יום שישי, 26 במרץ 2021

ברלין בסוף השבוע של ליל הסדר : 26 - 28 במרץ (וקצת אח"כ)

 קודם כל, כמו מרקל שביקשה סליחה על חוסר האחריות שלה, גם אני חסרת אחריות ומבקשת סליחה! מן הניסוח של הבלוג בשבוע שעבר היה ניתן להבין שגם שוקי הפשפשים של סוף השבוע פתוחים, ולא רק שוקי מזון. לצערי עדיין המצב כזה, שבו שוקי פשפשים, מסיבות רחוב וכדומה - אסורים. זה החדשות הרעות...

החדשות הטובות הן שכמו ברלימאמא, גם מרקל לקחה אחריות על ההחלטה הנמהרת להכריז סגר גם ביום חמישי בשבוע הבא, מה שמותיר אותנו אמנם עם המצב הנוכחי ובלי שיפור רב (וגם עם סגירת חנויות בסוף השבוע הבא - ר' למטה בסוף הפוסט), אבל לפחות בלי סגר כללי ביום חמישי. בואו נשמח על הדברים הקטנים בחיים! 

תזכורת מה בכל-זאת פתוח (לרוב בתיאום מראש וקביעת חלון זמן): מוזיאונים , גני החיות (ללא ביתנים פנימיים), הגנים הבוטניים (ללא חממות), כפר-התותים של קארל (לא צריך לקבוע זמן מראש, פתוחים רק המתקנים החיצוניים והחנות ; תערוכת הקרח גם היא פתוחה, עם חלון זמן שניתן לקבוע במקום) ; ותוספת טרייה מן השבוע הזה: מתקן החבלים של יונגפרנהיידה


ליל הסדר

ליל הסדר הוא כמובן החדשות הגדולות מבחינת רובכם בסוף השבוע הקרוב. הסדר מתקיים במוצאי-שבת (כלומר: שבת בערב) , 27 במרץ. אין סדרים-המוניים שניתן להצטרף אליהם, אבל אם אתם רוצים סדר אבל לא הספקתם להתארגן על חברה - את רוב מוצרי הסדר ניתן למצוא בכל סופרמרקט ואת הסדר עצמו ניתן גם לעשות ב"זום". למשל דרך חבורת "שו"ם זום": 

מחוץ לישראל נהוג לחגוג "סדר שני" ביום ראשון בערב, אם זה יותר נוח לכם או שבא לכם לחגוג פעמיים. ביום ראשון למשל תוכלו להשתתף ב-Passover the Plate! A Queer Virtual Seder (מתחיל ב-19:00 , יש להירשם מראש, ההשתתפות על בסיס תרומות ) 



עוד ביום שבת

אם אתם מחפשים עיסוק בשבת לפני הסדר (או כלל לא חוגגים), אז הנה כמה רעיונות: 
  • סדנת מיינקראפט משפחתית של HABA



  • בחוץ: מה הכי לא פסח בעולם? ניגוב חומוס עם פיתה? זה מה שמציעים בפופ-אפ של חמרה (לקחת, כמובן) 

יום ראשון, 28 במרץ

  • בפנים: אין כמו יום אחרי ליל הסדר כדי להדגיש את חשיבות פעילותה של מערכת העיכול, ולכן, כנראה, מציעים ב-SIVA קורס תזונה לילדים (בתשלום, בהרשמה מראש, בגרמנית

  • בחוץ: 
    • שוק אוכל הרחוב של הקולטורבראווריי מארח בסוף השבוע בין היתר את הדוכן של בן ברבי, עם כריכים מופלאים. המפרסמים את הדוכן באינסטה יזכו גם להנחה מופלגת. 
pockets.pita - לא בדיוק כשר לפסח, אבל מדהים



חופשת בתי הספר

ומה בהמשך השבוע, שהוא חופשה מבתי-הספר? כהמ קורסים ופעילויות לחופשה: 

  • בימים שני עד חמישי, מ-9:00 עד 15:00, פעילות במרחב העירוני (ואונליין) של בית-הספר לאמנות של רובע שרלוטנבורג , לבני 8-12 בגרמנית. 

  • שני - לפעוטות שרוצים ללמוד קצת יותר על חג הפסחא, מארגנת הספרייה של העיירה אורניינבורג סדנה אונליין בנושא. מגיל 3 ומעלה. 
  • יום רביעי ב-11:00 : סדנת ניסויים עם מוזיאון המדע - "למה זה צף?" . אין צורך להירשם מראש והסדנה גם בחינם, אבל יש צורך להכין כמה חפצים מראש להצלחת הניסוי. לילדים מגיל 5 ומעלה שמבינים גרמנית 
  • חמישי, איך לעשות ספר דיגיטלי? סדנה לילדים ב-HABA 

אז מה בעצם סגור בשבוע הבא?

יום שישי הבא (2 באפריל) הוא "יום שישי הטוב", יום חופש שבו תמיד יש סגורות החנויות (ומשרדי ממשלה, גנים וכדומה) . יום ראשון שלאחריו, ויום שני שלאחריו (4-5 באפריל) הם חג הפסחא הנוצרי (OSTER בגרמנית) , שגם בו חופש וחג. בימים חמישי ושבת החנויות תהיינה פתוחות במדינת ברלין (אבל מומלץ מאוד לשאול את הגן מה הוחלט אצלם לגבי יום חמישי לאור הבלבול שיצרה ההצהרה הראשונית של הממשלה). 

בכל מקרה, רק למקרה שאתם חדשים פה - חג זה לא אומר שאין תחבורה ציבורית (ותיאורטית - גם מוזיאונים, גני חיות וכדומה אבל צריך לקבוע חלון זמן), ויש גם חנויות לשעת חירום, במידה ושכחתם משהו חשוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה