יום חמישי, 1 ביוני 2023

אירועים בברלין בסוף השבוע של ה-2-4 ביוני

 פסטיבל איכות הסביבה ומסע האופניים

פעם בשנה מקיים "איגוד רוכבי האופניים" הפגנה ענקית למען שימוש באופניים (במקום ברכבים). ההפגנה כוללת מסע אופניים ממספר נקודות בעיר שמגיע בסופו לעמוד הניצחון (המסע הזה נקרא "מסע הכוכב", Sternfahrt, משחק מילים על הצורה של המסע על המפה והסיום ב-Großer Stern). בין היתר, יוצעו השנה שני מסלולים מקוצרים להורים עם ילדים. 
  • יום ראשון, מנקודות שונות בעיר (פירוט הנקודות), עד עמוד הניצחון בטירגארטן 
  • טיפ לנהגים בעיר: לא. פשוט לא (אין השפעה משמעותית על התחבורה הציבורית, אם כי חלק מן האוטובוסים לא יפעלו, ובהם אוטובוס 100 המיתולוגי) 


רכבתם, הפגנתם? מה עם איזו מסיבת רחוב ענקית? כל אזור שער ברנדנבורג יתמלא ב"פסטיבל איכות הסביבה" ביום ראשון, כולל הפעלות לילדים וכו' . מסיבת הרחוב מתחילה ב-11:00, כלומר העצלנים והלא-מפדלים לא חייבים ממש להשלים את מסלול האופניים, יכולים להגיע אליה ישירות גם לפני כן. (פרטים/מיקום)

מי שרוצה להפגין בעד איכות הסביבה ברמה היותר מקומית, יכול לעשות זאת גם בשבת, בהפגנה שמתחילה ב-14:00 ליד תחנת הרכבת בוך, תחת הכותרת "מצעד החיות" (פרטים)

עוד ירידים ומסיבות רחוב לרוב

  • בשבת החל מ-12:00 בצהריים ועד 22:00 יחגגו בהולצמרקט 25 עם מוזיקה, אוכל רחוב, דוכנים ועוד , הכניסה בתשלום צנוע (פרטים/מיקום


  • עוד בשבת: מסיבה מקסיקנית ב-Ost Hafen עם אוכל מקסיקני, בידור ועוד. הכניסה בתשלום (פרטים/מיקום)




  • בשכונת Buchow שבנויקלן חוגגים בשבת ובראשון 650 שנים לקיומה במסיבת רחוב ליד הכנסייה העתיקה של השכונה והאגם השכונתי (פרטים/מיקום) ; ומסיבה כפרית גם ב-Müggelheim שבקצה ברלין, בשישי/שבת/ראשון (פרטים/מיקום



  • במהלך כל השבוע, ממשיך עד ה-11 ביוני ה-Steglitzer Woche , יריד עם מתקנים בקצה שטגליץ, Bäcke Park (פרטים/מיקום)
  • בעיירה Beelitz שבברנדנבורג יתקיים פסטיבל אספרגוס ביום ראשון, שיכלול בין היתר מצעד (מ-13:30) - מרחוב Virchow עד אזור בית העירייה . התמונה העיקרית שמייצגת את האירוע, שאיני משתפת מחמת זכויות יוצרים וגם קצת מחשש שישרפו לכם העיניים, כוללת שני אנשים לבושים כמו אספרגוס לבן. כן, מה שאתם חושבים, מלוכלכים שכמוכם. 

וגם 
  • שוק גותי ואפלולי ביום ראשון במועדון Duncker (פרטים); ובשבת, שוק תקליטים (ויניל) בנפוליאון קומפלקס בפרידריכסהיין (פרטים/מיקום)
  • שוק ב-Maybachufer ביום ראשון עם חפצי מעצבים וכו' ; ועוד שוק מעצבים גם ב-Leopoldplatz (מיקום)
  • יריד בירה בטמפלהופר-האפן בשישי/שבת/ראשון (פרטים/מיקום





גמר גביע ועוד כל מיני סוגי ספורט

גמר הגביע של קבוצות הגברים בכדורגל הגרמני ימשוך את תשומת לב חובבי הצפייה בספורט ביום שבת, ובמקומות רבים ברחבי העיר תוכלו להצטרף לצפייה משותפת באווירה שמחה. 

למשהו קצת יותר אקטיבי: 
  • אירוע לכל המשפחה בבריכת "בלו" בפוטסדם בשבת, בדמי הכניסה הרגילים (פרטים/מיקום)
  • למי שאירוע האופניים לא מספיק לשכנע אותו לא להשתמש ברכב בעיר ביום ראשון, בא גם הטריאטלון של ברלין, שיוצא ב-4 ביוני מטרפטו פארק. (פרטים/מיקום)


וגם המון תרבות לסוף השבוע

יום ראשון הוא יום ראשון של המוזיאונים ומוזיאונים רבים ברחבי העיר פתוחים בחינם וגם עורכים אירועים שונים (סיורים מודרכים, סדנאות יצירה וכו'). פרטים על כל האירועים

בנוסף, יום ראשון הוא "יום אתרי המורשת העולמית של אונסקו". בברלין יש מספר אתרי מורשת כאלה: אזורי הארמונות של ברלין ופוטסדם; אי-המוזיאונים; השכונות המודרניסטיות של שנות ה-20. כל האזורים זוכים במהלך האירוע לסיורים מודרכים (בגרמנית) ואירועים דומים (פרטים על כל האירועים)

גם בית תרבויות העולם בטירגארטן נפתח מחדש בסוף השבוע, עם הרבה אירועים ובינהם למשל דיסקו-לילדים בשבת ב-16:00 (פרטים/מיקום




דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים. השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה