יום שלישי, 24 בינואר 2017

לבקר עם ילדים בברלין

ברלין היא יעד מעולה לטיולי משפחות. השילוב של נגישות, אטרקציות של עיר גדולה וטבע בהישג יד הוא אידאלי לכל הגילאים. כמובן שתכנון חופשה בברלין מצריך התחשבות בגילאי הילדים, בתחומי העניין שלהם ועוד. 

מתי לבוא 


כמובן שברלין מסעירה ומעניינת בכל עונה. חורף מצריך היערכות מיוחדת, הן מבחינת ביגוד והן מבחינת תכנית שתתאים יותר למזג אוויר קר. ובעיקר, החורף מצריך היערכות של ההורים מבחינת מה שעובר להם בראש - כי בעודי עומדת לי קפואה ליד גינת משחקים באיזה ינואר או פברואר, קלטתי שילדים לבושים היטב לא ממש סובלים מן הקור כמו הוריהם שיודעים ש"עכשיו רק 5 מעלות (או מינוס 5) בחוץ". מבקרים ישראלים באופן כללי לעיתים קרובות תוהים בפני "איך אפשר לגדל ילדים בקור הזה" (את זה הם אומרים ביום סתיו או אביב לא קר במיוחד, שבו יש 15 מעלות....). ילדים ברלינאים משחקים בחוץ בכמעט כל מזג אוויר, בין מינוס 10 לפלוס 35. מידע נוסף על היערכות לחורף ניתן למצוא גם ב"הכן מתלחתך לחורף"

אם אתם רוצים להימנע מתקופה שיש לילדים ברלינאים חופשים (והאטרקציות לילדים לפיכך תהיינה עמוסות יותר), כדאי לבדוק באתר הבא. עם זאת, קיימת גם אפשרות בהגעה "מחוץ לעונה" שיהיו אטרקציות סגורות, או סתם פחות כיפיות. בכל מקרה ברלין היא לא דיסנילנד וברוב המקרים אין עומס בלתי נסבל.


צילום: קטיה חרבי Katja Harbi 


לינה עם ילדים בברלין 


למרות שקיימים חדרי משפחות בבתי מלון בברלין הם פחות נפוצים מביעדי קיט. אפשרות אחת, היא ללכת על מלון סוויטות. כך, מקבלים שירות של שולחן קבלה, ניקיון ועוד - אבל יש מטבחון ומרחב מלא למשפחה. דירות נופש, בעיקר דרך אתר AirBNB הן גם כן אפשרות; כמו גם חילופי דירות עם ישראלים שמתגוררים בברלין (או גרמנים שרוצים לבקר בישראל).

כמה מלונות מיוחדים (עם לינקים..):



לישון בבית צף ברומלסבורג





לישון בקופסא, בפארק טמפהלוף




התחבורה הציבורית ואתם 


התחבורה הציבורית בברלין מעולה. בין אם אתם תושבי ברלין, שוקלים רילוקיישן או רק מבקרים בעיר - אין חובה להשתמש ברכב ובחלק ניכר מן האזורים אפילו עדיף להשתמש בתחבורה הציבורית. מרבית האמצעים והתחנות נגישים לעגלות ילדים. בנוסף, התחבורה הציבורית מהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמה. מידע נוסף בכתבה "התחבורה הציבורית בברלין".

האם לשכור רכב?

תלוי מה המטרות שלכם, מעבר לביקור באטרקציות המרכזיות (יותר או פחות) בברלין. בתוך גבולות ברלין, ניתן להגיע עם תחבורה ציבורית גם למקומות מאוד מרוחקים.

אם ברצונכם לנסוע לטיול מחוץ לברלין, לחלק מן היעדים, הרכב יכול להיות יתרון.

בכל מקרה, אל תשכחו לארגן לעצמכם מושבי בטיחות, בין אם מדובר בהסתמכות על רכב שכור או על מוניות. ניתן להודיע לחברת השכרה או לחברות מוניות שאתם מעוניינים בכיסא לילד (ולציין את גילו ומשקלו), אבל קחו בחשבון שאם אתם "סתם" עוצרים מונית ברחוב או בשדה התעופה (או אם אתם מזמינים מסוכנות רכב בלי לציין את זה), סביר שפשוט לא יהיה.

מידע נוסף על שכירת רכב ומוניות בברלין.

הנחות לילדים 

כל המוזיאונים הממלכתיים בחינם לילדים מתחת לגיל 16 ובמרבית המוזיאונים הפרטיים תקבלו הנחה לילדים (בחלקם הגדול גם ילדים יוכלו להיכנס בחינם). שווה תמיד לשאול על הנחה לילדים באתרים שונים - ברובם יש מדיניות של הנחות לילדים.

איפה לרכוש חפצים דחופים (חיתולים, מוצצים וכו') 

בגרמניה מספר רשתות Drogerie, מה שנקרא דראגסטור בארץ. בניגוד לסופר-פארם (או דומיו), ב-Drogerie גרמנית לא מוכרים תרופות. תרופות שאינן כל מיני תמציות טבעיות, תוכלו להשיג רק בבית מרקחת - Apotheke. רשת ה-Drogerie האהובה עלי היא DM - יש להם שולחנות החלפה ופינות משחק בחנויות (מה שכמובן מוריד מן המתח של רכישה עם פצפונים), בחלק מן הסניפים יש גם שירותים ללקוחות ועוד כל מיני דברים קטנים שגורמים לחוויית רכישה טובה. רשת גדולה נוספת היא Rossmann, שלה סניפים שפתוחים גם ביום ראשון (ו/או 24 שעות): למשל בתחנת הרכבת Ostbahnhof ובתחנה המרכזית Hauptbahnhof. בשתיהן תוכלו למצוא מוצצים, חיתולים או מוצרי ילדים אחרים (אפילו ביגוד) במחירים לא רעים, בעיקר אם רוכשים את מותגי הבית (שהם באיכות טובה ואין מה לחשוש לרכוש אותם ולא מותג מוכר מן הארץ).

באופן כללי, ביום ראשון החנויות סגורות בברלין, אבל במידה ואתם זקוקים למשהו דחוף ביום ראשון: מה פתוח ביום ראשון בברלין

מצב חירום - סיוע בעברית 

לכתבה המלאה: מצב חירום בברלין: רופאים דוברי עברית, סיוע במקרים של איבוד דרכון ועוד.

שיחון ושלט בגרמנית למקרה שילד הלך לאיבוד 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה