יום שישי, 25 באפריל 2014

אירועים למשפחות בברלין סוף השבוע הקרוב - 26/27 באפריל (וגם קצת לקראת השבוע הבא)

קבלות שבת 

כרגיל מתקיימות שתי קבלות שבת למשפחות וילדים: החל מ-16:00 של "במבינים" ב-Fürstenwalder Str והחל מ-18:00 של ריקה-שטראסה. 

לא נגמרו: חלק ממסיבות הרחוב של חג הפסחא 

פסחא, זוכרים? הגירסה הזו של הפסח שבו במקום לאכול דיקט במקום לחם, אוכלים ביצים קשות? גם בברייטשיידפלאץ (ליד אירופה סנטר) וגם באלכסנדרפלאץ ממשיכים הירידים לרגל החג עד ה-27 באפריל. זה כולל מתקנים, דוכני אוכל וכל הג'ז הזה. מסיבת רחוב נוספת תתקיים בעיר העתיקה של שפנדאו בשבת. 

שוק פסחא בברייטשייד פלאץ (מקור)
הכרת הטבע 

האביב בחוץ וה-Waldschulen, המקבילה הברלינאית לבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע, מציעים מגוון פעילויות. 

בשבת, בין 10:30 ל-14:00 יציע ביה"ס של צלנדורף שיטוט בעקבות ציפורים (בגרמנית), מיועד לגילאי חמש ומעלה. המארגנים מבקשים מן המשתתפים להביא אוכל של פיקניק... (בתשלום) 
איפה Stahnsdorfer Damm 3, 14109 Berlin 
הגעה לא רחוק מתחנת הרכבת Wannsee (קווים S1, S7 וגם רכבת אזורית)  
עוד בסביבה: המעבורת F10, תחבורה ציבורית על ספינה בין ואנזה לקלאדו והנאה רבה במחיר של כרטיס תחבורה ציבורית AB; חוף הים של הוואנזה (אם יהיה ממש יפה); גן הבירה "לורטה" 

ביום ראשון תוצע פעילות בביה"ס השדה של פלאנטרוואלד. במקום ציפורים, נלמד קצת על האוכל שלהן: זוחלים קטנים וחרקים. תהייה גם פעילות יצירה. 
איפה Dammweg 1b 12437 Berlin
הגעה תחנת הרכבת Plänterwald 
עוד בסביבה ה-Insel של פארק טרפטו דווקא לא מציע פעילויות מיוחדות בסוף השבוע הקרוב, אבל תמיד נחמד לשבת שם; אבל זהו גם סוף השבוע האחרון של השפרה-פארק (הנה כתבה שכתבתי ל-YNET בנושא), ההזדמנות האחרונה שלכם לראות את התופעה המוזרה של אתר לונה-פארק נטוש שמשמש עדיין כיעד לכל המשפחה עם רכבת הפתעות לילדים (3 אירו לאדם) וטירת קפצוצים. 

יער פלאנטרוואלד (צילום: תמר גבלינגר)

ואם כבר בפארק טרפטו עסקינן 

גם ביום שבת יש סיבה טובה לנסוע עד לטרפטו. במצפה הכוכבים על שם ארכנהולד תתקיים סדנא לילדים של בניית תחנת חלל מלגו. 
איפה Alt-Treptow 1 12435 Berlin 
הגעה תחנת Treptower Park 
עוד בסביבה כבר ציינתי למעלה, לגבי ימיו האחרונים של השפרה-פארק. מומלץ 


לקראת השבוע הבא

ה-1 במאי יוצא השבוע יום חמישי, וזה אומר (שוב!) גשר וחופש של ארבעה ימים (לפחות לילדים). יש המון אירועים מעניינים למשפחות ולילדים בארבעת הימים האלה, עד כדי כך שאני בכלל מקווה שאוכל לכסות את חלקם. אתם מוזמנים לעיין ב"השבוע בברלין", שם ריכזתי אירועים עד ל-6 במאי. 

אבל לפני כן - קצת קשה לי לעשות שינוי נושא כזה חד בבלוג שעוסק בדרך כלל בחיי המשפחה בברלין: יום ראשון הוא ערב יום השואה וביום שני יצוין יום השואה. כבר בשנה שעברה התייחסתי לנושא בפוסט שכותרתו "איך מדברים עם ילדים ברלינאים-ישראלים על השואה?". גם השנה אין לי תשובות. נושא החינוך בנושא זכר השואה, בעיקר בגילאים צעירים ורגישים, הוא סוגייה חשובה. כל שנה נוספים עוד כמה רבדים לנושא הזה, כשזכר השואה מנוצל על ידי גורמים פופוליסטיים ואינטרסנטיים שונים, בעוד שניצולי שואה חיים בחורבות ואין להם כסף לתרופות. בכל מקרה, במידה ואתם מתעניינים גם להשתתף באירוע שקשור ליום השואה, הקהילה היהודית מארגנת לכל אורכו של יום שני טקס "לכל איש יש שם", באולם הקהילה ב-פזאננשטראסה 78. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה