יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

טיפים למשפחות בברלין, בין הסילבסטר לסוף השבוע הראשון של 2015

סילבסטר בברלין

שנת 2015 עומדת בפתח ואת השנה הקודמת אנחנו חותמים עם מסיבות הסילבסטר (שככה גם קוראים לו בגרמניה, או אולי צריך להגיד, ככה גם קוראים לו בישראל, כנראה בהשפעת הייקים על התרבות הישראלית). הסילבסטר הוא הלילה הגדול של עיר המסיבות הזו - בכל פינה מוכרים זיקוקים, בכל פינה יש מסיבה, יש כמובן מסיבות מרכזיות גדולות והמוניות, אבל אין מקום שבו יהיה אפשר לברוח מקולות הנפץ והמסיבות, כולל המקלט האטומי הסודי ביותר של הקנצלרית (מתחת לספינת החייזרים של מרכז הקונגרסים ב-Messe Nord, כמובן) 

אם אתם הורים לתינוק קטן שיבהל, או לילד קטן שהרעשים האלה לא בשבילו - או שאתם חושבים שכל העניין לא בשבילכם (ויש ישראלים שכל הפיצוצים האלה הם טריגר לא נעים בשבילם), מהרו וחפשו מקום נידח ככל האפשר בברנדנבורג, בסקסוניה, במקלנבורג, שבו תוכלו להסתתר מקולות הנפץ. יש גם כמה ערים או עיירות שאוסרות על זיקוקים, בין היתר לשימור מבנים עתיקים בעיר העתיקה שלהם - טיבינגן (בעיר העתיקה בלבד), קוודלינבורג, האי Sylt (כולו) ועוד. 

אם אתם בכל זאת בעיר, כדאי לחגוג, לא? החווייה שונה מכל מסיבה דלוחה שאתם אולי מכירים ממקומות אחרים. מדובר על 3.5 מליון איש (לא כולל מבקרים) שחוגגים כל הלילה ברחובות. זיקוקים מותר לקנות מן ה-29 בדצמבר, ואכן קמות כל מיני חנויות ארעיות (אבל גם במרכולים "רגילים" כמו לידל או קייזר ימכרו זיקוקים). הצטיידו היטב בזיקוקים נבחרים. 

למבוגרים שהצליחו להשיג בייביסיטר (או נמצאים ללא ילדים בלילה הזה) יש הרבה מאוד אפשרויות. ב-19:30 יצא פאב קראול מיוחד לסילבסטר (באנגלית), כולל זיקוקים, שמפניה וכניסה למועדון (לרכישת כרטיס מראש);  מסיבות סילבסטר יתקיימו בכל העיר, כולל בשער ברנדנבורג, בפוטסדמר פלאץ, באלכסנדרפלאץ, בברייטשיידפלאץ, בז'נדארמנמרקט ובכיכר ליד הבית שלכם (כן, גם ליד הבית של שולה שגרה בחור ליד מרצאן). אירוע מעניין שאינו מסיבה הוא סיור מודרך (החל מ-23:00), בתשלום (ובגרמנית), בתחנת ההאזנה האמריקאית לשעבר של טויפלסברג, עם אפשרות לחזות בזיקוקים ובאמנות הרחוב שבמתחם (פרטים והרשמה

סילבסטר בברלין: כל העיר מסיבה אחת גדולה (תמונה: Event030) 

עם זאת, לא חייבים להשאיר את התינוק להשגיח על עצמו לבד וללכת להשתכר, כמסורת אנשי ה-white trash. יש גם אירועים מעניינים למשפחות. 


  • בתיאטרון הבובות Grashüpfer יתקיים ערב אגדות ומעשיות לסילבסטר, בין 18:00 ל-20:00 
  • ב-Indoor Beach שב-Märkische Viertel יקיימו מסיבת סילבסטר קיצית וטרופית עם השגחה על הילדים, פרטים
  • במצודת שפנדאו מאורגנת "מסיבת סילבסטר לכל המשפחה", המקומות מוגבלים. פרטים 
  • בהאנגר המשחקים הענק Tommy Tobelante Tobbewelt יקיימו מסיבת סילבסטר לכל המשפחה, לפרטים



התאוששות

ב-1 בינואר תתקיים ריצה (החל מ-12:00) משער ברנדנבורג עד אי המוזיאונים ובחזרה. גם ילדים יכולים להשתתף. ההשתתפות חינם אבל מתבקשות תרומות ל"קרן ביורן שולץ", אשר מקימה הוסטלים לטיפול בילדים חולים במחלות קשות ובני משפחותיהם. 





ב-3 בינואר יתקיים קונצרט מיוחד למשפחות במשכן הפילהרמונית (16:00) - פרטים נוספים 




בין ה-1 ל-4 בינואר יהיו עדיין שווקי חג מולד פתוחים: ה-Winterwelt שבפוטסדמר פלאץ והשוק בברייטשיידפלאץ. כך שאם לא היה לכם מספיק חג מולד, זאת ההזדמנות האחרונה עד לנובמבר הבא. 




קבלות שבת ואירועים קבועים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים


עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מפגש ביום שבת הקרוב - בין 11:00 ל-12:00 תהיינה פעילויות לילדים בבניין בית הכנסת של ריקה-שטראסה (Rykestr 53), בקבוצות גיל מקבילות (פרטים בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה