יום שישי, 13 בינואר 2023

אירועים לסוף השבוע של 13-15 בינואר

 להנות משאריות השנה שעברה: הזדמנות אחרונה בהחלט...

כלומר, הזדמנות אחרונה בהחלט עד נובמבר (23) להנות מתצוגות האורות המרהיבות בגני חג המולד שבגנים הבוטניים ומ"חג המולד בטירפארק" (ש... בטירפארק, לא ניחשתם, נכון?). שתי ההפקות הססגוניות האלו נסגרות ביום ראשון בערב, ועד אז - שישי/שבת/ראשון, עוד תוכלו להגיע

גני חג המולד - בגנים הבוטניים (מיקום/כרטיסים
חג המולד בטירפארק (מיקום/כרטיסים



  • ואם כבר בשאריות חג המולד עסקינן, ברחבי מדינת ברנדנבורג יתקיימו בעיירות ובכפרים שונים חגיגות שריפת עצי חג המולד, שנקראות Knutfest. פרטים על המסיבות בעיירות השונות ניתן למצוא באתר של "אנטנה ברנדנבורג". 

לא לדחות את הישן, לקבל את החדש 

ממשיכה עם הרוח הפילוסופית. ברחבי העיר מתקיימים כמה וכמה שווקים שווים, לצד שוקי הפשפשים הרגילים, שגם הם לעיתים קרובות שווים ביקור. 

  • בארנה של טרפטו (מיקום) מתקיים בכל הימים "Vitage Kilo Market", שמשמו אפשר להבין את תכניו: בעיקר בגדי וינטייג', שוקלים לכם בקילו ואתם משלמים לפי כמה שקניתם, שישי/שבת/ראשון (אתר)
  • שוק פשפשים נוסף ביום ראשון ב-Brauhaus Neulich בנויקלן (מיקום/פרטים
  • כמובן שאפשר גם ללכת להחליף: 
    • ביום ראשון ב-Stadtteilzentrum Prenzlauer Berg (מיקום/פרטים)
    • ביום ראשון ב-Torstr 90 (מיקום/פרטים), הכניסה עם חמישה פריטים למסירה או עם חמישה אירו דמי כניסה


ישן ומרגש: לחגוג עם הילדים חמישים שנות זוגיות לזוג הכי גאה בטלוויזיה

אני כמובן מתכוונת לאריק ובנץ, או ארני וברט, כמו שהם נקראים בגירסה הגרמנית, שחוגגת השבוע חמישים שנות שידור (כן, הם רק בובות שגרות יחדיו, אין לבובות נטייה מינית). ב-FEZ עורכים להם מסיבת יומולדת שכוללת כמובן הופעה של גיבורי רחוב סומסום הגרמני כמו גם פעילויות אחרות לילדים בגילאי הגן. 



  • ועוד בתרבות פופולרית: RESPAWN מגדיר את עצמו ככינוס לחובבי אנימה, מנגה, משחקים, קוזפליי, K-פופ וכדומה. בחיים לא שמעתי עליו, אבל הנה הוא בא, ברייניקנדורף, בסוף השבוע (פרטים/מיקום




לקבל את המצב ולהירגע עם הילדים בעברית

עם יוגה שמציעים צוזאמן ביום ראשון - יוגה להורים וילדים (להרשמה ומידע


בתי ספר

התחילה עונת הצייד לבתי ספר תיכוניים בברלין, ויש הרבה ימים פתוחים, לעולים לכיתות ה' (מי שרוצה לצאת מוקדם לגימנסיה); ז' (המסלול ה"רגיל") ו-י"א (מסלול אוברשטופה)
  • בין היתר, ביום ראשון הקרוב, יום פתוח בגימנסיה היהודית מוזס מנדלסון. לגימנסיה יש עכשיו אגב גם מסלול של ISS, זאת אומרת שגם אם הילד שלכם פחות מתאים לגימנסיה, בית הספר מציע לו בית-חם (מיקום/פרטים)
    • אם יש פה גם הורים לילדים ממש ממש גדולים שמחפשים Oberstufe, יש ימים פתוחים בהרבה מרכזי Oberstufenzuntrum בסוף השבוע (פרטים)
    • ובשבת, יום פתוח בביה"ס הפרטי Phorms במיטה (פרטים)
  • מזכירה לכל המתלבטים והמתעניינים, שבזמנו התראיינתי לפודקאסט המצוין של שפיץ, ובו דיברתי על בחירת בתי ספר בברלין (לינק

תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך ינואר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים



אותו הדבר באנגלית






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה