יום רביעי, 13 בינואר 2016

אירועים ברלינאיים לסוף השבוע בין 15 ל-17 בינואר

ט"ו בשבט

בשבוע שעבר, המוזיאון היהודי היה החלוץ שבראש המחנה, עם פעילויות ט"ו בשבט. השבוע - חב"ד לוקחים את הילדים המעוניינים לגנים הבוטניים. 


גם ב"במבינים" (מערב) יחגגו ט"ו בשבט, ביום ראשון, החל מ-11:00, פעילות בתשלום ובהרשמה מראש - עד יום שישי.

השבוע הירוק

כמעט בצירוף מקרים לט"ו בשבט, נפתח בסוף השבוע יריד החקלאות הגדול "השבוע הירוק". מדובר ביריד שהוא חלקו תערוכה מקצועית לעוסקים בנושא מזון או חקלאות; אבל רובו כיום מין הפנינג מזון וחקלאות שבו תוכלו לראות ביתנים של מדינות או יצרנים שונים; טעימות; בישול; בימות בידור ועוד. 

השבוע הירוק: 15 - 24 בינואר, ב-Messegelände (תחבורה ציבורית: S41 או S42 ל-Messe Nord ; תחתית U2 ל-Kaiserdamm או Theodor-Heuß-Platz; קווי אוטובוסים רבים, למשל M46, X34 ועוד). הכניסה בתשלום. 

השבוע הירוק

השבוע הירוק מייצג את כל ענפי החקלאות והמזון - כולל כמובן הרבה מאוד גורמים תעשייתיים. יש המנצלים את השבוע גם כדי למחות נגד נושאים כמו הנדסה גנטית, ניצול משאבים, בזבוז; ולקריאה לחקלאות וצריכה ירוקה.

בשבת ב-12:00 מתחילה ההפגנה Wir haben es Satt ("שבענו!", במובן של "נמאס לנו!"), למחאה על המדיניות החקלאית העכשווית - בעד יותר חקלאות בת-קימא וכו'. הפגנה שהיא גם אירוע, פוטסדמר פלאץ (פרטים)

בנוסף, סוף השבוע מוקדש ללחם בשיטות Slow Food במרקטהאלה IX. ביום ראשון ישולב שוק ארוחות הבוקר שלהם עם אירועים סביב לחם, אפייתו ועוד, כולל פעילויות לילדים (פרטים)


  • ועוד בנושאי אוכל: שוק אוכל הרחוב של הקולטור-בראווריי חוזר, בימי ראשון בין 11:00 ל-18:00 

זאת ועוד

  • שבת: סיור מודרך בארמון קניגס ווסטרהאוזן לילדים (בגרמנית, פרטים
  • שבת: מכירת תחפושות עודפות של הקומישה-אופר (פרטים
  • ואם כבר רכשתם תחפושת, עדיף של חיה, תוכלו להצטרף ל"מצעד החיות", מסיבה נודדת שתצא בשבת ב-16:00 משעון זמן העולם (Weltzeituhr באלכסנדרפלאץ), המשתתפים אמורים להיות מחופשים לחיות (פרטים

  • ראשון, ב-13:00 : סיור מודרך ב"מרטין גרופיוס באו" לילדים ומשפחותיהם, מכיתה א' ומעלה. (פרטים
  • הצגה מוזיקלית (בגרמנית) מבוססת על אגדת העם הפינית "Kleiner Lappe Sampo", עם אפשרות להכין מסכות של טרולים לפני ההצגה, ב-Steiner-Haus בדאהלם (פרטים

  • יש ביום ראשון פעולה של השומר הצעיר ברלין, לפתיחת שנת 2016. השכבה הצעירה (כיתות ב' ומעלה) מתחילה ב-15:30 // ה"שכבה הבוגרת" (חט"ב/תיכון) בשעה 17:30 . אם לא ציינתי קודם, זה כיף ומומלץ... 


 קבלות שבת ואירועים קבועים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים
עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מדי פעם גם כן מפגש  בימי שבת - כדאי לבדוק עם המארגנים 

פעילויות, אירועים וסיורים מודרכים בעברית בברלין בהמשך השבוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה