יום שני, 17 במאי 2021

קייטנות בברלין - קיץ 2021

 בתקווה השנה יהיה לנו קיץ שיאפשר פעילויות לילדים. 

לפני הכל - ניתן לחלק את ההיצע בחופשות לכמה סוגים: 

א. ילדי בי"ס יכולים להנות מפעילויות של ה-Hort של בית-הספר. לעיתים קרובות זה פתרון אידאלי - הוא בחינם או בכמעט-חינם; הוא כולל ילדים אחרים שמכירים וצוות שמכיר את הילד ; ומעבר לפעילויות בתוך בית-הספר, יוצאים גם לפעילויות רחצה באגמים, ביקור באטרקציות וכדומה (בד"כ גנים פעילים גם בחופשת הקיץ של בתי הספר, אבל כמובן שיש גנים שלוקחים חופש. ילדים שלמעשה עזבו את הגן והולכים לעלות לכיתה א' יכולים לעיתים קרובות לבקר ב-Hort של ביה"ס בחופשת הקיץ שלפני שנת הלימודים וככה גם להתחיל להכיר את ביה"ס)  

ב. ישנן קייטנות-יום, כמו שאנחנו מכירים מן הארץ. כלומר: מגיעים למקום מפגש (או למקום שבו מתקיימת הקייטנה), פוגשים את המדריכים, עושים פעילויות שונות ומשונות, וחוזרים שמחים ועייפים אחרי-הצהריים הביתה. כדי לגגל קייטנות כאלו בברלין, נסו את מילת החיפוש Tagescamp 

ג. וישנן קייטנות עם לינה, כמו מחנות-קיץ של ילדים גדולים יותר... רק שהן פעילות מגיל 6 (ואפילו צעיר יותר!). כדי למצוא קייטנות כאלו שיוצאות מברלין, חפשו Ferienlager או Feriencamp . 




*  *  * 

העלות תלויה מאוד בספק (ובתכנים). יש קייטנות עם לינה (של ספקים מסחריים, אפילו לא "חצי חינם" של העירייה וכו') שעולות 200 אירו לחמישה ימים ; ויש קייטנות-יום שעולות ככה בלי לינה ובלי שלוש ארוחות... 

ממש זול: קייטנות (גם עם לינה) ופעילויות שמספקים מרכזי ילדים ונוער שכונתיים (רשימה מלאה שלהם פה, אבל ב-PDF); פעילויות בספריות ובמרכזי אמנות שכונתיים של העירייה; קייטנות (גם עם לינה) שמארגנות אגודות ספורט. 

בקצה העליון: פעילויות של כל מיני ספקים מפונפנים, בד"כ כאלה שמכוונות לקהל בינלאומי שמבקר בברלין 

* * * 

אז איך למצוא?

  • לשאול הורים של חברים. לאן החברים הולכים. הכי כדאי להכיר כבר מראש ילדים אחרים
  • לברר מה מוצע בשכונה שלכם - במרכז הילדים/נוער השכונתי, במועדון הספורט השכונתי, וכו'. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה