יום חמישי, 16 ביוני 2022

אירועים בברלין לסוף השבוע של ה-17-19 ביוני וגם קצת אח"כ

אין כמו סוף השבוע הקרוב להרגיש שהקיץ ממש מעבר לפינה. מזג האוויר הולך להיות חם מאוד, ויש המון-המון אירועי קיץ לבחור מהם. לא זו בלבד, אלא שבאמצע השבוע הבא (21 ביוני) מצוין היום הארוך בשנה (שהוא גם רשמית, תחילת הקיץ), ובו כמובן מתקיים פסטיבל המוזיקה Fête de la Musique - פירוט נוסף עליו בהמשך . 

להרגיש שכבר קיץ

יחד עם הקיץ מגיעים המוני ירידים ומסיבות רחוב ובין היתר ביום שישי יפתח יריד הקיץ הברלינאי, Berliner Volksfestsommer . היריד יתקיים - כמו שמכירים ותיקי הבלוג - ב"מרכז הירידים", ה-Zentraler Festplatz, מקום שמיועד בדיוק לדברים כאלה אבל די משונה להגיע אליו. הכניסה ליריד חינם (ויש הנחה של המתקנים בימי רביעי), ויהיו גם זיקוקים כל מוצאי שבת. 

  • פתוח בימים רביעי-ראשון בכל שבוע עד 31 ביולי, בין 14:00 ל-22:00 (בסופ"ש עד 23:00)
  • מסומן במפה שבתחתית הרשומה בבלוג. כתובת להגעה בתחבורה ציבורית, אופניים או רכב: Zentraler Festplatz Berlin Kurt-Schumacher-Damm 207 13405 Berlin (קווים X21, M 21, N 21 עד Am Festplatz) 

עוד כמה מסיבות רחוב: 
  • שבת ב-Münsterlandplatz - מסיבת רחוב קלאסית קהילתית, בשכונת Nöldner-Kiez 
  • בקודאם, "Classic Days" , בשבת/ראשון, עם מכוניות קלאסיות
  • בעיר אורניינבורג, פסטיבל באזור הארמון ו- Louise-Henriette-Steg


לברוח מן החום לתוך המים

המוני אירועי-מים מדליקים בסוף השבוע החם הזה: 

  • ברשות בריכות השחייה העירונית יערכו שלוש(!) מסיבות בריכה לכל המשפחה בסוף השבוע (פרטים נוספים): 
    • בשישי, ב-Seestr
    • בשבת, ב-Humboldthain
    • ובראשון, ב-Insulaner 
  • גם ב-Haubentaucher יש מסיבת בריכה ביום ראשון, אבל עם כניסה של 30 אירו לאדם, לא בא לי ממש להמליץ 



  • ואם בא לכם לנצל את כרטיס ה-9 אירו , אז למה לא לנסוע לפרלברג (Perleberg) שבברנדנבורג, לפסטיבל PerleBäm שכולל  מופעי קרקס ומוזיקה, כמובן אוכל רחוב, פינות יצירה ואיפור - ועוד. והמים? מסתבר (לפי הישראלית JayToor שמופיעה גם עם להקתה בפסטיבל) שאפשר לשכור קאנו ולנסוע בין בימות הפסטיבל בנהר. היש יותר חלום מזה?



לא בדיוק מים, אבל על אי עם הרבה אפשרויות רחצה בסביבה - הפסטיבל Köpenicker Sommer, באי-הארמון ובעיר העתיקה של קפניק. גם פה יהיו מוזיקה, אוכל, הפעלות ובירה קרה. בנוסף, בשבת בצהריים (14:00) מצעד בעיר העתיקה עם להקות ותחפושות; ובמוצאי שבת (22:30) זיקוקים 




לנצל את החום ולהרגיש איטליה

פסטיבל אוכל איטלקי ב-Osthafen בימים שבת/ראשון - יש דמי כניסה 



עוד אוכל: 

  • פסטיבל בירה ב-BRLO בשישי/שבת (פרטים)
  • אל תתרחקו מפארק Gleisdreieck גם ביום ראשון: שוק אוכל רחוב של משאיות ה"בייט קלאב" ב-Jules 


  • ה-Subaermarkt בשונוויידה ביום שבת ; וגם "שוק" שוודי שמלא באפשרויות לחוות מוצרים מאותה מדינה, בשגרירות השוודית ביום שבת 
  • שוק ביגוד וחפצים "גותיים" ואפלוליים ביום ראשון ב-Dunckerclub 
  • שוק Schoeneboerg Flowmarkt ב-Crellestr ביום ראשון 

לעודד בחום את הספורטאים (גם הישראלית)

בשנה הבאה ברלין הולכת לארח את ה-Special Olympics והשנה - כאירוע מוקדם - ישנה אליפות גרמניה משולבת למועדונים שמשתתפים בתחרות הספורט הזו. ברלין הולכת, כהקדמה לקראת הדבר האמיתי, לארגן בשבוע הקרוב טורניר לאומי - שכולל גם טקס פתיחה מפונפן (ב-Alte Försterei) עם מצעד, מסיבת רחוב במזרקת נפטון ואירועים שונים בעיר. 

למרות שמדובר כאמור בתחרות שבה משתתפים בעיקר מועדונים מגרמניה, יש גם מתחרה ישראלית שמומלץ לעודד אותה - כמו שפירט מגזין שפיץ בתחילת השבוע : פזית רובנס מתאמנת בעיקר בגרמניה, כי אין מתחרים ברמתה בישראל: "פזית מייצגת את ישראל בברלין כספורטאית יחידה, והיא והמשלחת שאיתה ישמחו לקהל מעודד במשחק ביום חמישי, 23 ביוני, בשעה 09:00 עד 11:00 בבוקר באצטדיון Eissporthalle PO9 בשרלוטנבורג." (פרטים נוספים על פזית רובנס וגם צילום שלה משחקת - בדף הבית של מגזין שפיץ)



  • ועוד משהו שבו אפשר לעודד - בשבת יתקיים במרצאן מצעד הגאווה המקומי, שמיועד בעיקר לקהילה של יוצאי בריה"מ שמתגוררת ברובע. החל מ-12:00, מתחנת הרכבת Raoul-Wallenberg-Strasse 


שבת-תרבות (ו/או תרבות יום א')

חוויה שדי חבל לפספס בסוף השבוע היא פסטיבל אמנות הרחוב Unartig - האורבן ניישן נפתח מחדש ביום שישי (17 ביוני) ובסוף השבוע - שישי בערב, שבת וראשון החל מ-12:00 (ועד שעות הערב) - פסטיבל שיכיל אמני רחוב בהופעה חיה, מוזיקה ואוכל רחוב. 




נמשיך לקונצרט של יום ראשון, במיוחד שאין כדורגל - אפשר לראות לה-מרמור בחינם : "שטאאטסאופר לכולם", ככה אומרת הכותרת ובאמת, ב-Bebelplatz יתקיים ב-13:00 קונצרט חינמי המוני של השטאאטסאופר (תכנית פה) ולפני כן, ביום שבת, תשודר האופרה "טורנדוט" בכיכר.




ביום שלישי מתקיים "פט דה לה מוזיק" - פסטיבל מוזיקה בכל רחבי העיר, עם קונצרטים חינם בכל פינה. 





תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

בנוסף, תוכלו להשתתף בסיורים מודרכים בברלין -  בכל ימות סוף השבוע - סיור קלאסי להכרת העיר וסיור מורשת יהודית 

מפת האירועים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה