  
  • השוק בשפרה-פארק מצד אחד מעורר רצון לנסוע לשם מיד: הוא אלטרנטיבי, הוא בלונה-פארק הנטוש שכבר פרפר את פרפרורי הגסיסה האחרונים שלו בקיץ האחרון ואין ספק שיש לו פוטנציאל מגניבות מן הגבוהים שיש. מצד שני, פורסמה ביקורת קטלנית ב-BZ. מצד שלישי, זה ה-BZ, מה הם מבינים בכלל. לשיפוטכם. שישי 15:00 - 22:00 ; שבת/ראשון 12:00 - 22:00 , הכניסה בתשלום (2.5 אירו). 

  • שוק חג מולד צמחו-טבעוני יתקיים בארנה של טרפטו, ראשון. בעוד שבשווקים האחרים רבים המאכלים, אבל רובם לא מתאימים לטבעונים (וחלקם הגדול גם לא לצמחונים), פה תוכלו למצוא בראט-וורסט מסייטן, מאפים ללא חלב/ביצים/דבש וכמובן מתנות מתאימות, ללא עור, פרווה ושאר מרכיבים מן החי. Arena Glashaus, ב-Eichenstraße 4, 12435 Berlin (תחנה: שלזישס טור או טרפטו פארק). הכניסה בתשלום סמלי. 
  • קיימים כמובן הרבה שווקים גדולים וממוסדים יותר: בארמון שרלוטנבורג, באלכסה, בזנ'דארמנרמרקט וליד בית העירייה האדום באלכסנדרפלאץ. השוק של ה"קולטורבראווריי" מכונה Lucia Weihnachtsmarkt ויש בו לפחות מרכיב אחד מקורי: הוא שוק "בסגנון סקנדינבי". מעבר לכך שהוא אחד השווקים היפים שבהם תמיד כדאי לבקר (ושיש בו את השילוב הרגיל של אוכל/ מוזיקה /דוכנים /מתקנים), יש בו גם פעילויות לכל המשפחה בחינם בימים שבת וראשון, בכל סופי השבוע של האדוונט. בשבת (בין 16:00 ל-18:00) יוכלו ילדים (מגיל 4 ומעלה) להינות מפעילויות יצירה מחומרים מומחזרים ב"אלטה קאנטינה"; בראשון (באותן שעות) תוכל המשפחה לשמוע על פלאיהן של ארצות סקנדינביה ואף להשתתף בחידון נושא פרסים בנושא (בחסות סוכנות נסיעות ברלינאית שמתמחה באזור). הכניסה (גם לשוק וגם לפעילויות שבתוך הבניין המחומם) - חופשית. 
Lucia Weihnachtsmarkt - Pressefoto Berlinskyline (Fotograf: Jochen Loch)

  • בין השווקים הקטנים והמיוחדים, יש כמה ששווים אזכור וביקור במהלך אחד מסופי השבוע הקרובים. ב-Klunkerkranich בנויקלן (מעל קניון Neukoellner Arkaden) יהיה בשישי (מ-16:00) ובשבת שוק חג מולד (וכך בכל סופי השבוע הקרובים שלפני חג המולד, תחנה: Karl Marx Allee); בחוף אגם וייסנזה יתקיים שוק קטן עם אירועים (רובם בחינם), אוכל והפעלות בכל ימי הראשון (בתוך אוהל יורטה, תחנה: Indira Gandhi Str של ה-M4) וב-Neue Heimat שבמתחם RAW יתקיים שוק מעצבים/אוכל (שהפך שם לדי-קבוע), אבל עם נופך חג המולד.


פעילויות בחג המולד עצמו (24 - 25 - 26) 

כבר הזהרתי את מי שמבקר פה או שזה חג המולד הראשון שלו בעיר (או שסתם הדחיק), שחג המולד הוא חג משפחתי, שבו החנויות, השווקים ורבים מן המוזיאונים/ארמונות סגורים. עם זאת, קיימות פעילויות שונות. מידע כללי למבקרים בעיר (למשל על המסעדות המעטות שפתוחות ב-24 בדצמבר, ערב חג המולד), תוכלו למצוא פה
  • ב-24 בדצמבר בשעה 11:00 וב-25 בדצמבר בשעה 14:00 יקיים גן החיות הדרכה לילדים בנושא "חיות בכתבי הקודש" (כולל כמובן את הברית החדשה) . ההדרכה בתשלום, נוסף על דמי הכניסה הרגילים
  • שווקי חג המולד הבאים יהיו פתוחים גם במהלך החג ו/או ערב החג: 
    • השוק בפוטסדמר פלאץ יהיה פתוח ב-24 בדצמבר עד 14:00 וב-25/26 עד 22:00 
    • השוק בברייטשיידפלאץ (אירופה סנטר) יהיה פתוח ב-24 בדצמבר עד 14:00 וב-25.26 עד 21:00 
    • השוק באלכנסדרפלאץ יהיה פתוח ב-24 בדצמבר עד 16:00 
רותם אבוהב (צילום: יח"צ)

  • יש מנהג חסידי עתיק יומין בשם "ניטל": בערב חג המולד, במקום ללמוד תורה, החסידים יושבים, משחקים קלפים, שותים אלכהול ומספרים בדיחות. הגירסה הברלינאית של הניטל מתמקדת בבדיחות ובאלכהול: רותם אבוהב תופיע בפליקס ב-24 בדצמבר ב-20:00, כולל אפטר-פרטי אחרי המופע וכולל כיבוד ובר (כרטיסים)
  • ב-26 בדצמבר, ב-10:00, יתחיל אירוע אחר מאוד ברלינאי: ריצת "עיכול האווז" של חג המולד בגרונוואלד היא ריצה של 10 ק"מ, עדיף עם תחפושות של אנשי חג מולד (או תחפושות חג אחרות). הזנקה: Mommsenstadion, Waldschulallee 34 ; כל אחד (שמסוגל לרוץ 10 ק"מ בקור הברלינאי) מוזמן להשתתף בחינם 

מקור: DPA



קרקס חג המולד של קרקס רונקלי 

החל מן ה-18 בדצמבר ועד ה-4 בינואר תוכלו לבקר בקרקס רונקאלי, במופע חג המולד המסורתי שלהם. המופע יתקיים בטמפודרום והכרטיסים מתחילים ב-18.90 אירו (בקישור). לידיעת חובבי זכויות בעלי החיים: בקרקס אין "חיות פרא" (= אריות, פילים וכו'), אבל יש סוסי פוני. 

קרקס רונקלי (מקור: Visit Berlin)


זאת ועוד


  • ב-Mercedes Welt יקיימו ביום ראשון "יום לכל המשפחה" עם הפעלות שונות, בחינם. 


מחוץ לברלין: מהנעשה בקלייסטו 

חוות האספרגוס של קלייסטו הפכה כבר מזמן למגנט לפעילויות ילדים וטבע בברנדנבורג. רק הסתיים לו פסטיבל הדלעות שלהם, ומתחילה כמובן עונת חג המולד. בשבת/ראשון יתקיים במקום שוק חג מולד קטן ובו מוצרים חקלאיים מן האזור ומתנות ברוח זו ; ובמקביל לשוק יוצעו ארוחות בוקר. בשבת תהייה גם פעילות יצירה ; בראשון יהיה גם תיאטרון בובות. חוץ מזה יאפו עוגיות וסנטה יבוא לביקור. במקביל לכל זה, תהייה תערוכה של פסלי קש. טוב, הם כנראה לא ראו את סרט האימה הסקוטי המפורסם



חוות קלייסטוSpargelhof Klaistow 
כתובת: Glindower Straße 28 14547 Beelitz GT Klaistow  
תחבורה ציבורית: לקחת RE7 עד Beelitz Heilstätten ומשם אוטובוס 643 עד Klaistow, Spargelhof. ניתן גם לקחת את קו האוטובוס הנ"ל מן התחנה המרכזית של פוטסדם, אם פספסתם את הרכבת האזורית. 



פעילויות קבועות: קבלות שבת ותנועות נוער/ילדים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים


עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מפגש חדש ביום שבת הקרוב - בין 11:00 ל-12:00 תהיינה פעילויות לילדים בבניין בית הכנסת של ריקה-שטראסה (Rykestr 53), בקבוצות גיל מקבילות (פרטים בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה