יום חמישי, 17 בדצמבר 2020

ברלימאמא בגרסת סגר - 17 - 24 בדצמבר: בעיקר עם רעיונות

בכל זאת פתוחים

שווקי מזון למיניהם, שלפעמים מאוד נחמד לטייל בהם (למשל, מבחר קצר: השוק הטורקי, השוק בקולוויץ-פלאץ, השוק בקארל-אוגוסט-פלאץ או ב-ווינטרפלד פלאץ) 

ולמרות זאת אזהרה / תזכורת : ב-24 בדצמבר (שזה יום חמישי הקרוב) החנויות תסגרנה בצהריים ולאחר מכן - בשישי , בשבת ובראשון - לא יהיו חנויות. אני מתכוונת, גם לא חנויות מזון למעט אלו שבתחנות הרכבת הגדולות. אז אנא הצטיידו בהקדם. 


בחוץ : שני רעיונות

זוהי בדיוק העונה לערוך טיול קטן בשכונה שלכם (או בשכונות של אנשים אחרים) כדי לסקור את הקישוטים. יש את אלה שהולכים על Schwuppbogen מהודרות (אותן קשתות דמויות חנוכיות) עם כל מיני פיתוחים מעניינים מעץ ; יש את עצי חג המולד שבחלק מן החצרות (גם של בתים משותפים, כשיש את השכנ/ה שאוהב/ת לעשות דברים בגינה), וכמובן יש את אלה שהולכים על הפקה שלמה של כמות אורות ונצנצים בטיב טעם שבטח ישמח את האסתטיקה המפוקפקת של הפעוטות שביננו. 



ועוד רעיון בחוץ: בניתי לכם קווסט קטנטן אונליין בין תחנת "טירגארטן" לאזור תחנת Zoologischer Garten. הטיול כמובן חינם אין כסף (אם כי אשמח ל"קפה", וגם סתם ככה לכל פידבק לא יותר מדי מרושע). אתם צריכים להוריד אפליקציה בשם actionbound כדי להפעיל את הטיול , כתבתי אותו בעברית ובגרמנית, אבל אני לא בטוחה שהאפליקציה אוהבת את השפה העברית (נקווה שכן). המסלול מתאים לצועדים עם עגלות ילדים או כסאות גלגלים, אבל האפליקציה מן הסתם צריכה להיות מופעלת ע"י מישהו שיודע לקרוא. החידות הקטנות או המשימות מתאימות ברובן לילדים בגיל בי"ס יסודי (עם קצת עזרה...). החידה האחרונה, הקשה במיוחד, תאתגר גם את רוב המבוגרים, אבל בשביל זה - הוספתי תשובה מיד לאחריה. 

(לגבי Actionbound  - רק להבהיר שבניגוד לנהוג בד"כ בבלוגים שבהם מקדמים בעיקר דברים שקיבלנו בחינם, אני לא מקבלת מהם כלום, לא מקדמת אותם, סתם נתקלתי בהם בגוגל והחלטתי לנסות. לא זו בלבד, אלא שהמפה לא מפורטת על האפליקציה אלא אם ממש לוחצים בה "מפה", שזה די אווילי - זה לינק למסלול כדי שיהיה עוד מקור, כך אם יש לכם הצעות לאלטרנטיבות מגניבות וחינמיות, לכו על זה וספרו לי). 

"ברלין - עיר האורות" - ב Actionbound




בבית 

  • הנר האחרון של חנוכה (חמישי, 18:00) יודלק בין היתר ב"צוזאמן" (אונליין) ובבית הכנסת של פרנקל-אופר (בחצר בית הכנסת ובפיד
  • מוזיאון : אמנם המלצת ה"בחוץ" כוללת מוזיאון, אבל מוזיאונים רבים (כולל חביב הילדים, מוזיאון הטבע) מציעים סיורים וירטואליים. ובינהם, ה"הומבולדט פורום" שזה מקרוב נפתח. 
  • וגם ב-CO 
  • שני ושלישי, יצירה ממוחשבת (במחיר לא צנוע במיוחד) ב-haba 
  • שלישי - מסיבת חנוכה / חג המולד לילדי הקונג-פו של "לב הדרקון", אבל כולם מוזמנים (אונליין


הצגות ילדים אונליין  
  • תיאטרון (בגרמנית): Der Kleine König Dezember ב"דוישטס תיאטר" (לילדים בבי"ס יסודי אונליין בתשלום) [התיאטרון מציע גם מספר הפקות בגרמנית למבוגרים, בתשלום, שאולי יכולות לעניין אתכם. באותו אתר]. 
  • תיאטרון בובות, ראשון, שלישי ורביעי ב-Schaubude (בגרמנית)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה