יום שישי, 20 בספטמבר 2019

ברלין בסוף השבוע של 20 - 22 בספטמבר

סוף השבוע מגיע ואיתו המון פעילויות!

כדור הארץ בסכנה

ביום שישי מתקיים, לרגל יום איכות הסביבה, אירוע גדול של הפגנות Friday for Future ליד שער ברנדנבורג. גופים רבים ישתתפו בהפגנה חוץ מתלמידי בתי ספר . 

בימים שבת/ראשון יתקיימו פעילויות ניקוי המרחב הציבורי - בפארקים, בשכונות וכו': 

  • הפגנה על אופניים של ה-ADFC (פרטים) , בשבת
  • ניקוי של פולקספארק פרידריכסהיין עם יוניקלו (פרטים), בראשון 
  • הפגנת טכנו למען השלום, בשער ברנדנבורג ביום שבת


אירועי חוצות

בטמפלהופר-פלד מתקיים ביום שבת פסטיבל עפיפוני ענק. הכניסה חופשית ואם יש רק אירוע חוצות אחד שתלכו אליו בסוף השבוע הזה - אז זו גולת הכותרת, לפחות לחובבי האוויר הצח והצילום

טמפלהופר פלד, שבת 11:00 - 20:00 . 




לצד העפיפונים, סימן אחר שהסתיו מגיע הוא הדלעת ואכן ביום ראשון יתקיים בגני בריץ פסטיבל דלעות (ראשון, 12-18,  פרטים בגרמנית)



אירועים אחרים: 
  • יום ראשון הוא "יום הילד" ובפוטסדמר פלאץ יתקיים אירוע גדול שיכלול הפעלות שונות ומשונות לילדים בחינם. יהיה גם מרחב גדול על חקלאות אורגנית בנוסף 
יום הילד בפוטסדמר פלאץ 

  • שבת/ ראשון: פסטיבל יומולדת 299 שנים למשתלת "שפאט" בטרפטו (פרטים בגרמנית)
  • שבת/ראשון: פסטיבל תפוחי אדמה ב"דומאנה דאהלם" (פרטים)


אירועי חוצות נוספים מסומנים במפה בלבד...


לאכול, לשתות ולקנות (ובעיקר לשתות עוד פעם באוקטוברפסט) 

אולי כדאי להתעכב על הנקודה הזו, אם אתם חדשים בברלין או בכלל תיירים: אוקטוברפסט הוא לא חג גרמני. הוא לא חג בכלל, אבל בבוואריה הוא אכן הפך לאירוע מסורתי בספטמבר (לקראת אוקטובר) . אם אתם רוצים לחגוג אוקטוברפסט כהלכתו, סעו לבוואריה - כלל שהעיירה קטנה יותר, כך הפסטיבל יהיה מהנה יותר ; מינכן די מגעילה לטעמי , אבל אתם יכולים לקרוא יותר על העניין בסקירה חגיגית של ברלימאמא: מינכן עם ילדים (כולל כמובן התייחסות לאוקטוברפסט שם, שיש בו גם מתקני שעשועים, כמו במסיבת רחוב גדולה). 

גירסא ברלינאית חיוורת ו"מזויפת" למה שהולך במינכן, מתחילה בימים אלה. למרות שכמו שציינתי , זה "מזויף", זה באמת לא משנה. אם אתם נהנים מדברים כאלה, לכו. אל תתנו לכל מיני טהרנים להרוס לכם את הכיף . קיימים מספר מקומות שבהם אפשר לחגוג אוקטוברפסט - עם כל המשפחה כנהוג גם בבוואריה, או רק בהתמקדות בשתייה. 

ה"אוקטוברפסט" הכי משפחתי הוא כנראה זה שב-Zentraler Festplatz . הוא כולל מתקני שעשועים, דוכני משחקים שונים ומשונים (תפגעו בפחית ותקבלו דובי ענקי וטיפשי וכו') ודוכני מזון לצד האוכל. המיקום הוא כמובן קצת מעיק - צריך להגיע עם אוטובוס מתחנת Kurt Schumacher Platz (או בכל מיני דרכים אחרות, אפשר להציץ גם במפה), אבל הוא הדבר הכי קרוב ליריד עם לונה-פארק כרגע בברלין ולפיכך - מומלץ אם זה מה שאתם מחפשים. בירה: פאולנר
אוקטוברפסט ב"צנטרלר פסטפלאץ", כל יום משעות הצהריים (ביום רביעי עם מחיר מוזל למתקנים), עד 13 באוקטובר. (הגעה: אוטובוס M21 או X21 מתחנת Jakob-Kaiser-Platz עד Am Festplatz)

אוקטוברפסט בצנטראלר פסטפלאץ

עוד חגיגות אוקטוברפסט: 
  • באלכסנדרפלאץ, עד 6 באוקטובר 
  • ב-Postbahnhof (כולל ערב גאה כל יום שני), עד 26 באוקטובר 
  • בהוף-ברוי (עם בירה שלהם), עד 6 באוקטובר 
  • בבאר Castle במיטה, עד 6 באוקטובר, עם בירות ברלינאיות של "ברג"
  • בגלידרייה "פאול מהרינג" יגישו גלידות מיוחדות לאוקטוברפסט עד 27 בספטמבר 


ועוד קצת קניות: 
  • יום ראשון פתוח לקניות בקניון "אלכסה" בין 13:00 ל-18:00 
  • בארנה של טרפטו מתקיים פסטיבל "Berlin Kreativ" שכולל הרבה מאוד תוצרים יצירתיים ובין היתר גם תחרות עוגות. (פרטים)

ובתחום האוכל, מומלץ מאוד לנסות את הימים האחרונים של פסטיבל "טרו איטאליאן". 55 מסעדות איטלקיות מן המובילות בעיר התקבצו כדי להציע מנה אחת במחיר של שבעה אירו בלבד. את הרשימה המלאה (וגם מפה של הפסטיבל) ניתן למצוא בקישור הבא:
True Italian

 

ולקראת ראש השנה...

אירוע ראש השנה למשפחות ב"צוזאמן"... ביום ראשון אחה"צ



המפה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה