יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

סוף שבוע בסימן חומה : 7 - 9 בנובמבר

קבלות שבת

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.



עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" חונכים מפגש חדש ביום שבת הקרוב - בין 11:00 ל-12:00 תהיינה פעילויות לילדים בבניין בית הכנסת של ריקה-שטראסה (Rykestr 53), בקבוצות גיל מקבילות (פרטים בפייסבוק


ככה לא בונים קלישאה: 25 שנים לנפילת חומת ברלין 

בסוף השבוע יערכו אירועים רבים - לגדולים ולקטנים - לציון חצי יובל של 25 שנים לנפילת חומת ברלין. האירוע המרכזי יערך בשער ברנדנבורג בשעה 19:00, עם מופע מוזיקלי ועם הדלקה של שרשרת מנורות/בלונים שתאיר את קו החומה, לשעבר. עוד לפני כן, החל מ-12:00, תהייה תכנית אמנותית לכל המשפחה. 
ראשון, החל משעות הערב, בשער ברנדנבורג


שרשרת אורות בשער ברנדנבורג
למי שמחפש משהו קצת פחות קלישאתי (נגיד, מציטוטים של יורם ארבל של מי שאין לו כותרת יותר שנונה לאירועי נפילת החומה), ב-Stadtbad בוודינג יתקיים ביום שבת "יום המשפחה" בתערוכה Wallride שמוקדשת לתרבות סקייטבורדיסטים במזרח ובמערב. כן, גם ב-DDR הייתה תרבות סקייטבורד תוססת. ה-Stadtbad עצמה היא בריכת שחיה עירונית שהוסבה לגלריה ואולם לאירועים מעניינים מתחום התרבות האלטרנטיבית. שווה. 
Wallride ב-Stadtbad (כתובת: Gerichtsstr. 65, 13347 Berlin, ליד תחנת S Wedding) 
שבת, 8 בנובמבר, 13-18 , כניסה חופשית (פרטי פייסבוק

עוד פעילות פחות קלישאתית, תהייה מיצג של עדי לירז (הישראלית) וסנייה קולנוביץ' (הבוסנית) בגשר בורנהולמר שטראסה, ביום ראשון ב-15:00  (פרטי פייסבוק

ה-9 בנובמבר, יצוין, הוא לא רק יום השנה ל"נפילת החומה". בגרמנית מכנים אותו "יום הגורל של הגרמנים", שכן מספר אירועים היסטוריים חשובים אירעו ביום זה - מרביתם מצערים או לפחות לא מהווים סיבה למסיבה (ולפיכך בשנים רגילות שאינן "שנה עגולה" ה-9 בנובמבר אינו מצוין בחגיגה גדולה, אלא דווקא ה-3 באוקטובר, היום שבו התאחדו שתי הגרמניות). האירוע החשוב ביותר שקרה ב-9 בנובמברים ה"אחרים" הוא כמובן "פוגרום נובמבר", ב-9 בנובמבר 1938 (שבישראל מכנים "ליל הבדולח", שם שדווקא מצמצם ממשמעות האירוע ונגזר, מכל הדברים, דווקא מן ההצגה הנאצית של האירועים). ב-9 בנובמבר השנה, יתקיים ב-19:00 אירוע זיכרון ב-Sophienkirche במיטה, אבל האירוע המרכזי נדחה ל-10 בנובמבר והוא יתקיים (גם כן ב-19:00) בבית הקהילה ב-Fasanenstr 78 

זאת ועוד 

  • בפוטסדמר פלאץ מתחכמים כבר כמה שנים: מכיוון שלא מקובל לפתוח שווקי חג מולד לפני ה-Totensonntag (יום ראשון של המתים, שנערך השנה ב-23 בנובמבר), הם קוראים ליריד שנערך באזור "Winterwelt" ("עולם החורף") ולא "שוק חג מולד". ההבדל לא כזה גדול - יש ב"עולם החורף" תמהיל של בקתאות (אופייניות גם לשווקי חג מולד)  עם אוכל/קישוטים/שמונצס, ומתקנים לספורט חורף, כולל מגלשה לאבובי שלג ועוד. היריד פתוח כל השבוע והפעילויות בו בתשלום (אבל ההסתובבות בין הדוכנים בחינם)
כיף לכל המשפחה בפוטסדמר פלאץ
  • אירוע לילדים תחת הכותרת "Von Menschen und Tieren" בגמאלדה-גאלרי עם הפעלות סביב אמנות של חיות.  יהיה גם קוסם. ביום ראשון החל מ-11:00 (כניסה לילדים בחינם, להורים בליווי ילדים 5 אירו לאדם). מכיוון שהגלאמדה גאלרי נמצאת לא רחוק מפוטסדמר פלאץ, סגרתם לכם עם "עולם החורף" הצעה שכוללת אמנות, ספורט וקצת קינוח בחבילה אחת. 

  • ב-Insel בטרפטו יערכו ביום ראשון פסטיבל עפיפונים, כולל בנייה עצמית, פעילויות יצירה וקישוט וכמובן - כמסורת האינזל - מדורה. ההשתתפות חופשית (תשלום על חומרים ועל אוכל). Insel , יום ראשון החל מ-14:00. כתובת: Alt-Treptow 6, 12435 Berlin (תחבורה: Treptower Park)
  • קונצרט לילדים של ה"קולטור-רדיו" ב-Großer Sendesaal של ה-Haus des Rundfunks (כתובת: Masurenallee 8, 14057 Berlin , תחנה: Theodor Heuss Platz) , יום ראשון ב-12:00 (הכניסה בתשלום - לרכישת כרטיסים מראש

כאן שביתה

ועד נהגי הקטר של הדויטשה באהן הכריז על שביתה בת ארבעה ימים - אתם בוודאי מרגישים אותה בזמן כתיבת שורות אלו. להזכירכם - ניתן להגיע ל(כמעט) כל מקום עם האוטובוסים, החשמליות, התחתיות ואפילו הספינות של ה-BVG. ה-BVG לא רק שאינו שובת, אלא נערך לספק שירות נוסף כתחליף לקווים שובתים. יהיה צפוף, אבל זאת לא סיבה להימנע מלצאת מן הבית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה