יום ראשון, 26 ביוני 2022

פוסט הקייטנות השנתי הגדול - לאן נלך בקיץ?

עונת השוקו והלחמניה עומדת בפתח. האם אתם מוכנים? אלה מכם שהם הורים ליסודי עם הורט, צריכים לבדוק מה בדיוק זמני הסגירה של ההורט בקיץ הזה (ולברר במידת הצורך עם הצאצא/ים אם הם בכלל מעוניינים ללכת לקייטנה של ההורט), אלא שיש להם סידורים למשך ששת השבועות של חופשת הקיץ הרוויחו - כל השאר - תישארו פה ובואו נדבר על קייטנות בברלין. 


מתי חופשת הקיץ של בתי הספר?

רוב בתי הספר (למעט כל מיני מיוחג'ים) יוצאים לחופשת הקיץ ב-6 ביולי ומתחילים מחדש ללמוד ב-22 באוגוסט. הילדים שעולים לכיתה א' יתחילו בעיקרון רק ב-29 באוגוסט, עם טקס "איינשולונג" לפני כן (וכדאי לדעת ולהתכונן, אם מעולם לא עליתם בעצמכם לכיתה א' בגרמניה



איזה מין קייטנות מוצעות בברלין?

  • ראשית, לרוב הילדים שהולכים לבי"ס ציבורי מציעים בתי הספר, עד כיתה ד', קייטנה של ההורט. צריך כמובן "חוזה הורט". בקייטנה המשגיחים הם ה-Erzieher:innen של בית-הספר, הפעילויות תלויות במה שהצוות הצליח לארגן - בחלק מן הזמן יצירה או משחקי ספורט; בחלק מן הזמן יוצאים למקומות כמו גני חיות, פארקים, בריכות וכדומה. 
    • המחיר: דמי ההרשמה הרגילים להורט, כולל הארוחות וההשגחה לפי כמות השעות שמגיעה לכם לפי החוזה. לפעמים לחלק מן הפעילויות מבקשים מן ההורים להביא דמי כניסה. 
    • היתרון והחיסרון של הקייטנה הזו : אותם אנשים כמו בכל השנה (לטוב ולרע), אותן פעילויות בבניין המוכר של ביה"ס, כמובן אין פעילויות יותר מדי אקסטרווגנטיות/יקרות ואין התמקדות בתחום פעילות אחד שאולי מעניין את הילד/ה
  • גם מועדוני הילדים והנוער השכונתיים מציעים בד"כ פעילויות לקיץ. כמות הפעילויות, האורך שלהן, ומה שעושים בהן, משתנה ממועדון למועדון. כאן, הפעילויות מתאימות גם לילדים מעל כיתה ד'. אם אתם לא מכירים את מרכז הילדים והנוער השכונתי, שווה לבדוק איזה קיימים (בד"כ יותר מאחד) אצלכם בפינה - הם מציעים גם הרבה דברים נחמדים במהלך השנה (רשימה ארוכה של כל המוסדות האלה, בפורמט PDF, זמינה פה)
    • המחיר: לעיתים קרובות חינם לגמרי, לפעמים יש לשלם דמי כניסה לאטרקציה שבה מבלים, או סכום סמלי כלשהו 
    • היתרונות והחסרונות: זמין בד"כ לשבוע או שבועיים מתוך החופשה; מתמלא מהר; ילדים מן השכונה ; חלק מן המועדונים מתמקדים בתחום מסוים (ספורט, אמנות וכו') בקייטנה
  • וגם מועדוני הספורט הברלינאיים מצטרפים לחגיגה. פה, לעיתים קרובות, יש מקום גם לילדיםות מתחת לגיל 6 וכמובן מעל גיל 10. לילדים שכבר עוסקים בתחום ספורט מסוים, זה יכול להיות בגדר אימון אינטנסיבי שיקפיץ אותם ברמה, לאחרים זאת תהייה פעילות פיזית מהנה שגם תגלה להם תחומי ספורט חדשים. 
    •  המחיר: סמלי ויכלול גם חולצה של המועדון, או כדורגל. חלק מקופות החולים הציבוריות יסבסדו קורס ספורט (למשל, רשימת קורסים מסובסדים של ה-BKK VBU)
    • היתרונות והחסרונות: חלק מן הקורסים תובעניים ובעצם מיועדים בעיקר להקפצת רמה, חלקם ההיפך, בדגש על החוויה של הספורט - כדאי לעשות תיאום ציפיות; בנוסף, רוב סוגי הספורט המוצעים הם סוגי ספורט קבוצתיים בדגש על כדורגל (כי DUH, הכי פשוט לתת ל-22 ילדים כדור ושישחקו חמש שעות עד השוקו-לחמניה, וחוץ מזה כדורגל זו חצי-דת בגרמניה), קייטנות לסוגי ספורט יותר נדירים או מפונפנים יותר קשה למצוא. 
    • ועוד הערה: לצד קייטנות ספורט, יש גם חוגי שחייה של ה-BBB 
  • אבל יש גם קייטנות "רגילות": כלומר, גוף כלשהו - פרטי או חצי ציבורי - מארגן פעילויות לילדים בהתמקדות בנושא מסוים, או סתם בפעילויות יומיומיות. חלק מן הקייטנות האלו מנוהלות באנגלית
משהו שלא תקבלו פה בקייטנות


שמענו שיש פה גם קייטנות עם לינה?

  • כן, קונצפט מאוד פופולרי בגרמניה, אפילו מגילאים צעירים : שבוע (או יותר) מחוץ לברלין . פה באמת השמיים הם הגבול - יש קייטנות עם נושא מסוים ("קייטנת טבע", "קייטנת גלישת גלים", "קייטנת אנגלית") ויש כאלו שהן כלליות יותר. בכל מקרה, המחירים בדרך כלל לא צריכים להרתיע אתכם, וה-Jugendamt שלכם בד"כ מארגן גם משהו לילדים מן הבצירק שלכם. 

ומה עם עברית / תרבות?

ידוע לי על שתי קייטנות עיקריות שבהם תוכלו לפגוש ילדים דוברי עברית 

  • חב"ד מציעים קייטנה בתוך ברלין לילדים בגילאי 5-12 בין ה-11 ל-22 ביולי . הקייטנה היא קייטנת יום (כלומר, קייטנה "רגילה" שבה חוזרים הביתה) , עם שילוב של גרמנית וקצת עברית. מחיר: 120 אירו לשבוע - לפרטים מלאים (בגרמנית)


  • לילדים גדולים יותר (וגם למי שמעוניין במחנה קיץ עם נוער מכל גרמניה - כלומר, ההזדמנות של הורים לא-ברלינאים לעשות פעילות) - יש את "השומר הצעיר" שמציעים מחנה קיץ "אמיתי" בין ה-7 ל-14 באוגוסט לבני 11 - 15 (כאשר ילדים צעירים יותר , בני 8-10, מוזמנים לפעילות בין 11 ל-14 באוגוסט). המחיר - 200 אירו לפרק הזמן הארוך יותר (כולל לינה כמובן); 180 אירו למחנה הקצר יותר. פרטים מלאים ; להרשמה


קייטנה ביתית

אני אפרסם בכל שבוע כמה רעיונות לשבוע החופש הבא. כרגיל, תוכלו לעקוב אחר הבלוג




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה