יום שלישי, 28 ביוני 2016

קיץ בברלין - רשימת משחקיות-מים

יש המון מה לעשות בקיץ בברלין, מספיק הרי לקחת את הטראם לאגם או לחפש את מסיבת הרחוב הקרובה באירועים השבועיים. אם אתם עם ילדים קטנים ולא רוצים ללכת לבריכה עירונית, יש הכלאה בין גינת משחקים לבין בריכה, וזה אפילו בחינם: Planschbecken - פלאנטשבקן ("אגן שכשוך"? לא נשמע כזה מגניב, אז עד שיבוא המתרגם שיגיד לי איך קוראים לזה בעברית - משחקיות מים, כי אני אליעזר-בת-יהודה של העברית הברלינאית). בד"כ מדובר באגן נמוך (כיום מסיבות היגיינה - כדי שלא יהיו מים עומדים שיצטברו - יותר מזרקות/משפרצות מאגן ממש) שבתוכו הטף יכול לשחק ברוגע, כשמסביב ההורים משגיחים. אין מציל וכל מיני ענייני בטיחות ואם הדבר מדאיג אתכם - עדיף לא ללכת כי כל שאר המבקרים יהיו בשאנטי שיטריף אתכם.

תמונת הרקע של הבלוג הזה מראה בדרך כלל את משחקיית המים שב-Forckenbeckplatz אבל לטובת משפחות חדשות בעיר (וגם למי שוותיק אבל רוצה לגלות מקומות חדשים), ניסיתי לגבש רשימה מלאה. בחלק מן המקומות לא הייתי בעצמי - ואם המקום די מעפן (או שמאז שהייתי בו, הוא השתנה לרעה), תקנו אותי בהערות.

פרידריכסהיין


פילים בפרידריכסהיין

פילים בפולקספארק פרידריכסהיין

יותר מזרקה מאגן שכשוך של ממש , אבל כיף - בכניסה שאחרי האנדרטה ב-Friedenstr
תחבורה: M5, M6 או M8 עד Platz der Vereinten Nationen

פורקי

כאמור, מן התמונות שבבלוג הזה. ב-Forckenbeckplatz יש גם פינת משחקים במים, גם גינה רגילה וגם "גינת הרפתקאות" חינוכית שבה יש בימות השבוע צוות פדגוגי שעושה כל מיני דברים מסעירים עם הילדים
Plansche auf dem Forckenbeckplatz Eldenaerstr./Forckenbeckplatz 10247 Berlin
תחבורה: הליכה מ-Storkower Str

בוקסי

אחת החביבות עלי. עם שתי מזרקות עם פינגווינים שבינהן רצים הילדים כמוכי אמוק.
Plansche auf dem Boxhagener Platz Boxhagener Platz, 10245 Berlin
תחבורה: חשמליות M13, M10 ועוד

פרנצלאוור ברג ו-וייסנזה

פארק וייסנזה

בפינה הדרומית של פארק וייסנזה, לא רחוק מן הכניסה מ-Parkstr נמצאת גינת המשחקים הזו, קרובה מספיק לאגם כדי שהמשפחה תוכל להתפצל (לשחיינים ומפכפכים), לא רחוק מן המכלאה של הצבאים ומגינת משחקים ענקית ובקיצור - יום שלם של הרפתקאות.
הגעה: M4 או M13 עד Indira Gandhi או Albertinnenstr



פארק איינשטיין

פארק שכמעט לא מכירים מחוץ לשכונת הפלאטנבאו שבצפון-מזרח פרנצלאוור-ברג ונקראת Muehlenviertel. הפארק ממוקם ב-Einsteinstr (לא הייתם מנחשים לבד!) ומספק מזרקות קטנות וחביבות ובינהן תעלות שבתוכן ניתן לשוטט.
תחבורה: קו 200 עד תחנתו הסופית (Michelangelostr) או רינג עד Greifswalder Str

פארק ארנסט תאלמאן

גם שם יש בגינת המשחקים מין מתקן שיעורר אצלכם כל מיני זכרונות טראומטיים או נוסטלגיים, ומשעשע את הילדים
M4, M10 עד לפארק

מה בדיוק חשבו שם בסנאט? גינת משחקים במים בפארק ארנסט תאלמאן

מיטה 

  • גינת משחקים במים ב-Weibergpark ליד Rosenthaler Platz (למטה, בקרבת מפגש הרחובות Brunnenstr ו-Veteranenstr) . די גדולה ומכילה כל מיני צורות גיאומטריות. 
  • ליד Nordbahnhof אומרות השמועות ששופצה הגינה מתקופת גרמניה המזרחית - לא ביקרתי בה מאז השיפוץ ולכן קשה לי לתת המלצה... 
  • כשגרתי באזור, הייתה פלאנשה מעולה באזור Weydemeyerstraße , בין Kino International לבין Platz der Vereinten Nationen. בשנים האחרונות היא הייתה בשיפוצים מאסיביים ואין לי מושג אם שופצה. תושבי הסביבה - מה המצב שם? 

טרפטו

בפארק טרפטו עצמו יש מזרקה גדולה שמשחקים בה ילדים, אבל היא רק ההקדמה למשחקיית המים הענקית של יער פלאנטרוואלד. המשחקייה הנ"ל נמצאת באמצע היער (מפה ותמונות רבות פה) וכוללת מספר מתקנים שמשפריצים על הילדים, ליד גינת משחקים ענקית והכל בלב היער. חוויה מומלצת.
Dammweg ליד ביה"ס השדה של פלאנטרוואלד


ליכטנברג

יש גינת משחקים במים בתוך מתחם הטירפארק הענק

פרטים נוספים על הטירפארק של ברלין


מערב העיר

למרות שהגינות האלו הן בעיקר "עניין מזרחי" שפותח לשעשוע ילדים בגרמניה המזרחית, יש כמה גינות במערב.

לא מכירה את גינת המשחקים הזו, אבל היא מופיעה ברשת כמקום המרכזי בקרויצברג להשתעשע במים. התמונה מציגה בעיקר מזרקה שבה ניתן קצת להתרטב, לא ממש מתקן שלם שבו ניתן "לפכפך"

Plansche auf Spielplatz Wrangelstraße Wrangelstraße 11, 12165 Berlin



שרלוטנבורג

עוד "גינה מערבית" ממוקמת בשטוטגרטר פלאץ - Stuttgarter Platz - מזרקה שמיועדת למשחקי ילדים עם ארגז חול ליד הכיכר.
תחבורה : S Charlottenburg

ועוד?

ברשת מופיעות גם המלצות על גינות משחקים במרצאן, למי שאוהבים לטייל הרחק.

חוץ מזה, שאני בטוחה ששכחתי משהו. אתם מוזמנים להוסיף בהערות או במסר פרטי - רק לא כל מיני גינות שיש בהן מין "ברז/משאבה" שניתן לשחק איתם, כי אז קצרה היריעה. 

2 תגובות:

  1. באיזו תחבורה מגיעים לפורקי?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה מרחק הליכה מתחנת S של Storkower Str . יש גם טראם ליד אבל זה לא מטרו-טראם אלא קו 21 או 16 (או שניהם) . אם אתם רוצים להכניס ל-Google Maps אז הכתובת היא Forckenbeckplatz

      מחק