יום שישי, 4 בדצמבר 2020

חנוכה , אדוונט ועוד אירועים לסוף השבוע של 4-6 בדצמבר

חנוכה 2020 בברלין 

מתי הנר הראשון של חנוכה ב-2020? חג החנוכה מתחיל השנה בערב של ה-10 בדצמבר, יום חמישי הקרוב. הנר השמיני ביום שישי, 18 בדצמבר, בערב. 

איפה אפשר להשיג חנוכיות בברלין? (חוץ מאמאזון?)  ב"צוזאמן" ובבתי חב"ד יחלקו חנוכיות בתיאום מראש. בנוסף, בחנויות יודאיקה (Joachumstahler Str 11 ליד בית הכנסת המרכזי במערב העיר ; ב-Levi שבחצרות האקשר הופה) מוכרים חנוכיות יפות מאוד. ואפשר כמובן לעשות יצירה. חב"ד גם מחלקים "ערכת חנוכה" שכוללת חוץ מחנוכיה גם "סופגניה ליצירה עצמית" (אין לי מושג למה הכוונה), נרות,\ כרטיס ברכה, ועוד. הירשמו מראש עד 9 בדצמבר, פה

איפה אפשר להשיג סופגניות בברלין? הו, פתחתי קן צרעות (מן הסוג שיש במאפיות שבהן מוכרים סופגניות פשוטות בברלין). סופגניות ה"ברלינר" שיש במאפיות רבות, עם מילוי של ריבת פירות, דומות מאוד לסופגניות פושטיות שאולי זכורות מילדותנו.  הטענות הן, ששישיית הסופגניות שנמכרת במארז ב"אלדי" זה בדיוק, אבל בדיוק, הטעם של הילדות. בברלינאית הן נקראות Pfannkuchen (כן, לפאנקייק יש שם אחר בברלינאית). אבל, גם ב"שוגה", ב"בנדיקט" ואולי גם בעוד מקומות (מוזמנות~ים לעדכן אותי) יהיה אפשר לקנות סופגניות "ישראליות", חלקן מתוחכמות מאוד. ובנוסף לכל אלה - ב"ברמיבל" מוכרים דונאטס טבעוניות מעולות. 

לטקעס, אגב, נקראות בברלינאית Kartoffelpuffer (לפעמים תמצאו אותן גם תחת השם Reibekuchen) וגם הן בול אותו דבר (נמכרות בד"כ באימביסים, אבל יש גם קפוא בסופר, וחוץ מזה, תפסיקו להיות עצלנים, זה אחד הדברים היותר פשוטים לעשות לבד...) 

יש הדלקות נרות פומביות? קורונה. אמנם טקסים דתיים מותרים, אבל משתדלים להימנע מהצטופפות של רבים במקום אחד, כמו שעלול לקרות בהדלקות נרות. הדלקת הנרות המסורתית של חב"ד בשער ברנדנבורג למשל תשודר השנה (חמישי, 18:00)  אונליין כדי להימנע מהדבקות שלא לצורך. ברשת מצאתי גם איזו הדלקת נרות משונה ביום חמישי בקפניק, אני לא אחראית (בשבוע הבא אפרסם את האירועים לסוף השבוע הבא שכולל מן הסתם גם עוד קצת חנוכה) 




תיאטרון הבובות היהודי "בובאלעס" מציע בינתיים הצגת חנוכה מקוונת




וגם אדוונט... (בלי יותר מדי שוקי חג המולד)

כאמור שוקי חג המולד שעליהם גאוותה של ברלין בתקופה הזו - לא קיימים פרקטית, בגלל המצב. מה כן?
  • עיריית שפנדאו החליטה שהעיר העתיקה תהייה מקושטת להפליא לרגל האדוונט, גם אם אין שוק. עדיין לא הייתי כדי לדווח , אבל היא מאוד יפה גם בימים כתיקונם, ובהחלט שווה ביקור. בעיקר שזו קפיצה קטנה עם ה-אס-באהן (תחנת Spandau) או עם ה-U7 (תחנת Altstadt Spandau) 
  • לאורך פרידריך-שטראסה, כמו גם ליד כנסיית הזיכרון או לאורך הקודאם, יהיו דוכני גלוויין (ומעדני חג אחרים). שניתן לשוטט בקרבם  
  • שבת : מכירת בגדי מעצבים ב-unicorn בברונן-שטראסה 
  • בשבת/ראשון יפעל שוק האוכל של הקולטור-בראווריי במתכונת של "טייק-אוויי" 
  • ראשון: שוק חג מולד קטנטן ב-Funkloch בקרויצקלן (מ-14:00) ; שוק ב-Leopoldplatz בוודינג עם דגש אדוונט (מ-13:00) 
  • יום ראשון פתוח לקניות במקומות רבים, כולל מארקטהאלה IX (בשעות 13:00 - 19:00) 

2 תגובות:

  1. בקופניק הולכת להיות הדלקת נרות כל ערב עם חנוכיה ענקית, מנסים שכל ערב יהיה משפחה יהודית שתדליק (ביניהם אנחנו!)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חן. אז יאללה לקפניק ברעל!!! (ותנחומים על ההפסד בדרבי, ליבי איתכם)

      מחק