יום שישי, 22 בנובמבר 2013

אירועים למשפחות וילדים בסוף השבוע הקרוב בברלין


יום שישי - קבלות שבת 

ב-16:00 יקיימו במבינים במזרח מפגש לכבוד שבת, הפעם עם בניית "לוחות חנוכה" (בדומה ל-Adventkalender המפתים)

ב-16:30 יקיימו במבינים במערב מפגש ילדים לכבוד שבת: פרטים נוספים על חוגי "במבינים"

ב-17:00 תתקיים פעילות לילדים בבית הכנסת של ריקה-שטראסה

שבת: ניצני חג מולד וחנוכה

בפאנקו, באזור Hermann-Hesse-Straße פינת Waldstr תתקיים ביום שבת אחר הצהריים מסיבת רחוב חורפית עם יצרני נרות, חפצים לבית וכו', חלקם מסדנאות לבעלי מוגבלויות.



ביום שבת ימכרו בספרייה המרכזית של מדינת ברלין ברובע מיטה (ליד ה-Schlossplatz) ספרים עודפים


שבת/ראשון: יום אבל, אבל...

יום ראשון האחרון שלפני ה-Advent הוא אצל הנוצרים מועד לביקור בקברי המשפחות, שנקרא Totensonntag , יום ראשון של המתים. במהלך החג הזה, קיים איסור על מסיבות פומביות וזה כולל את שווקי הפשפשים של ברלין, כמו גם את "עולם החורף" של פוטסדמר פלאץ .

אבל...

בכל זאת מתקיימים כמה ירידים פצפונים ברחבי העיר. קשה להתאפק, אתם יודעים.

בכל סופי השבוע הקרובים יתקיים במוזיאונים של דאהלם (ליד תחנת Dahlemdorf) "שוק היבשות". בכל סוף שבוע יתמקדו המארגנים באמנות, אומנות, מלאכת יד ופעילויות לילדים מאותה יבשת. סוף השבוע הקרוב מוקדש ליבשת אירופה ויתקיים במוזיאון לתרבויות אירופיות. (פרטים נוספים ותכנית)



בשכונת "ויקטוריה-שטאט" שבחלק הדרום-מערבי ביותר של ליכטנברג, פותחים מבחר אומנים, גלריות וחנויות את שעריהם בשבת ובראשון. (פרטים נוספים, בגרמנית)

בקרויצברג (בשכונת 61) יש בית תרבות פינלנד. וגם הפינים רוצים לחגוג עם שוק חג מולד משלהם, עם מסורות פיניות, בסוף השבוע הנוכחי (שבת/ראשון). (פרטים נוספים, אבל רק בגרמנית ובפינית...) 

ב-Oekowerk שבאמצע יער גרונוואלד (ליד הטויפלסברג) יערכו ביום ראשון פעילויות טבע שקשורות לחג, כמו גם במספר מרכזי טבע אחרים ברחבי ברלין, כמו בית הספר השדה של Plaenterwald וה-Freilandlabor Britz

תיאטרון בובות ב-FEZ

אבל אפשר גם בלי שווקי חג מולד. ב-FEZ מתקיים פסטיבל תיאטרון בובות, עם הצגות ב-24 במות שונות ברחבי המתחם במהלך שבת וראשון. לפרטים נוספים

גם "טרופותי" (ה-Gruffalo) יהיה ב-FEZ




ובשבוע הבא...

ביום שני יפתחו מרבית שווקי חג המולד. חלקם מהווים אטרקציה נפלאה (או נוראית, תלוי בעמדה שלכם בעניין) לילדים וכוללים מתקני לונה-פארק (למשל באלכסה) וכמובן הרבה אוכל עונתי.

ביום רביעי נדליק את הנר הראשון של חנוכה. בפוסט נפרד פירטתי את כל אירועי חנוכה ששמעתי עליהם, כולל מקומות שבהם ניתן לקחת את הילדים להדלקת נרות פומבית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה