יום שישי, 18 ביוני 2021

אירועים לסוף השבוע של 18-20 ביוני וגם קצת אחר-כך

או-לה-לה! Fête de la Musique 

ה-21 ביוני הוא היום הארוך ביותר בשנה, ובו יש מסורתית את פסטיבל "פט דה לה מוזיק", פסטיבל מוזיקה שמתקיים בכל פינה בעיר, במקומות יותר צפויים, ופחות. ה-21 הוא יום שני, אז הפסטיבל קיבל תגבור מאירועי מוזיקה שקורים ביום ראשון. ברוח הקורונה, אירועים רבים יהיו גם בסטרימינג אונליין 

מסיבת הפתיחה ביום ראשון תתקיים ב"גני העולם" במרצאן ותכלול מבחר מופעים. 

מבחר קטן מן האירועים המרגשים בפסטיבל: 
  • מוזיקה נון-סטופ משעות הצהריים ב-Prerower Platz 
  • ביום שני בשעה 19:00 תופיע להקת פולקאדו ממול המוזיאון היהודי (בצידו השני של הכביש) ותבצע מגוון שירי ארץ ישראל וגם שירים יהודיים מסורתיים ביידיש ובלדינו. כניסה חינם (כתובת Metropolenhaus Am Jüdischen Museum , פרטים נוספים)
פולקאדו - מומלצים (במרכז: יעל גת)

ועוד אירועי מוזיקה: 
  • בשבת יתקיים "פסטיבל כלי נשיפה" ממונע ברחובות מואביט (בראשון, בשפנדאו ובשני בקולטורבראווריי) - מידע על המסלול הממונע והקונצרטים השונים 
  • ומכלי נשיפה ביום שבת, לתופים ביום ראשון - מעגלי מתופפים במועדון הנוער MAXXIM בווייסנזה בראשון (פרטים)
  • ויש גם קונצרט מיוחד לילדים ב-FEZ ביום שבת (פרטים)
  • קונצרט לילדים בפייר-בולה-זאאל ביום ראשון, 15:30 (פרטים)



Ce (n')est pas un Neukoelln

נמשיך בקו הצרפתי (כי חם לי וזה מזכיר לי את תל-אביב...), אבל נעבור ממוזיקה לאמנות. גם באמנות לא חסרים פסטיבלים מעניינים (וחינמיים!) בסוף השבוע. בראש ובראשונה, הפסטיבל 48 שעות נויקלן שכולל מגוון של פעילויות ותערוכות בבצירק. הנושא המאחד בין התערוכות הוא "אוויר", הרעיונות לפרשנויות ויצירתיות - מגוונים כמובן. 

למתקשים להחליט לאן: באמת ששוב, מומלץ פשוט לעיין בתכניה שכוללת בין היתר מקומות יותר קונוונציונליים (גלריות וכדומה) וגם מקומות קצת פחות קונוונציונליים. אחד מן המקומות הפחות קונבנציונליים והמומלצים הוא Tante Frizzante KiezGarten Zart Daneben (שמשמו אפשר להבין: ביסטרו / קנטינה / גלידה / בר / גינה - אבל בטוח לא גלריה...) - שם מתקיימת התערוכה Die flüchtige Luft zwischen dem Kunstwerk und dem Betrachter (באוצרות הישראלו-ברלינאית קרן שלו ובהשתתפות  יון-הא-קים וטטיאנה לופשינה 


גם במקומות אחרים בעיר תהיינה גלריות פתוחות בסוף השבוע, לרוב בחינם
ספשל קיץ של סוף-השבוע של הגלריות ; ובפרידריכסהיין, Hot Mess מתמקדת באמנים ברלינאים (כתובת: Modersohnstr.49a, 10245 Berlin) 

עוד אמנות: 
  • סדנה מקוונת עם התערוכה של יאיויי קוסמה, לכל המשפחה, שבת (פרטים)
  • תכנית לכל המשפחה על ה"דוקמנטה" ב-DHM ביום ראשון (פרטים)
  • מה הקשר בין פיצה, אמנות ודמוקרטיה? את זה תוכלו לגלות בסדנה בספרייה המרכזית (לבני 6-12) ביום ראשון (פרטים)

Don't know much about the French I took

וכמובן, בשבוע הבא נגמר בית-הספר עם עוד שנת קורונה קשה לתלמידים שביננו. והחל מן ה-24 , חופשת הקיץ! בכל זאת יש עדיין כמה פעילויות לילדים ובני נוער ששווה לספר עליהן 

  • השומר הצעיר נפגשים בפעם האחרונה לשנת הלימודים הנוכחית, לסיכום פעילות ולקראת מחנה הקיץ שלהם (שאליו תוכלו להירשם גם אם אינכם מגיעים לפעולות ולמעשה - גם אם אינכם מתגוררים בברלין) 
    • וביום רביעי הקרוב - כלומר, עם פציחת החופש, נפגשת קבוצת הבר/בת מצווה החדשה של הארגון. מדובר בקבוצה שמיועדת רק לבני~ות 11-14 לקראת שנת בר/בת המצווה, וכוללת גם שיחות על נושאים שקשורים למעבר לשלב הזה של החיים. 

  • יש ביום ראשון גם פיקניק של "צוזאמן" למשפחות ישראליות (וביום חמישי: מסיבה למבוגרים של הארגון) ; ובבית הכנסת של פרנקל-אופר מזמינים את הקטנים ל"שול קלאב" דיגיטלי (פרטים)
  • ואפרופו - גם "צוזאמן" וגם בית חב"ד לישראלים (בהנהלת הרב נתן צוקרמן ורעייתו אורית) התחילו מחדש להציע קבלות שבת לישראלים בברלין. הפוסט של צוקרמן מצהיר בשורה הראשונה "התגעגענו!" 


L'Été indien

האמת היא ש"קיץ אינדיאני" (מותר בכלל לקרוא למשהו "אינדיאני" כיום?) זה בכלל מונח לסתיו שמרגיש כמו קיץ, ולא לזה אני מתכוונת, אלא סתם לדווח על עוד כמה אירועים שחלקם ממש זועקים "הקיץ פה!" 
  • סנונית זהירה שאינה מבשרת את פסטיבלי הקיץ לילדים - יריד קטנטן לילדים, עם מתקנים וכו', באי הטירה, שבעיר העתיקה של קפניק. שבת, ראשון (כניסה חופשית, המתקנים כמובן עולים כסף) 

  • אם אתם מעדיפים משהו קצת יותר חריף מצמר גפן מתוק, נישאר בדרום ברלין (ואפילו באותה בצירק) ונקפוץ ל-Revier Südost (ב-Schnellerstraße 137, 12439 Berlin ) - שם מתקיים בשבת (וסליחה - גם היום, אבל לא הספקתי) - פסטיבל צ'ילי. וגם שוק ה-"Subaermarkt" 


  • בנוסף, שוק היפ-הופ בקסיופיאה ביום ראשון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה