יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

החגים בפתח: אירועים למשפחות ולכולם, בסוף השבוע של ה- 19 - 21 בספטמבר

קבלות שבת ופעילויות ראש השנה

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.



כידוע, אנחנו עומדים בפתחם של החגים, ובמסגרתם פעילויות רבות לילדים ולמשפחות לראש השנה, כולל פעילויות בשלושה מקומות שונים ביום ראשון הקרוב. פירוט מלא של אירועי ראש השנה בברלין בעמוד הבא. 


חמישי/שישי/שבת/ראשון : פסטיבל ליצנים ב-ACUD 

פסטיבל LoLL (כלומר, Laugh out loud, literally) מכנס שלושה ליצנים מישראל שמציעים חמש הצגות לילדים ולמבוגרים ב-ACUD. הוא למעשה כבר מתחיל ב-18 בספטמבר, וימשך כל שלושת ימי סוף השבוע. 

פרטים נוספים (בגרמנית) 
כניסה בתשלום 



ראשון / שתי פתיחות בבת אחת: השומר הצעיר והצופים העבריים

בילדותי היו תנועות נוער בישראל (אני יודעת, עדיין יש), ושתי התנועות הרשומות מעלה התחרו בשירים שבאחד מהם הוזכרו קופים ובשני תחת של חזיר - אין ספק שלמדתי בהן דברים חינוכיים. אבל אני בעיקר זוכרת שהפסדתי בגלל הפעילויות בתנועה את הטלוויזיה של יום שלישי אחר הצהריים (שלישי, נכון?).

ביום ראשון תפתח הפעילות של "הצופים העבריים" בברלין במרכז של "קומזיץ" (בשונברג) ; וגם פעילות "השומר הצעיר" בקן שנמצא בווילמרסדורף . פרטים אצל המארגנים ולרגל האירוע המרגש אפילו פרסמתי מידע על חוגים ותנועות נוער לילדים בעברית בברלין (אם כי השמו"ץ כנראה יפעל במתכונת דו-לשונית). קחו את הילדים, עדיף שיפסידו את הטלוויזיה של יום ראשון לטובת הפעולה. 


שבת/ראשון של אקולוגיה, גם בהקשר יום הילד הבינלאומי 

פוטסדמר פלאץ תלבש חג לרגל "יום הילד הבינלאומי". בין הפעילויות במסיבת הרחוב הענקית הזו יהיו לא רק הפעלות לילדים (ודוכני אוכל ו"אמאבא תקנו לי" למיניהם) אלא גם מיצג שלם של "חווה אורגנית בברלין", מכיוון שביום זה מתוכננת להתקיים גם הפגנה גדולה למען איכות הסביבה בשער ברנדנבורג הסמוך. 

חווה אורגנית בפוטסדמר פלאץ


לפני כן, ביום שבת, תוכלו להשתתף במיצג אקולוגי בטמפלהופר-פלד - בשעה 16:00 לערך תעמוד שרשרת אנושית בפארק להפגין את הבזבוז של שקיות הפלסטיק שאינן מתכלות. גם אתם יכולים להביא שקיות פלסטיק משלכם. במקום יתקיים גם פסטיבל למען איכות הסביבה. 


שיא עולם עצוב: שרשרת שקיות פלסטיק



כל סוף השבוע: פסטיבל תפוחי אדמה בדומאנה דאהלם 

מזמן לא אמרתי משהו נחמד על דומאנה דאהלם (כלומר, בערך שבוע מאז הפעם האחרונה). אז גם השבוע הם מציעים פעילויות מעניינות, הפעם במסגרת "פסטיבל תפוחי אדמה". תהייה מוזיקה, הפעלות וגם "סתם" פעילות שוטפת ומעניינת של החווה האורגנית שמשמשת גם כמוזיאון חקלאי. 
ב-Domäne Dahlem (כתובת: Königin-Luise-Straße 49, 14195 Berlin, תחנת Dahlem Dorf)




שבת: Fest der Linke 

סמולנים וסמולניות יקרות - הנה הפסטיבל בשבילכם. וברצינות: Die Linke עורכים מסיבת רחוב שנתית ב-19 (בערב) וב-20 בספטמבר (כל היום). במסגרת הפסטיבל יהיו הרבה מופעי מוזיקה, כמובן יהיו דוכנים וגם הפעלות מיוחדות לילדים. ב-Rosa Luxemburg Platz , כל היום, בשבת, בחינם כמובן (כי ככה זה יהיה בקומוניזם). 





זאת ועוד
  • בשישי תתקיים מסיבת רחוב למשפחות ב-Heidemühler Weg 41, 12437 Berlin בשכונת באומשולן-ווג, שבגדול מיועדת למשפחות בשכונה. אבל אם אתם בסביבה... (בחינם, פרטים
  • עוד מקום שאינו עמוס במשפחות ישראליות בברלין, אבל יקיים מסיבת רחוב לילדים ביום שישי (בחסות "די לינקה") הוא מרצאן-הלרסדורף (פרטים בפוסטר). 

  • בשישי/שבת/ראשון יתקיים פסטיבל האמנות האלטרנטיבי Acker Festival ב-Ackerstr במיטה (הפתעה! נכון שיכולתם לנחש את המיקום?). הפסטיבל יכלול בעיקר תכנית ל"מבוגרים" (מוזיקה/אמנות) אבל ביום ראשון יהיה גם שוק פשפשים (תכנית
  • בשבת תתקיים גם מסיבת רחוב ב-Friedrich Wilhelm Platz  בפרידנאו 

  • בשבת תציין רשות המים 100 שנים להקמת תחנת השאיבה ב-Tiefwerder עם פעילויות לילדים (יצירה וכו') . כתובת: Havelchaussee 193 Wasserwerk Tiefwerder, 13597 Berlin (כרבע שעה הליכה מתחנת Pichelsberg של S5) - פרטים נוספים (חינם) 
  • בראשון, ב-15:21 בדיוק, יתחיל קרב כריות ענק בגרליצר פארק. ככה לפחות מקווים המארגנים (פייסבוק

  • בגני בריץ יקיימו פסטיבל דלעות. לפרטים נוספים (שבת/ראשון, כניסה בתשלום) 

  • שכנינו באורניינבורג יקיימו "פסטיבל תפוחים" בארמון אורניינבורג (שבת/ראשון, בתשלום; פרטים
בהתאמה לראש השנה: פסטיבל תפוחים בארמון אורניינבורג




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה