יום חמישי, 17 באפריל 2014

סוף שבוע ארוך של פסחא בברלין , אירועים למשפחות ולילדים


קבלות שבת 

כרגיל, מתקיימות קבלות שבת לכל המשפחה: 
החל מ-16:00 ב"במבינים" סניף מזרח Fürstenwalder Str
החל מ-18:00 בבית הכנסת בריקה-שטראסה 


חג הילד הבינלאומי - 23 בניסן  

בימים שבת, ראשון ושני יחגג בשער ברנדנבורג "חג הילד הבינלאומי 23 בניסן", הקרוי במקור "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" וכמו שהשם אולי מרמז, מדובר באירוע ממוצא טורקי (23 בניסן = 23 באפריל, בטורקית), אבל כבר כ-20 שנה הוא למעשה אירוע גרמני לכל דבר שבו מתקיימת מסיבת רחוב ענקית בשער ברנדנבורג, עם משחקים, תחרויות ומופעים לילדים. 






אירועים מיוחדים לרגל חג הפסחא 

חג הפסחא הוא חג דתי נוצרי, אבל מרבית הברלינאים מכירים אותו בדיוק כמוכם - בתור ארבעה ימים של חופש שמשולבים בהם ארנבים משוקולד, ביצים צבעוניות ומדורות. יפה איך זה שבכל התרבויות מגיעים לאותם סמלים לפריון האביבי, לתחילת תקופת האור החזק של הקיץ ולגירוש החורף...

מדורות בברלין יתקיימו בין היתר במקומות הבאים: 
- חוות ליבארס Lübars (שבת החל מ-16:00) 
- גני בריץ (שבת החל מ-18:00) 

מדורת הפסחא הגדולה ביותר בברנדנבורג מתקיימת במקום בשם בסדורף Basdorf במוצאי שבת , ויש אפילו רכבת מיוחדת שמביאה את החוגגים מברלין. קחו בחשבון שהאירוע רק מתחיל בשעות הערב ונמשך עד חצות - בהחלט לא לילדים קטנים. 
מדורת הפסחא ב-Basdorf - יום שבת, החל מ-18:00, רכבת החל מ-18:30 מ-Wilhelmsruher Damm, הכניסה (והנסיעה) בתשלום 

מדורות פסחא

הפסחא היא גם עונת פסטיבלי האבירים. ב-Lübars, לצד חיפוש אחר ביצי פסחא ומדורת פסחא, יהיה גם "פסטיבל ויקינגי". במצודת שפנדאו יתקיים פסטיבל אבירים, והפסטיבלים הגדולים מתקיימים בכלל ב-Chorin ובמקומות אחרים במדינת ברנדנבורג. הבלוג Berlin for all the Family אסף כמות גדולה של אירועי פסחא



עוד כמה אירועים ששווה להזכיר

- פעילויות יצירה לכבוד הפסחא ב-Museumsdorf Düppel (בכל ארבעת ימי החג, בתשלום) 
- BiteClub בארנה-טרפטו - שילוב של שוק אוכל, שוק מעצבים ומסיבה פתוחה (בתשלום, ילדים בחינם; שבת/ראשון) 

מסיבות רחוב וירידים

ממשיכים הירידים  ב-Zentraler Festplatz ובבריץ; כמו גם "יריד פסחא" באלכנסדרפלאץ ויריד נוסף בברייטשיידפלאץ (ליד האירופה סנטר) . 


יריד פסחא באלכנסדרפלאץ - עד ה-27 באפריל (חינם)

יריד האביב ב-Kurt Schumacher Damm ממשיך במלוא עוזו.  ב-Zentraler Festplatz מתקיים עד ה-21 באפריל יריד אביב כולל מתקני שעשועים , דוכנים וכו'. הכניסה חופשית, עלות הדוכנים בחצי מחיר בימי רביעי; ובימי שבת בערב (29 במרץ ו-20 באפריל) יש מופע זיקוקים. 

יריד אביב ב"צנטראלר פסט-פלאץ" , עד ה-21 באפריל (בחינם) 
כתובתKurt-Schumacher-Damm 207, 13405 Berlin  
הגעהרכבת U7 עד  Jakob-Kaiser-Platz ואז קווי האוטובוס X21, M 21, N 21 או רכבת U6 עד  Kurt-Schumacher-Platz ואז קווי האוטובוס X21, M 21, N 21, 128




יריד אביב נוסף מתקיים בבריץ, לא רחוק מן הפארק היפהפה שעל שמו נקראת השכונה. במפגש הרחובות Fulhamer Allee ו-Parchimer Allee יתקיים בסוף השבוע יריד "לכל המשפחה" עם "תכנית בידור נון-סטופ" (מסכנים השכנים). היריד מוקדש ללבלוב האביבי של העצים ומתקיים זאת השנה ה-60.

Britzer Baumblüte - עד ה-21 באפריל (חינם)
כתובת: מפגש הרחובות Fulhamer Allee ו-Parchimer Allee
הגעה: רכבת U7 עד תחנת Parchimer Allee

ארנב פסחא בגודל 8.5 מטרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה