יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

קדימה אוכל (ועוד אירועים אחרים לסוף השבוע שבין ה-5 ל-7 בספטמבר)

קבלות שבת 

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.



ימי תרבות יהודית 

השבוע נערך פסטיבל "ימי תרבות יהודית" שבמסגרתו הופעות שונות, "הלילה הארוך של בתי הכנסת" ועוד. ניתן לראות פירוט של כל האירועים במסגרת ימי התרבות היהודית בקישור. רוב האירועים לא מתאימים למשפחות עם ילדים, אבל האירוע הכי פופולרי (והכי חינמי...) הוא גם זה שהכי מתאים למשפחות: ביום ראשון, חלק מרחוב פזאנן יסגר למסיבת רחוב בשם "שוק הכרמל". שירותי קייטרינג בסגנון יהודי וישראלי יציעו ממרכולתם הטעימה, יהיו הפעלות ועוד. 
Jüdische Kulturtage 
שוק הכרמל, Fasanenstr, (תחנה : Zoologischer Garten) , יום ראשון בין 12:00 ל-18:00 



שבת/ראשון: אירוע בשדה התעופה הנטוש בגאטו 

שדה התעופה בגאטו (Gatow) היה אחד מארבעת שדות התעופה ששירתו את כוחות המעצמות ששלטו על ברלין, במקרה הזה הוא היה "של" הבריטים. לאחר שכוחות הוד מלכותה עזבו את ברלין, השדה הפך למוזיאון אווירי, ובסוף השבוע יתקיימו שם אירועים מיוחדים ובהם הטסת דגמים וטיסנים, ביקורים בתוך קוקפיטים, ועוד. 
Flugplatzfest Gatow
Ritterfelddamm (ההגעה: קו 135 משפנדאו)
שבת/ראשון בשעות היום



שבת/ראשון (וגם במהלך השבוע הבא): ספינת ויקינגים בברלין!

ב"מרטין גרופיוס באו" נפתחת ב-10 בספטמבר תערוכת ויקינגים (עד ה-4 בינואר) ובשבת תצא מן ה-Insel בטרפטו ב-9:30 ספינת ויגינקים אמיתית להפלגה על השפרה. יכול להיות שזאת הכנה לפלישה נורדית חדשה (מלכת דנמרק מבקרת פה ביום שלישי ותבקר גם בספינה "שלה", ואני משערת שמיום רביעי ואילך כדאי שנלמד לדבר עם bork, bork, bork). אבל אם נחזור מתיאוריות הקונספירציה על כיבוש דני של ברלין (דווקא רעיון לא כזה רע), הספינה תמשיך ביום שבת מן ה-Insel לכיוון ה-O2 World (בשעה 11:00) , בנמל ההיסטורי (בשעה 12:00) ותעגון ב-14:45 ב-Schiffbauerdamm 19, ליד אולפני ARD בברלין. שם תוכלו לבקר בה (תמורת 2 מטבעות למבוגר, הוויקינגים לוקחים ילדים בחינם) בין 16:00 ל-18:00. לאחר מכן היא תהייה זמינה, עד ה-14 בספטמבר, כל יום, בין 10:00 ל-19:00 (למעט יום ביקור המלכה) באותו מקום.



ואם כבר ויקינגים 





שבת: פסטיבל אור הירח במרצאן

ב"גני העולם" במרצאן יחגגו את הפסטיבל הסיני לרגל אור הירח עם דרקונים ואירועים שונים, ביום שבת החל מ-17:30. הכניסה בתשלום

דרקון בגני העולם


ראשון: ריצה בטירפארק

ה"טירפארק", גן החיות של המזרח, תמיד שווה ביקור. ביום ראשון, בין 10:00 ל-13:45 יתקיימו שם ריצות של 5 ק"מ (ריצת הילדים ב-11:00)







זאת ועוד
  • ביום שישי, 5 בספטמבר, יחגגו ב-Mierdendorffplatz מסיבה שכונתית, משעה 16:00 
  • בשבת תתקיים החל מ-14:30 מסיבת רחוב למשפחות ב-Lietzensee בשרלוטנבורג (תחנת Kaiserdamm), בחסות ה-SPD השכונתי ובהשתתפות קלאוס וורייט. 
  • ה-Fuckparade היא לא ממש אירוע מיני או גס רוח במיוחד, אלא מסיבת טכנו מהלכת, שעומדת עם השם המתריס פשוט בניגוד ל-Loveparade הממוסחר. התהלוכה תתחיל ביום שבת ב-15:00 מפינת Spandauer Str והרוטס ראטהאוז.




  • איך קוראים ל-Suarez בגרמנית? סוארז כמו בשפת המקור או זוארץ, כמו מלכיאל זוארץ? בכל מקרה Suarezstr בשרלוטנבורג הוא אחד הרחובות היפים בברלין גם בימים כתיקונם. הרחוב (שנקרא על שמו של גרמני בשם קארל גוטליב, אז סביר שהוא היה זוארץ), משכן כמה חנויות עתיקות וביום שבת תתקיים שם מסיבת רחוב שתכלול כמובן גם הרבה הרבה חפצי וינטייג' וענתיקות מסוגים שונים מכ-170 ספקים שונים. 
    • Suarezstr, (תחנת רכבת : Sophie-Charlotte-Platz של U2), שבת בין 12:00 ל-20:00 





  • "פסטיבל האגדות של פרידנאו" נשמע די מבטיח, ומתקיים במתנ"ס בשכונה. הכניסה חופשית ויסופרו שם אגדות וסיפורי עם.
  • האם אתם מכירים חובבי משטרה קטנים? ביום ראשון, המשטרה פותחת את שעריה בתחנת רוהלבן, כולל הרבה הפעלות לילדים. 
  • ועוד לילדים חובבי ממסד: בשבת יתקיים יום פתוח בארמון בלוו (ארמון נשיא גרמניה), ביום ראשון ברייכסטג. בשני המקרים יהיו תורים, סיורים, והסברים. 
  • ביום ראשון, בין 12:00 ל-18:00, יתקיים "שוק הנשנושים" ב-Markthalle IX 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה