יום שישי, 6 בינואר 2023

אירועים לשבוע הראשון של 2023 : 6 - 8 בינואר

אלביס פרסלי או דיויד בואי?

למה לא שניהם?

ברחבת האיקאה של שונברג חוגגים בסוף השובע את "פסטיבל ראש השנה" עם התערובת הרגילה של דוכני אוכל, מופעי מוזיקה, מתקנים ומקומות לקנות שמונצץ. האיקאה אגב, יהיה פתוח ביום ראשון (גם הסניפים בשפנדאו ובוולטרסדורף). אבל הבטחתי אלביס, וכמובן אקיים, כי המלך חי וקיים ומופיע במגרש החנייה של איקאה של שונברג (אלא איפה?) ביום ראשון: לכבוד יום הולדתו יתקיימו במסגרת מסיבת הרחוב מופעים של חקיין/חקייני אלביס. ויוה-לאס-טמפלהוף! 

פסטיבל ראש השנה (שישי/שבת/ראשון עם כניסה חופשית), מיקום/מידע ; ביום ראשון מ-12:00 עם מסיבת אלביס, יהיה כנראה מגוחך ברמות מוגזמות. 

אבל לא רק מלך אחד נולד ב-8 בינואר. גם האיש שנפל מכוכב אחר נולד ב-8 בינואר. מכיוון שדיוויד בואי ממש התגורר בברלין, ביתו לשעבר הוא המוקד למסיבת יום ההולדת, עם דגש השנה על זכויות אדם (במיוחד להטב"קים ונשות איראן). החל מ-12:00 יתקיים שם האירוע הספונטני „Let’s Dance – dance for *Life“ - עם מוזיקה ואקטיביזם פוליטי. 

יום ראשון, החל מ-12:00 באוויר הפתוח, בביתו של בואי בשונברג (מיקום)

רוצים עוד בואי?

  • ביום ראשון ב-20:00 יקרינו בפלנטאריום את המופע המיוחד Space Oddity: A Tribute to David Bowie, שמתבסס מן הסתם גם על המראה המיוחד של כיפת השמיים בפלנאטריום (פרטים/מיקום) . לפני כן, בשבת, יקרינו שם את "Moonage Daydream" 
  • ביום שבת תוכלו להשתתף בסדנה שבה תלמדו איך לנגן את בואי ביוקללה, גם היא בפרנצלאוור ברג (פרטים/מיקום
  • ומסתבר שיש גם אפליקציה! סיבוב ברלינאי עם מוזיקה של בואי ותחנות בחייו, באנגלית (פרטים וכרטיסים



עוד קצת מוזיקה


  • קונצרט לילדים - "זיקוקים וקרקס" בפילהרמונית, ביום שבת (פרטים/מיקום

  • וגם: סדנת פיקולו לילדים ב-Klingeldes Museum ביום שבת (פרטים/מיקום


אילו ציפורים היו שרות כמו בני-אדם...

אז אולי הן גם היו סופרות את עצמן. ברחבי גרמניה מתקיים בסוף השבוע מבצע תצפית ותיעוד של ציפורי חורף, שכולל גם כמה פעילויות בברלין . 

ביום ראשון יתקיימו סיורים מודרכים (בחינם) לתצפית על ציפורי החורף (אנא הימנעו מהבאת כלבים שיבהילו אותן): 
  • ב-10:00 מן המזרקה שבמרכז ב-Stadtpark Steglitz (אנא המנעו מהבאת כלבים), (פרטים/מיקום); מן הכניסה לטירגארטן ליד לואיזן-אינזל (מיקום)
  • ב-10:30 מתחנת הרכבת בלוו (מיקום
  • ולמי שמעדיף קצת מאוחר יותר, ב-15:00 ליד Theater an der Parkaue בליכטנברג (לזה צריך להירשם מראש במייל הבא/מיקום); ב-14:30 יצא במאלכו שבמזרח-הרחוק של ברלין סיור בטבע החורפי, בלי תשומת לב (רק) לציפורים, אלא לטבע באופן כללי (פרטים/מיקום)

חוץ מזה - 
  • למי שמעדיף את הטבע שלו בתוך בניינים בעונה הזו של השנה, בשבת יתקיימו מספר הדרכות לכל המשפחה באולם הדינוזאורים של מוזיאון הטבע (פרטים/מיקום). כמובן שזה מעולה גם כסיור הכנה לפני יום הציפורים ביום ראשון, כדי להזכיר לכם למה ציפורים הם יצורים שצריך להיזהר מהן ובעיקר מאבות-אבותיהן. 




יש לי יום-יום חוג: בהמשך השבוע

צוזאמן פותחים עונה חדשה של חוגים, ועכשיו גם במערב ברלין (בימי שני אחה"צ): 

  • חוג מוזיקה לפעוטות עם רנין ווהבי, באזור אדנאוורפלאץ (פרטים) ומאוחר יותר באותו יום, לבני 3-5 (פרטים
  • חוג אמנויות לחימה לבני 6-8 , באותו מרכז (פרטים)





תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך נובמבר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים



אותו הדבר באנגלית





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה