יום שישי, 12 בנובמבר 2021

אירועים לסוף השבוע של ה-12 - 14 בנובמבר

 שוקי חג המולד כבר כאן!

באופן עקרוני, שוקי חג המולד מתחילים באדוונט הראשון, כלומר יום ראשון הרביעי שלפני חג המולד (השנה זה יוצא סוף השבוע של ה-26-28 בנובמבר), אבל ממתי ברלין היא עיר מסורתית? וככה, התגנבו להם כמה שוקי חג המולד עוד הרבה-הרבה לפני החג. 

אם כבר מדברים על מסורת, לתשומת לבכם שיום ראשון הקרוב (וגם זה שלאחריו) הם ימי אבל מבחינה חוקית (Trauertag בגרמנית). שוב, בברלין אין לזה משמעות רבה, אבל בעיקרון שוקי הפשפשים ומסיבות הרחוב (וגם שוקי חג המולד) אמורים לא להיות פתוחים. חלקם מצייתים, חלקם פחות. 

אז מה מתרחש כבר השבוע, למי שאין לו סבלנות להמתין עד האדוונט הראשון עם הגליוויין שלו? 

  • "קסם החורף" (Winterzauber) - זהו שמו של שוק חג המולד שממוקם ממש ליד האיקאה של ליכטנברג. מדובר בשוק ותיק וידוע באקסטרווגנטיות שלו - הוא קיים (במיקומים שונים) עוד מאז שנות ה-20 וכיום מספק את החוויה הכי עממית (בלשון עדינה) של שוקי חג המולד : המון-המון מתקנים, אורות מנצנצנים של צעצועי פלסטיק במחיר מופקע, המולה ורעש ושאר הנאות החיים.  עד ה-19 בדצמבר, ב-Landsberger Allee 364 (ממש ליד איקאה, כאמור, חשמלית M6 מאלכסנדרפלאץ). 


  • השוק שהוא הראשון להיפתח ואחד האחרונים להיסגר הוא ה-Winterwelt בפוטסדמר פלאץ, עם מגלשת השלג-המלאכותי. השנה אין רחבת החלקה על הקרח, אבל יש דוכני אוכל/מתנות מסורתיים (ואת המגלשה המפורסמת). פתוח בכל יום 



  • באזור נולנדורף-פלאץ נפתח ביום שישי (12 בנובמבר) ה"שוק הגאה", שמתחלק לשניים - לפני האדוונט הוא מתחכם וקורא לעצמו LGBTIQ Winterdays ואחרי האדוונט - Christmas Avenue ובשני המקרים, מתקיים עד ה-23 בדצמבר, כלומר ממש ערב החג. ניתן לצפות לאווירה עליזה (סליחה, זו אפילו לא בדיחת אבא, אולי סבא-רבא), ובכל מקרה להמון הפתעות ובימת בידור. כניסה בתנאי G2 (מחוסנים או מחלימים עם תיעוד רלוונטי) 

  • ה- Vorglüh-Markt ב-Holzmarkt 25 מתאים את השם - עוד לפני הגליוויין תקבלו קצת אווירה, במרחב המשחקים הנפלא שעל גדות השפרה. שישי-ראשון, כניסה חופשית


  • ביום חמישי גם יפתח "שוק ימי הביניים" ב-RAW, אבל מכיוון שאני משערת שרובנו מכוונים על סוף השבוע - ידווח עליו בשבוע הבא. 

תרבות ישראלית ויהדות

  • ב-Prachtwerk בנויקלן יתקיים בסוף השבוע פסטיבל מעניין לתרבות יהודית ומוסלמית והקשרים בינהן , ה-MuJew - Muslimisch-Jüdisches Festival 2021  . בסטרימינג או במקום עצמו, Ganghoferstraße 2, 12043 Berlin (תחנה Karl-Marx-Str) . טריילר: 

  • במסגרת "ימי תרבות יהודית" מתקיימים אירועים רבים, ובין היתר ביום ראשון תופיע אופרה לילדים בבית הקהילה היהודית ב-Fasanenstr. האופרה, Das Tierhäuschen תתחיל בשעה 12:00, הכניסה בתשלום

אנו נושאים לפידים

למי שלא היה לו מספיק מן הגן ורוצה לצעוד עם הילד גם ברחובות השכונה הקפואה, ישנם מספר מצעדי למפיונים בשכונות השונות בסוף השבוע. 

  • ביום שישי אחרי הצהריים יצא מצעד דו-לשוני ב-WorknKid בפרידריכסהיין (פרטים וכרטיסים)


  • ביום שבת בשעה 14:00 יוצא מצעד ב-Museumsdorf Dueppel , עם סוס ואווירה ימי-ביניימית. כל הכרטיסים כבר נמכרו, אבל אם הדבר מאוד מושך אתכם, אולי כדאי לברר. גם בגן החיות (שבת, 15:30) כבר נמכרו כל הכרטיסים, אבל לעיתים קרובות יש לאירועים כאלה כרטיסים עודפים בקופה. 
  • המצעד של Bizim Kiez הוא מצעד שמתמקד במאבק של תושבי קרויצברג-36 נגד "דחיקת רגליהם" (הג'נטריפיקציה, במילים פחות דרמטיות), שבת, מ-17:00 מ-Heinrichplatz 

  • עוד צעדות ביום שבת יתקיימו ב-16:00 ב- Sportsbad Britz  ; וב-16:30 ב-Medaillonplatz ברומלסבורג (לפי התמונה, האחרון עם סוס!) 
  • ביום ראשון תוכלו בין היתר להגיע ל-Verfelderhof בקלאדו לבראנץ'-מצעד-אירוע , או להתחיל (ב-14:00) מצעד ב-Mariendorfer Damm 342, 12107 Berlin שמאורגן ע"י הכנסייה השכונתית שם 




תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה