יום חמישי, 25 באוגוסט 2022

אירועים לסוף השבוע של 26-28 באוגוסט

לא רוצים לישון: הלילה הארוך של המוזיאונים

הרעיון של המיזם מאוד פשוט : עשרות מוזיאונים פותחים בבת אחת את שעריהם עד מאוחר, כולל אירועים מיוחדים (הפעלות לילדים, סיורים מודרכים, הסברים של אוצרים, מוצגים מיוחדים ועוד). אתם מוזמנים להשתתף ולבקר בכל המוזיאונים (או בכמה מהם - בכולם יהיה כנראה בלתי אפשרי מבחינה פיזית, אלא אם אתם האיש הביוני), בכרטיס אחד בלבד. 

אז איפה תבקרו? יש כמה אסטרטגיות להחליט: 
(א) חיפוש לפי אירועים שיתאימו לכם באתר "הלילה הארוך" ופשוט תכנון ביקור במוזיאון אחד, שניים או שלושה שמציעים משהו מעניין
(ב) בחירת מוזיאונים פרטיים, יקרים או קטנים שאתם בד"כ לא תבקרו בהם אבל כעת הם תחת הכרטיס האחד של ליל המוזיאונים (למשל: מוזיאון הריגול ולידו מוזיאון דאלי).
(ג) מסלולים שמוצעים באתר הלילה הארוך, בין המוזיאונים האלה גם עובר אוטובוס שאטל 




 

הזיזו את הרגליים

אנשים שנכנסים עם רכב למרכז ברלין: נכון שאתם אוהבים לסבול? אין דרך אחרת להסביר את זה, כי גם בסוף השבוע הזה יש חסימות לטובת מסיבות רחוב ואירועים דומים. 

האירוע הגדול ביותר, הוא תהלוכת הרייב Zug der Liebe (בגרמנית: "מצעד האהבה", אבל זה קצת יותר מסובך מזה: כש"מצעד האהבה" המקורי עזב את ברלין, הם נכנסו לחלל, ועכשיו כשהוא חזר בשם Rave the Planet, יש לנו שני מצעדי טכנו ברחובות ברלין). המסיבה תתחיל במאוורפארק בשבת ב-13:00 ותצעוד על האברסוואלדה והדנציגר עד שתגיע בסוף ליעדה ליד האובאן של היינריך היינה שטראסה. 
    • אגב, אם זה לא מספיק, אז גם ביום ראשון יש חסימה מרכזית, הפעם בגלל "חזרה כללית" לקראת המרתון של ברלין, מירוץ שמתחיל מבית עיריית שטגליץ ומקיף חלקים נרחבים מן האזור שדרום-מערבית לרינג. 



עוד כמה מסיבות נפלאות (רובן חינמיות ברחוב) בסוף השבוע: 
  • בפארק גלייסרייאק יתקיים בשבועות הבאים (גם בימות חול) פסטיבל חינמי של מוזיקה, תרבות ופנאי בחסות רדיו-איינס. באתר שלהם תוכלו לראות את כל תכנית הפסטיבל. ההיילייטס של סוף השבוע הן הופעות של כמה להקות ילדים פופולריות בשבת, הצגת "החתול במגפייים" (בגרמנית) ועוד
  • בשישי ובשבת יחגגו ב-RAW מסיבה שכונתית לבני כל הגילאים , עם בימות מפוזרות בכל המתחם (תכנית)
  • בסוף השבוע מתקיים - היריד "Schollenfest" בצפון רייניקנדורף, שכולל לונה-פארק קטן ועוד כל מיני אטרקציות דומות. הפסטיבל הוותיק הזה (אולי מסיבת הרחוב העתיקה ביותר בברלין, מסוף המאה ה-19) גם "התפשט" לכיוון ה-Steinbergpark ו-Marie-Schlei-Platz; ביום ראשון יתקיים (14:00) גם מצעד על ה-Waidmannsluster Damm באזור ה-Freie Scholle. פרטים מלאים
  • נישאר ברייניקנדורף - הרובע התוסס ועמוס המסיבות (מסתבר!). בסוף השבוע תתקיים ב-Lübarser Hofkultur (חצר בכפר ליבארס, שאם לא הייתם בו, מרתק לבקר בו: כפר עירוני בתוך ברלין) חגיגת קיץ. יהיו הופעות של להקת ימי-הביניים Corvus Corax ושוק קטן 
  • מסיבה על גדות הנהר ב-Zillepromenade ברומלסבורג, עם מוזיקה, אוכל, מירוץ סירות דרקון ועוד, בשבת. 
    • בצד השני של הנהר, ב-Zenner של טרפטו, מסיבת כניסה לבית הספר ביום שבת (את פתיחת שנת הלימודים אפשר לחגוג גם בגני בריץ, ביום ראשון) 


  • קצת דרומה משם, מתקיימת בשבת מסיבת רחוב ליד גשם ה-Kaisersteg בשונוויידה 


  • למי שמעדיף ספרות: "יום המשפחה" ביום ראשון בפסטיבל הספרות האפריקאית ב-Alte Münze - הזדמנות להשתתף בהפנינג בנושא ספרות אפריקאית לילדים (או לכל המשפחה) 

  • במצודת שפנדאו חוגגים יום הולדת בשבת/ראשון, עם הופעות, אוכל , מוזיקה ועוד. 
  • מסיבה לטובת יוצרי תרבות מאוקראינה, ב-Galerie Salon Halit Art ביום שבת (פרטים)
  • האם אתם מתגוררים עם חובבי משאיות ופול-טריילרים? ה-Brummifest מיועד עבורם. ב-Zentraler Festplatz יתקיים ביום ראשון פסטיבל משאיות גדול. הכניסה חופשית



פנקו את הבטן

יש מזללה שנקראת ככה בליאופולדפלאץ, חובבי הפחמימות באמת יהנו מן המנקיש, הספיחה וכיסוני התרד מהעולים (זו בכל מקרה סביבה מסוכנת: בקונדיטוריית מלך א-שאם שנמצאת מעבר לפינה מוכרים סנדוויץ' כנאפה). אבל לא רק עליה אפשר להמליץ: 

  • שוק אוכל הרחוב ה"רגיל" של הקולטורבראווריי הופך ביום ראשון לפסטיבל בלוז מן המיסיסיפי, משולב כמובן באוכל מתאים , פסטיבל ברביקיו ובלוז. 


  • שוחרי הכותרות בבלוג הזה בוודאי שמחים לשמוע שהתאפקתי ולא כיתרתי שום דבר "הבית של פיסטוק" וזאת למרות שיש פסטיבל פיסטוק ב-Jules B בשבת/ראשון, שאירגנו האנשים הטובים מ-True Italian עם הרבה אוכל שמלא בפיסטוקים. אם אתם הולכים, תגידו לפיסטוק, שאסור לקחת מפתח של רגע ודודלי בלי אישור של חביתוש (כן, גיגלתי, זה להיפך: "לא לוקחים מפתח של חביתוש בלי אישור מרגע ודודלי!") . הכניסה בתשלום (3 אירו לאדם); אבל ראיתי איפשהו שאם תבואו לבושים בירוק מכף רגל ועד ראש, יתנו לכם להיכנס בחינם. 
    • ואם אתם כבר שם בסביבה, אז חוץ מפיסטוקים, תוכלו גם להנות מהרבה רום בפסטיבל שמתקיים ב-Station (הכניסה בתשלום
 

  • אבל מה אני מקשקשת על פיסטוקים כשיש פסטיבל חומוס ביום ראשון בבירגיט. כן, פסטיבל שלם למאכל המטמטם עם מוזיקה והרבה שמח (פרטים)
  • וגם: שוק חפצי אמנות במקסיקו-פלאץ ביום ראשון ; שוק יפאני (בתשלום) ב-Festsaal Kreuzberg ; שוק קרמיקה במוזיאון הקרמיקה ביום שבת וראשון ; 



פרידה מן הנסיעות מחוץ לברלין (או מכרטיס ה-9 אירו...)

ב-31 באוגוסט נגמר מבצע הקיץ שהפך את כל גרמניה ליעד אחד ב-9 אירו לחודש שלם. למרבה הצער, הממשלה החליטה שלא להאריך אותו לספטמבר (חבל!). לרובכם שעובדים בימים שני-שישי, סוף השבוע הקרוב הוא ההזדמנות האחרונה להינות מן הכרטיס, ולכן, גירסת ברנדנבורג ארוכה במיוחד: 

  • בשבת, במצודה של Bad Belzig 
  • מסיבת רחוב עירונית של  Eisenhüttenstadt ב-Lindenallee / Beeskower Str 
  • במוצ"ש, חגיגה בגני ארמון אורניינבורג, כולל זיקורים 


תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

בנוסף, תוכלו להשתתף בסיורים מודרכים בברלין -  בכל ימות השבוע - סיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית 

מפת האירועים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה