יום שבת, 3 בינואר 2015

מה לעשות במצב חירום? מידע למבקרים בברלין עם משפחה וגם לתושבים שעדיין לא מסתדרים

לא נעים להימצא במצב חירום רפואי או אחר, במדינה שבה אתם רק מבקרים כתיירים או במדינה שאליה רק עברתם, ואתם עדיין לא מבינים מי נגד מי. 


רופאים ומצב חירום רפואי

רופא כללי דובר עברית - גל גולדשטייןבמרפאה ב-Motzstr 19 . מספר טלפון - 030-2351070 . שאר צוות המרפאה דובר אנגלית. יודגש כי רופא כללי אינו יכול לטפל בילדים לפי החוק הגרמני. תיקון חשוב לאחר שיחה עם גל גולדשטיין: "אני עובד במרפאה בהתנדבות ורק עבור הישראלים וחבריהם, אני מגיע לשם בזמני הפנוי ומתוך רצון לעזור ,לכן לא ניתן לקבוע תור אלי דרך המרפאה ואין טעם להתקשר לשם. מי שזקוק לתור מוזמן לפנות אלי דרך הפייס (עדיף להציע חברות כי אני לא בודק את תקיית other כל יום) ואנסה לקבוע תור במהירות. רק בריאות! ההודעה מנוסחת בלשון זכר ,אך פונה לכל המינים!" 

רופא ילדים דובר עברית - הנרי הוברמן שלו שתי מרפאות - בפרנצלאוור ברג ובווילמרסדורף. מספר טלפון 030-6361888 (המרפאה בווילמרסדורף) ו-030-4254641 

למצבי חירום אמיתיים כדאי מיד לפנות למיון ילדים (בגרמנית: Kinderrettungsstelle ;או Kindernotdienst). 

מספר הטלפון לפניות חירום (שבו ניתן גם להזמין ביקור בית במידת האפשר) הוא 030-310031. המענה הוא כמובן בגרמנית, אבל המוקדנים דוברי אנגלית. המספר שייך ל"איגוד רופאי קופות החולים הציבוריות" (gesetzliche Krankenkasse). אם אתם מבוטחים בביטוח הציבורי (TK, BKK, AOK וכו'), הביטוח יכסה כליל את ביקור הבית או הטיפול. 

הטלפון לקריאה לאמבולנס הוא אותו מספר לקריאה למכבי האש - 112 . 


מן הנעשה בבית חולים בברלין

בית מרקחת 


עם זאת, יש כמה בתי מרקחת שפתוחים גם בימי ראשון/בלילות ויש בהם רוקחים דוברי אנגלית: למשל בית המרקחת ב-Hauptbahnhof 

צריך קוסם בשביל זה: בית מרקחת בלילה


פתוח ביום ראשון

בימי ראשון וחג רגילים בברלין, החנויות סגורות. 

אם אתם זקוקים לחיתולים או מוצץ באופן דחוף באמצע הלילה או ביום שבו החנויות סגורות (או לתחליף מזון לתינוקות, או למוצרים אחרים שניתן לקנות גם ברשתות הדראגסטור), החנויות שבתחנת Ostbahnhof (רוסמן, REWE), אלכסנדרפלאץ (רוסמן), פרידריכשטראסה (רוסמן, אדקה), Hauptbahnhof (רוסמן, קייזר), צואולוגישר גארטן (HIT של אולריך) ו-Innsbrucker Platz (לידל) - יכולות למלא את הצורך. למעשה, היו שהציעו להפוך את ה-HIT של אולריך בתחנת צו ל"אתר מורשת עולמי" ...

רשימה מלאה פה.

גניבה או אובדן

במקרה של אובדן דרכון ישראלי, פנו לקונסוליה הישראלית באופן מיידי (קו חירום, נגיש 24 שעות ביממה: 030-89045203). כתובת הקונסוליה ב-Auguste-Viktoria-Str. 74-76 14193 Berlin (אתר שגרירות ישראל בברלין, עם הנחיות והסברים נוספים)

במקרה של אובדן מסמכים מזהים גרמניים, תוכלו לפנות למשטרה (להגשת תלונה) ול-Bürgeramt. לקביעת תור בעירייה, הקישור הבא

ישנם מספר מקומות בעיר למשרדי אבידות ומציאות. אולי יש לכם מזל. אני כבר כמה פעמים נתקלתי בהשבת אבידה בברלין. 

בכל מקרה, אם מדובר באובדן/גניבה של פריט יקר ערך שהיה מבוטח, חובה להגיש גם תלונה במשטרה. ניתן גם אונליין, לפחות במידה ואתם תושבי ברלין ודוברי גרמנית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה