יום רביעי, 30 באפריל 2014

אירועים למשפחות בברלין בסוף שבוע א-ר-ו-ך שמתחיל ביום רביעי אחר הצהריים...

עוד סוף שבוע ארוך לפנינו, כשהגנים ובתי הספר לקחו גשר בין ה-1 במאי לבין סוף השבוע, אז הדקו את החגורות ואחלו במיוחד בהצלחה למי שצריך לעבוד ביום שישי... 

הפעם יצא לי ממש ארוך בגלל כמות האירועים הבלתי-אפשרית. 


יום רביעי בערב: Walpurgisnacht 

הערב, ה-30 באפריל מצוין בגרמניה ה-Walpurgisnacht ? ואלפור - מה? 

ה-וואלפורגיסנאכט הוא חג שמקורו פגאני (למרות שהוא נקרא על שמה של קדושה נוצרית, ואלפורגה הקדושה) ומוקדש למכשפות. בלילה הזה, שמצוין בין ה-30 באפריל ל-1 במאי, מודלקות מדורות בחרבי גרמניה (מכירים עוד תרבות שכמה שבועות אחרי הפסח מציינת את מעבר העונות במדורות? יהיו גם מדורות ל"ג בעומר בברלין. בינתיים אני יודעת על קומזיץ אחד, ב-18 במאי , אבל אני קצת סוטה מן הנושא). 

בניגוד למסורת הישראלית של גניבת עצים מאתרי בנייה, הגרמנים המסודרים עושים מדורות מאורגנות. יצוין, כי חלק ממסיבות ואלפורגיסנאכט לאו דווקא נורא ידידותייות לילדים - מכיוון שהחג הוא יריית פתיחה ל-1 במאי שמתקיים למחרת, יש גם מסיבות קצת יותר פרועות ופוליטיות, בעיקר כאלו שקשורות למחנה ה-Autonomen (אנרכיסטים בעברית? לא ממש). 

מדורה מאורגנת אחת שתהייה גם ידידותית לכל המשפחה תתקיים ב-Kulturbrauerei החל מ-5 בערב. הכניסה חופשית, והיא תכלול גם מופעים של אמני אש (בולעי להבות, להטוטנים וכו'). לאחר המסיבה "לכל המשפחה" יתחילו במועדוני הקולטורבראווריי מסיבות בתשלום, עם הופעות של קוסמים ומכשפות - אבל כאמור זה כבר למבוגרים שבינכם. 
איפה: קולטורבראווריי, Knaackstraße 97 10435 Berlin 
תחבורה ציבורית: U2 עד Eberswalder Str, וכן חשמליות M10, M1, 12 


אירוע קצת יותר חריג (בלשון המעטה) נמצא בקצה שפנדאו: קונצרט יודל וקרני אלפים ב-Hahneberg. גם פה הכניסה חינם (לא, אתם לא מקבלים גם אספירין חינם). 
איפה:  Reimerweg
תחבורה ציבורית: יש ליד תחנה בשם Reimerweg של הקווים M49 (נוסע מתחנת צואולוגישר גארטן) ושל M37 (נוסע מתחנת Rathaus Spandau) 





אירועים נוספים 

בבית עיריית ליכטנברג ( Möllendorffstr. 6 10367 Berlin ) יתקיים החל משעות הערב פסטיבל ימי ביניים. ב-מאוור-פארק מתקיימת בד"כ מדורה/מסיבה לוואלפורגיסנאכט, החל מ-16:00 



יום חמישי, ה-1 במאי 

חג הפועלים מצוין בברלין בסדרה של מסיבות ואירועי רחוב. אחד מאירועי הרחוב המרכזיים הוא ה-MyFest בקרויצברג, מסיבת רחוב ענקית שמשולבת בהפגנה למען שוויון זכויות. במיוחד מומלץ למשפחות וילדים הפסטיבל Berlin Lacht להצגות רחוב (לוליינות, להטוטנות, ליצנות), במאריינפלאץ. כיאה לקרויצברג, יש גם צדדים רדיקלים למחאה ואף פוטנציאל לאלימות (אם כי הצהובונים הברלינאיים אוהבים להגזים בו), לשיקולכם. 
איפה: כל אזור Oranienstr, קוטבוסר טור, בתאניין ועוד 
אתר http://www.myfest36.de/ 



ליצנות במאריינפלאץ


מסיבת רחוב גדולה אחרת צפויה להתבצע בשער ברנדנבורג, שם תתקיים הפגנה של איגודי העובדים למשפחות וילדים. 

איפה שער ברנדנבורג
אתר http://berlin.dgb.de/extra/1-mai


הצטרפו לסבתאל'ה במלחמה בבעלי ההון

וגם איך לימדתי את אורי על ה-1 במאי  (פייסבוק) 


חמישי-ראשון: פינת קריאה ב-Bebelplatz 

פרנסי פסטיבל הקריאה "Open-Air-Lesewohnzimmer" לא יכלו לבחור מיקום יותר דרמטי וטעון לפסטיבל שלהם. ב-בבלפלאץ, שבה ב-10 במאי 1933 שרפו הנאצים עשרות אלפי ספרים, יתקיים מרתון קריאה בן ארבעה ימים, בין ה-1 ל-4 במאי. יום ראשון יוקדש ספציפית לקריאה עם ילדים, לילדים וביחד עם ילדים. 


קוראים ביחד ב-בבלפלאץ

קבלות שבת 

קבלות השבת נמצאות בדרך בראש העמוד, אבל מה לעשות, יום חמישי מגיע גם השבוע לפני יום שישי, ולכן רק ביום שישי תוכלו ללכת ל-Rykestrasse או ל-Fürstenwalder Str למנת קבלת השבת השבועית. הן מתקיימות כסדרן. 

זאת ועוד

ב-1 במאי יפתח פארק שעשועים קטן ליד ברלין, ה-Karl's Erdbeerhof. החווה של קארל קשורה לביתני התות הקטנים שמכסים את ברלין ברחבי הקיץ. חוות התותים שלהם כוללת מתקנים, פעילויות חינוכיות, פעילויות יצירה ואפשרויות להנות מתותים בדרכים שונות. הכניסה חופשית. 
איפה Karls Erlebnis-Dorf, Zum Erlebnis-Dorf 1, 14641 Wustermark
הגעה אוטובוס 662 מתחנת אלסטל (הפארק נמצא ממש מול ה"אאוטלט B5")
אתר http://www.karls.de/berlin-freizeitpark-kinder.html
מבטיחה לכתוב דיווח יותר מדויק על המקום אחרי שיפתח... 

בחווה החינוכית והמוזיאון החקלאי Domäne Dahlem יתקיים בין הימים חמישי לראשון "יריד היסטורי". הכוונה בכך הוא יריד שיותר מזכיר את הירידים של תחילת המאה ה-20 מאשר את הירידים ומסיבות הרחוב המודרניות, ברוח החווה. 
איפה Königin-Luise-Straße 49, 14195 Berlin 
תחבורה ציבורית U1 עד Dahlemdorf 
אתר דומאנה דאהלם
תאריכים 1-4 במאי (חמישי-ראשון) 
הכניסה בתשלום (די צנוע...) 


יריד נוסטלגי בדומאנה דאהלם


במרינה של Grünau יתקיים "פסטיבל ספורט המים של ברלין" בין ה-1 ל-3 במאי. הוא יכלול כמובן תצוגות של ספורט מים למיניו, כמו גם התערובת הרגילה של מסיבות רחוב בברלין. ההשתתפות חינם
איפה Regattastraße 191 12527 Berlin 
תחבורה ציבורית חשמלית 69 מתחנת הרכבת Grünau או כ-20 דקות הליכה נעימה ביער
אתר http://wassersportfest.de/
תאריכים 1-3 במאי (חמישי-שבת) 

ואם נשאר בנושאי מים, ביום שבת יחגוג הקניון "נמל טמפלהוף" (שכולל גם נמל אמיתי) יומולדת. לכבוד האירוע המרגש יתקיימו בקניון הופעות, אירועים והפעלות, וגולת הכותרת יהיו זיקוקים, בשעה 20:50 
איפה Tempelhofer Hafen  Tempelhofer Damm 227 12099 Berlin 
תחבורה ציבורית רכבת U6 עד Ullsteinstr
אתר http://www.tempelhofer-hafen.com/
תאריכים יום שבת, 3 במאי

ועוד מים, בצד השני של העיר: חוץ מגרינאו וטמפלהוף, יש גם נמל ב-Kladow, ואפילו מגיעה לשם מעבורת של ה-BVG עם כרטיס תחבורה רגיל. ב-3 במאי יחגגו בקלאדו את פסטיבל מאי, עם הפעלות לילדים ועוד. 
איפה Imchenplatz 14089 Berlin
תחבורה ציבורית מעבורת F10 של ה-BVG מוואנזה 
אתר 
תאריכים יום שבת, 3 במאי

בשבת ובראשון תוכלו לבקר ביריד ימי הביניים Cocomedivale  ב-Schloss Britz 
איפה Schloss Britz, Alt-Britz 73, 12359 Berlin
תחבורה ציבורית U7 עד  Parchimer Allee או אוטובוסים M46 / M44 עד Fulhamer Allee
אתר שלוס בריץ 
תאריכים 3-4 במאי (חמישי-ראשון) 
הכניסה בתשלום 7 אירו למבוגר; 3 אירו לילדים ולזכאים להנחות 





בשבת ובראשון תתקיים בפארק טמפלהוף גם "אליפות גרמניה ב-Jugger". אל תרגישו בורים - ג'אגר זה לא ממש ספורט מיינסטרים, אלא ספורט שמשלב לוחמת גלדיאטורים עם מאבקים קבוצתיים בסגנון ראגבי/פוטבול. פרטים נוספים באתר http://www.jugger-berlin.de

בתוך כל זה, יש ירידים מתמשכים. בפארק האזנהיידה יתקיים יריד האביב של רובע נויקלן, עם מתקנים רבים. 
איפה פארק האזנהיידה
תחבורה ציבורית U7 או U8 להרמנפלאץ ; או U7 ל-Südstern 
תאריכים 25 באפריל - 18 במאי
אתר יריד אביב
כניסה חופשית 


יריד אביב בהאזנהיידה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה