יום שני, 17 בספטמבר 2018

ברלימאמא בדרכים: מינכן עם ילדים

אולי לא צריך הקדמה לביקור במינכן עם ילדים - סה"כ זה אחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר על מבקרים בגרמניה (והיא אכן עמוסת תיירים בצורה שונה מברלין). 

איך מגיעים למינכן

הדרך הטובה ביותר להגיע למינכן מברלין, היא רכבת. עם זאת, גם טיסה (בערך אותו זמן בגלל הצורך בהגעה לפני לשדה התעופה) או נסיעה ברכב יכולות להוות פתרון. 



אתרים במינכן

הפארק האולימפי ופארקים אחרים 

מינכן עמוסת פארקים, ובהתחשב בכך שהאלפים מעבר לפינה, היא יכולה לשמש גם כמוקד מעולה לטיולי טבע. 

אחד הפארקים הבולטים במינכן הוא הפארק שסובב את האיצטדיון האולימפי. בפארק האולימפי תמצאו הרבה פינות משחקים, גבעות שניתן להתגלגל מהן, אבל גם יד-זיכרון לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. 

בפתחו של הפארק האולימפי תמצאו את המוזיאון החינמי של יצרנית הרכב BMW. בין דגמים (כולל דגמי עבר) מסתתרים גם הסברים הנדסיים שונים. ניתן גם לארגן ביקורים בתוך המפעל עצמו, אבל אלה מצריכים תיאום מראש וכרוכים בתשלום. 

בפארק יש עוד אטרקציות כולל סניף של "סי לייף" (האקווריום הענק המסחרי) 

    • הפארק האולימפי, Spiridon-Louis-Ring 21, 80809 München 
    • מרכז BMW במינכן, Am Olympiapark 2, 80809 München 
    • סי לייף בפארק האולימפי , Willi-Daume-Platz 1, 80809 Munich
בפארק האולימפי, קחו גלגול!


הגן האנגלי

פארק גדול אחר במינכן הוא הגן האנגלי. למרות שאצל תיירים ישראליים הוא מפורסם בעיקר בזכות הדחקה הגדולה שיש שם א/נשים שמשתזפים FKK (כלומר בעירום), יש הרבה מה לעשות גם בפארק הזה שהוא הגדול מסוגו באירופה, עם גינות חינניות במיוחד. 



ה-BUGA

קצת רחוק ממרכז העיר (ליד תחנת מרכז הירידים של מינכן) מסתתרת התרומה של מינכן ליריד הגנים הלאומי, שכוללת המון גינות משחקים מעניינות וחדשניות. 


גולשים באיזר

מינכן היא ממש לא מעצמה ימית ובכל זאת אחד הדברים המסקרנים שקורים בה הוא ... גלישה. בפינה מסוימת של נהר האיזר ניתן לגלוש (או לצפות באחרים עושים את זה) 





העיר העתיקה 

נחמד לשוטט בעיר העתיקה של מינכן, היא קומפקטית וניתן לראות את האתרים המפורסמים של העיר באזור הזה בשעה/שעתיים, תלוי עד כמה אתם מתעניינים בנושא היהודי (ר' בנפרד). 

כשמטיילים עם ילדים במינכן, מומלץ מאוד להגיע לרחבת בית העירייה, שבה יש "גלוקן-שפיל" מפורסם בכל יום ב-11:00 וב-12:00 (ובקיץ גם ב-17:00) (מידע נוסף מויקיפדיה); ב-Marienplatz

חוץ מבית העירייה, יש בעיר העתיקה סמטאות חמודות לגילוי עצמי וגם לא מעט פינות מעניינות לילדים. בין היתר בבית הכלבו KONEN שב-Sendlinger Str. 3, 80331 München יש מגלשה שמובילה (לצד אמצעים יותר קונבנציונליים) מקומת הקרקע לקומת ביגוד הילדים של מינוס 1 . באופן דומה, ב-Sporthaus Schuster (שב-Rosenstraße 1, 80331 München) יש קיר טיפוס כולל השגחה (בימי שבת) על המטפסים הצעירים. 



המגלשה של כלבו קונן


  • אף ביקור קליל במינכן לא יכול לפספס את השוק  הענק, הוויקטואליין-מארקט . כמובן שמדובר בגירסה יקרה, מאוד מותאמת לתיירים , של מה שהיה פעם השוק המקורה המרכזי של מינכן, אבל למי אכפת. מדובר במרחב ענק וקסום מלא בדוכני מזון מעניינים 
    • Viktualienmarkt לא רחוק מ-Marienplatz , פתוח בימים ב' - שישי עד 18:00 ובשבת עד 15:00 (ביום ראשון, סגור) 



מוזיאונים 

  • המוזיאון הגרמני - למרות שמו, "המוזיאון הגרמני" (Deutsches Museum), לא ממש עוסק בהיסטוריה או בתרבות גרמנית, הוא למעשה מוזיאון ענק שמוקדש לענייני מדע וטכנולוגיה. כמה ענק? כדי לכסות אותו צריך כמה ימים. יש לו אגף ילדים לא קטן, שרק בו אפשר לבלות שעה-שעתיים בלי בכלל לראות את התערוכות האחרות, שחלקן בוודאי יעניין ילדים גדולים יותר. 

באגף הילדים של המוזיאון הגרמני

  • המוזיאון העירוני מספר מן הסתם על ההיסטוריה של מינכן. יש בתוך המוזיאון תכנית מיוחדת (בגרמנית) לילדים שכוללת משימות, הפעלות וכו' - יש לבקש את החוברת (בחינם) בכניסה. 
    • המוזיאון העירוני, Sankt-Jakobs-Platz 1, 80331 München , פתוח בימים שלישי-ראשון 10:00 - 18:00 , הכניסה בתשלום 

הנקודה היהודית

יחסית לברלין, נושא ההנצחה והחיים היהודיים הרבה יותר מוצנע במינכן, או לפחות זאת ההרגשה. לקח המון זמן עד שבנו שם "מרכז מידע" לפשעי הנאצים (בדומה ל"טופוגרפיה של הטרור" בברלין). עם זאת, כמובן שיש הרבה מה לראות, הן בהקשר של מורשת יהדות מינכן והן בהקשר של זוועות ופשעי המשטר הנאצי. 

  • בית הכנסת המרכזי והמוזיאון היהודי נמצאים ממש במרכז העיר - קרוב לשוק המפורסם, קרוב למוזיאון העירוני ועוד. Sankt-Jakobs-Platz 18, 80331 München 
  • אתר ההנצחה למחנה הריכוז דכאו נמצא בפרבר באותו שם. וכן, משונה לעלות על רכבת אס שהיעד שלה הוא Dachau. במקום סיורים מודרכים, גם באנגלית; בעברית לא באופן קבוע. 




אוקטוברפסט


כמה עובדות על האוקטוברפסט: 

  • הוא לא נחגג באוקטובר, אלא לקראת אוקטובר, מאמצע ספטמבר
  • מדובר בחג מודרני (מן המאה ה-19) שמתחזה לחג בווארי מסורתי. הוא כולל מתחמים גדולים של כל מבשלות הבירה הגדולות ולצידן כנהוג בירידים גרמניים מתקני שעשועים ; דוכני אוכל וכו'. ההתמקדות בבירה והתיירותיות של מינכן גורמים לעיר בתקופת החג הזה להיות די בלתי-נסבלת: עמוסה בקהל של מסיבות רווקים (או של אנשים שמתנהגים כאילו הם במסיבת רווקים, אבל מכיוון שאין להם חברים, הם שותים את הבירה של החברים גם כן) , של אנשים שעושים את צרכיהם בפומבי או בגלל מחסור במתקנים או בגלל שהם שיכורים מכדי שיהיה להם כבוד עצמי (תמונות לאלה שלא נגעלים בקלות, כולל תמונה אחת עצובה-עצובה של אישה מעולפת מבירה ועליה יושב ילד קטנטן, כנראה הילד שלה), וכמובן המלונות (ושאר שירותי התיירות) - המחירים בשמיים. 
  • רוצים לחוות גירסה יותר נחמדה של האוקטוברפסט? צאו מחוץ למינכן לכל עיר שדה בווארית, יהיה סימפטי יותר. 


אוקטוברפסט במינכן : מתקנים, מתחמים של מבשלות, דוכני אוכל
והמון-המון שיכורים שיגרמו לכם לשנוא מסיבות רווקים לנצח


ועוד?

יש למינכן גן חיות, מומלץ לפי מדריכי תיירות, לא הייתי: 
Tierparkstr. 30, 81543 München 

ילדים ומתבגרים חובבי כדורגל בוודאי ישמחו לבקר ב"אליאנץ-ארנה" , משכנה של באיירן-מינכן 
Allianz Arena
Werner-Heisenberg-Allee 25, 80939 Munich

טירת נוישוויינשטיין היא "הטירה מסרטי דיסני", ואתר פופולרי לגיחה מחוץ לעיר  (בעיר עוד מספר ארמונות מרשימים, למשל ארמון נימפנבורג, שניתן לבקר בהם עם ילדים שיאהבו דברים כאלה) 

כמו נסיכה


פארק הסרטים בוואריה
פארק שעשועים באולפני קולנוע 
Bavariafilmpl. 7, 82031 Grünwald 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה