יום שישי, 30 באוגוסט 2024

אירועים לסוף השבוע של ה-30 באוגוסט - 1 בספטמבר

 סוף השבוע הזה עומד בסימן סוף החודש הגדול לכל הילדים שאינם ילדי כיתה א' - אז בהצלחה בשנה החדשה! (ולהורים חדשים בגרמניה - אל תשכחו את ה"שולטוטה" אותו חרוט ממולא בכל טוב שנותנים לילדים, פרטים על כיתה א' בגרמניה, פה


פותחים ביצירה 

לפני כמה שבועות פרגנתי לפופ-אפ Curious Fabrications  שבכלל בית קפה עם חלל יצירה ידידותי למשתמש . עכשיו הפופ-אפ הפך למקום קבוע - לא בווייסנזה (לדאבוני האישי בלבד) אבל במיקום מרכזי הרבה יותר מווייסנזה (וזה למרות היותה של וייסנזה טבור העולם) - Greifswalder Str. 8d, 10405 Berlin : וביום שבת פותחים פתיחה חגיגית 





יום ראשון של מוזיאונים 

יום ראשון הקרוב - 1 בספטמבר - הוא יום ראשון של מוזיאונים פתוחים בחינם. תיאורטית יש צורך להירשם מראש לחלק מן הפעילויות, אבל מניסיון, למרות הדוחק הברלינאי, אם לא מדובר בתערוכה סופר-פופולרית, ניתן להגיע למרבית הפעילויות ספונטנית. 

למי שחדש בעיר או שעדיין לא התנסה: עשרות מוזיאונים (לא כל המוזיאונים, אבל רבים מהם) מציעים, לצד הכניסה החופשית, גם סדנאות ופעילויות, סיורים מודרכים ואפילו לפעמים הופעות שקשורות לאחת התערוכות. בהחלט מומלץ. 





ואם כבר מוזיאונים - שני מוזיאונים חוגגים יומולדת חמש בסוף השבוע ומזמינים אתכם להצטרף
  • האוס באסטיאן, כלומר מרכז הילדים של אי המוזיאונים, חוגג ביום שבת, עם אירוע חינם שכולל הרבה פעילויות (פרטים
  • והפוטוריום חוגג ביום ראשון יומולדת חמש, גם הוא עם כניסה חופשית (תמיד...) והמון דברים מעניינים (פרטים



מסיבות רחוב וירידים  

המון מסיבות רחוב וירידים בסוף השבוע, כדי לכסות את כולן תצטרכו מכונה שמעבירה אתכם בשיגור לחלקים שונים בעיר, ואם כבר בים-מי-אפ-סקוטי, אז אז תמציאו גם מכונת זמן ואז באמת לא תפספסו שום מסיבה: 
  • כל העיר העתיקה של שפנדאו, בין תחנת Rathaus Spandau למצודת שפנדאו - מלאה במסיבת רחוב אחת גדולה שכוללת בימות בידור, דוכני אוכל וכדומה. חמישי-ראשון (פרטים) ; ומי שנמצא בסביבה אולי ירצה גם לבקר ברחבת הגלגיליות הגדולה שהוקמה מול קניות Spandauer Arkaden ושתעמוד שם רק עד הימים הקרובים  
  • גם בנמל טמפלהוף חוגגים - ביותר קטן (הנמל לא גדול... ורובו כיום מוקדש לקניון - אבל הנוף הציורי של נמל גורם לירושלמית שבי להיות מאוהבת) (פרטים)


  • ועוד כמה ירידים מלאי מתקנים / מוזיקה / דוכנים: Erntefest ("חג קציר") בהלרסדורף  (פרטים) ; ה-Schollenfest בטגל  (פרטים) ; פסטיבל האוכל האפריקאי באלכסנדרפלאץ  (פרטים); וה-SIEDLERFEST במאריינפלדה (פרטים
  • למי שמחפש משהו יותר שכונתי וצנוע - יש מסיבות רחוב של שכנים בשבת ב-Dunckerstraße (פרטים), ב-Leonhardtstraße (פרטים), וביום ראשון בפארק ארנסט תאלמן  (פרטים)


  • ואם כל זה לא מספיק : בסוף השבוע יתקיים פסטיבל דמוי מסיבת רחוב גם במוזיאון התעופה בגאטו (אולי זה בעצם שייך לסעיף המוזיאונים?) - וכמובן חובבי כלי התחבורה שביננו צפויים להתלהב.  (פרטים)

התעלמתי בחינניות מן המסיבה הגדולה ביותר בעיר...

היה לי כל כך הרבה לספר על מסיבות הרחוב הקטנות והעממיות, כך שכמעט הזנחתי מסיבה ע-נ-ק-י-ת שמתקיימת ביום שבת: Zug der Liebe היא בתרגום עברי "מצעד האהבה", ושייכת לז'אנר של מצעדי הטכנו שקורים לעצמם הפגנה. למען האהבה יחסם מרכז העיר לתנועה (למעט משאיות הטכנו). רכבות תחתיות / עיליות (וגם חלק מן החשמליות והאוטובוסים) כמובן יעבדו, אבל רק מזוכיסטים יכנסו למרכז העיר עם רכב. לא שאני שופטת את ההעדפות שלכם. 

צוג דר ליבה (מצעד האהבה) 


המסלול, כפי שהופיע ב"ברלינר מורגנפוסט"






אורח על הגדר
 
פסטיבל הזיקוקים באיצטדיון האולימפי מתקיים בשישי / שבת בערב, ותושבי הסביבה בוודאי יוכלו לראות אותו מן המרפסות, אבל גם מקומות אחרים עם תצפית טובה על אזור האיצטדיון יוכלו לתצפת על האירוע בחינם (כמובן שאפשר פשוט לקנות כרטיסים ולהנות מן הזיקוקים באיצטדיון)





אתלטיקה באיצטדיון 

את זה כבר לא תוכלו לראות מן השכונות שסביב האיצטדיון האולימפי אבל אם אתם (או הילדים) חובבי אתלטיקה וספורט הישגי, כדאי לנסות להשיג כרטיסים ל-ISTAF, אירוע אתלטיקה שמתקיים ביום ראשון באיצטדיון האולימפי ומושך אליו ספורטאים בכירים יחסית. 






מפה: אנסה להוסיף בהמשך 


יום רביעי, 21 באוגוסט 2024

אירועים לסוף השבוע של ה-24-26 באוגוסט

 אז ראשית, למי שכן או לא ראו את הפוסט בפייסבוק, רוצה להודות לכל מי שהגיב וחיזק. למרות שהקשיים ממשיכים, נתתם לי רוח גבית להתחיל מחדש. תמשיכו ככה! 

אם כי - האם אנחנו פשוט צריכים להשלים עם זה שיש רוע נוראי בעולם ולהמשיך את חיינו כאילו כלום? אבל מקבלת על עצמי את התפקיד של אחראית-אסקפיזם לחמש הדקות הבאות. 

חוץ מזה, בינתיים אמשיך בפורמט הקבוע, אבל למי שמתעניין - אני מחפשת פורמט חדש. לא במובן של שינוי דרמטי (אולי כן?) אבל איזשהו רענון מן הפלטפורמה של בלוגר שהיא בת 200 שנה במונחי האינטרנט ומן הפורמט הנוכחי של הבלוג. 

ואני מתחילה מחדש בשבוע שיש בו באמת המון-המון דברים לכתוב עליהם! 


תיקון ליל אוגוסט: הלילה הארוך של המוזיאונים

אחד האירועים שגיקית כמוני מחכה להם כל שנה! בכל שנה עשרות מוזיאונים פותחים את שעריהם עד שעות מאוחרות (השנה ב-24 באוגוסט), ומציעים גם מגוון של אירועים - סדנאות, סיורים מודרכים, הופעות, שווקים ועוד ועוד. כמובן שאפשר לסנן באתר שלהם, לפי אירועים שמתאימים לילדים, לאנשים עם מוגבלויות, למי שאינו דובר גרמנית (אגב, במגוון שפות כולל ערבית, לצערי לא בעברית, ולא רק באנגלית), וכו'.

  • קחו בחשבון שלא תספיקו הכל כך שיש כמה אסטרטגיות - ללכת על אחד המסלולים שהם מציעים באתר, ללכת על מוזיאונים שבד"כ יקרים במיוחד (שכן בכרטיס אחד אפשר להיכנס למספר מוזיאונים במהלך הלילה הזה), או כמובן לסנן לפי תערוכות ופעילויות שמעניינות אתכם. 


צולם ביום חול

כמעט שכחתי את מטבע הלשון הזה, אבל הנה נזכרתי - גם בימי חול (אבל למעשה גם בימי השבוע) יש כמה ירידים קבועים שמתקיימים בעיר, ואפשר לבקר בהם גם בימי החול (שהם גם ימי סוף החופש הגדול) אבל כמובן גם בימי סוף השבוע הקרוב. 

  • ברלין צוחקת הוא פסטיבל תיאטרון רחוב, מוקיינות, אקרובטיקה וכדומה, ברחבת Washingtonplatz שליד תחנת Hauptbahnhof (חינם/תכנית/מיקום)

  • ביום שישי יפתח באלכסנדרפלאץ פסטיבל התרבות האפריקאי "קנקו", שימשך בכל יום עד ה-1 בספטמבר (פרטים/מיקום/כניסה חופשית) 
  • גם בפוטסדמר פלאץ יתקיים עד 1 בספטמבר בכל יום פסטיבל - שמוקדש לבלוז, כמובן בליווי אוכל (פרטים/מיקום/כניסה חופשית) 

כולם מתחפשים

שני פסטיבלים בסוף השבוע דואגים להמון תחפושות. 

  • ברובע ניקולאי בשבת/ראשון מתקיים קסם ניקולאי, פסטיבל שכולל מופעי רחוב וגם תלבושות תקופתיות בתפאורה הנוסטלגית של הרובע (פרטים/מיקום/כניסה חופשית)  


  • ובגני העולם יש בסוף השבוע את משחקי ההיילנדס  (פרטים/מיקום/כניסה בתשלום) 


יהודי קצרצר

יאללה, לא בדיחה על הגובה הממוצע שלנו. גם דני אבדיה יהודי, לא רק אני ודני סנדרסון. ברחבת בית הכנסת פרנקלופר יתקיים ביום חמישי (22 באוגוסט) ערב קולנוע שיכלול סרטים קצרים שונים (19:30, הכניסה חופשית/תכנית/מיקום).



מפה?

בקרוב, בע"ה (בעזרת הזמן). בינתיים צועק לי קול בראש "תיק גב תיק גב תיק גב, אני מפה! אני מפה! אני מפה!" (סליחה, הרסתי גם לכם את היום