יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

אירועים בברלין בסוף השבוע של ה- 12 - 14 בספטמבר


ברלינאי, העיר היא ביתך, שפר את הופעתה 

המבצע הכלל-עירוני "Wir Berlin" כולל יוזמות שונות ומשונות לשיפור פני העיר על ידי התושבים. בשישי ובשבת תוכלו להשתתף ביוזמות שכוללות גינון עירוני, שיפור פני השכונה ועוד. פרטים בקישור. 

גם ב-FEZ ישתתפו ביוזמה, תחת הכותרת Müllzauberatelier – Für Müllmonster, Düsentriebe und Weltverbesserer 
מתי: שבת/ראשון משעות הבוקר
כתובת:  FEZ ברלין, Straße zum FEZ 2, 12459 Berlin
תחבורה: חשמלית (27, 63 או 67) עד Freizeit- und Erholungszentrum או רכבת S3 עד Wuhlheide
דמי כניסה: הכניסה בתשלום של 5 אירו; 4.5 למשפחה





שבת/ראשון: יום פתוח בבניינים לשימור

בסוף השבוע של שבת/ראשון מתקיים אירוע פדרלי שבו פותחים בניינים לשימור (בניינים שיש בהם עניין אדריכלי או היסטורי מיוחד) לציבור הרחב, עם הדרכות. בחלקם גם יתקיימו הפעלות לילדים. לא מעט בנייני ציבור שהם גם בניינים לשימור ינצלו את היום כדי לערוך מסיבה קטנה בחצר שלהם. באתר עיריית ברלין ניתן לסנן את הפעילויות ולקחת רק את אלו שמתאימות לילדים (ופה כבר עשיתי את זה עבורכם). מן הפעילויות המוצעות, משכו את עיני בעיקר הפעילויות הבאות:

פעילויות במוזיאון בנושאי רכבות היסטוריות (היי, תפסיקו עם האסוציאציות!) בשטגליץ (פרטים)


ה-Regenbogenfabrik בקרויצברג הוא אחד ממבני הציבור הרבים שינצל את סוף השבוע למסיבה בחצרו (פרטים)

תלמידים מדריכים בביה"ס שעל האי שרפנברג (פרטים)

ב-Jagdschloss גרונוואלד יקיימו בהקשר זה יום שלם עם אירועים שקשורים לעץ. בין היתר יפעלו שם מטפסים על עצים, חוטבים, מכיני צעצועים מעץ ועוד. יהיה גם אוכל ומוזיקה. גם פה יהיה אפשר לירות בחץ וקשת.

you gotta knock knock knock on wood



שבת/ראשון: פסטיבל במצודת שפנדאו 

ימי הביניים אולי לא היו התקופה הכי טובה לחיות בה, אבל בימינו - ימי הביניים זה להיט עם פסטיבלים שכוללים אבירים על סוסים, אבירות עם חרבות, נסיכים בני שנתיים שצריך להציל אותם מניסיון להאכיל את הדרקון ונסיכות בנות שלוש  שמנפנפות בשרביט ודורשות קצת מן התפוח המסוכר שמוכרים בדוכן ליד. ואיזה מקום בברלין יותר מתאים לפסטיבל ימי ביניים ממצודה אותנטית מן המאה ה-16 [היסטוריונים: אל תהיו קטנוניים לגבי ההגדרה של ימי הביניים!]? מצודת שפנדאו היא אחד מן המבנים העתיקים ביותר של ברלין שעדיין קיימים ותמיד שווה ביקור (אם מותר לציין: אני עורכת סיורים לעיר העתיקה של שפנדאו שכמובן כוללים גם הסברים על המצודה). הפסטיבל במצודת שפנדאו כולל גם קרבות אבירים (עם רומח), דרקון ועוד. 

Mittelalterliches Burgfest
מצודת שפנדאו (תחנת U7 של Zitadelle Spandau או מרחק הליכה מן התחנה המרכזית של שפנדאו)
ימים שבת/ראשון החל מ-10:00 ועד שעות הערב
כניסה בתשלום (10 למבוגר ; 3 לילדים מגיל 5 - 14; 22 לכרטיס משפחתי של שני מבוגרים ושני ילדים)



ראשון: מסיבה במוזיאון הכפר בדיפל

אם נישאר בענייני היסטוריה , המוזיאון בדיפל, שמנסה לשחזר את החיים בכפר לפני המהפכה התעשייתית, יציע ביום ראשון "מסיבת מוזיאון", כולל הרבה הפעלות לילדים
ראשון 10:00 - 17:00
Museumsdorf Düppel , ב-Clauertstraße 11, 14163 Berlin
תחבורה: קו 118 מ-Mexikoplatz או קו 115 מ-Zehlendorf
כניסה בתשלום (3 אירו למבוגרים, חינם לילדים)


שבת: מסיבת ה-BVG לילדים בטירפארק

ה-BVG עורך מסיבה לילדים בטירפארק, ולרגל המסיבה, מעבר לאירועים וההפעלות, גם הכניסה לטירפארק בתשלום מוזל ביותר: 2 אירו למבוגר, 1 אירו לילדים בין הגילאים 5 ו-15.
Tierpark (תחנת הרכבת באותו שם של U5)
שבת, החל מ-10:00
פרטים נוספים (PDF)

כמה פילים נכנסים לאוטובוס של ה-BVG?

ראשון: הפגנה נגד אנטישמיות בשער ברנדנבורג

ביום ראשון, ב-15:00, בשער ברנדנבורג, עם אנג'י ויואכים גאוק. גם נציגי השומר הצעיר יהיו שם.



עת אסיף

החגים היהודיים עומדים לבוא עלינו לטובה בשבוע הבא - מבטיחה לעדכן לאן ללכת לקראת ראש השנה בברלין. בינתיים, מתקיימות ברחבי גרמניה חגיגות אסיף, Erntefest.

ב-Alt Marzahn יחגגו בשלושת ימי סוף השבוע חג אסיף מסורתי כולל שוק איכרים, תצוגת מכבי אש, פינת ליטוף, הפעלות, אוכל ועוד (הגעה: תחנת Alt Marzahn של חשמליות M5 , M8 או 18; או הליכה של כ-20 דקות מתחנת מרצאן); שישי-ראשון, בשעות היום.



בריקסדורף יתקיים אירוע מעניין אפילו יותר לרגל האסיף: חגיגת גלגול כדורי קציר ענקיים (שיובאו למרכז נויקלן הבלתי חקלאית ממקומות יותר חקלאיים בברלין). המסיבה, שנקראת Popráci, מהווה גם מחווה להיסטוריה של אזור ריקסדורף, שקלט פליטי-דת מבוהמיה במהלך המאה ה-17. לצד תחרויות של דחיפת כדורי קציר (הרשמת נבחרות ב-13:00; תחרות ב-15:00 וגמר ב-17:00) תהייה גם מוזיקה והפעלות לילדים.
Popráci, ב-Richardplatz בנויקלן, שבת החל מ-13:00; הגעה: U Karl Marx Str

שבת: מגלגלים עשבים בנויקלן

סימן אחר להתחילת הסתיו הוא עפיפונים וחברת הדיור "Stadt und Land" מארגנת פסטיבל עפיפונים בפארק טמפלהוף ביום שבת, החל מ-11:00

עפיפונים ענקיים בפארק טמפלהוף



זאת ועוד


  • בכל יום, עד יום ראשון ממשיך ה-Schollenfest , יריד מסורתי כולל מתקנים, ב-Waidmannsluster Damm 83 ברייניקנדורף (תחנת Waldhornstr. של קו האוטובוס 222 או הליכה של כרבע שעה מתחנת Waidmannslust)
  • בקצה אחר של העיר: בליכטנראדה (ב-Dorfteich Lichtenrade) יתקיים פסטיבל יינות בשבת/ראשון (תחנת Bornhagenweg של קו האוטובוס 175 או כ-20 דקות הליכה מתחנת ליכטנראדה). 
  • זה לא הכל: ב-Dorfanger של פאנקו (Breite Str) יתקיים Fest an der Panke בשבת/ראשון. גם פה מדובר במסיבת רחוב מסורתית (M1 ל-Pankow Kirche) או כ-7 דקות הליכה מתחנת Pankow 
  • ב-Tuchollaplatz בליכטנברג תתקיים ביום שבת מסיבת רחוב למשפחות (הגעה: S Nöldnerplatz)
  • ה-Gelbe Villa בקרויצברג (אזור ויקטוריה-פארק) חוגגת ביום ראשון (11:00 - 18:00) עשור לקיומה עם מסיבה למשפחות ( Wilhelmshöhe 10 10961 Berlin, הגעה: Platz der Luftbrücke)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה