יום חמישי, 8 בדצמבר 2022

אירועים לסוף השבוע של 9-11 בדצמבר

 1. פעם שלישית גלידה: שוקי חג מולד מיוחדים בפעם הלפני-אחרונה


גם בפעם הזו, אני ממליצה למי שנמצא פה רק בסוף השבוע הזה, לקרוא דבר ראשון את ההמלצות הכלליות על שוקי חג המולד, שנמצאות בתחתית העמוד. אני מפרטת פה (כלומר, בתחילת הרשומה בבלוג) רק שווקים "מיוחדים" שמתקיימים רק בסוף השבוע הזה, וחלקם בהחלט אירועים "למתקדמים", בעוד שרוב המבקרים בברלין יהיו מרוצים גם מן הביקור בשווקים הרגילים שמפורטים בתחתית העמוד. 
  • במארקטהאלה 9 יקיימו ביום ראשון את השוק "Merry Markthalle", שכולל כמובן מעדנים מיוחדים לחג, פרי יצרנים מקומיים (מידע/מפה)


  • בשבוע שעבר כבר הזכרתי את ה-Weihnachtsrodeo , שוק חג מולד שמתנהל ב-Kühlhaus Berlin (כלומר, בתוך מקום סגור, לקופאים מקור), ומתמקד ביצירות של מעצבים מקומיים ודברים מיוחדים (הכניסה, יצוין, בתשלום). השבוע השוק הזה ממשיך, ואחד האולמות יוקדש ל"שוק חג מולד אסיאתי" (מה זה אסיה? ישראל היא באסיה! תימן באסיה! יש ג'חנון!!!! סתאאם, כמובן הכוונה למזרח-אסיה), אולם אחר מוקדש לשוק גרפי. אז כמה שווקים תחת חופת גג אחד, ליד פארק גלייסדרייאק ולא רחוק מן המוזיאון הטכני  (אתר/מיקום
  • עוד שוק חג מולד שמתהדר במעצבים מקומיים ומעדנים מקומיים יתקיים ב-ארנה של טרפטו, תחת הכותרת Christmas KlimBim pres. by Bite Club and Club der Visionaere , עם דיג'ייז, אוכל של הבייט-קלאב, מעצבים ועסקים מקומיים ועוד. (פרטים/מפה

  • הרחק מן השווקים הממוסחרים, ישנם שווקים שכונתיים וקהילתיים, למשל זה שב-Freiaplatz בליכטנברג (אתר/מפה) ; או זה שעל חוף אגם אורנקה (Orankesee, אתר/מיקום). שווקים מקומיים עוד יותר קטנים תוכלו גם למצוא במפת סוף השבוע שבסוף הרשומה. 
  • עוד שוק לא-בדיוק מסחרי יתקיים במשרד החוץ הגרמני (Weihnachten im Lichthof des Auswärtigen Amt, פרטים/מיקום). זאת גם כמובן הזדמנות לראות את הבניין (המעניין אדריכלית) מקרוב. לא לשכוח להביא תעודה מזהה. 
  • ואם אתם מחפשים משהו אחר לגמרי, שני שווקים למבוגרים בלבד בסוף השבוע. בנויקלן, במיקום התמים של המוזיאון לתיאטרון בובות (היי, ידעתם שיש בכלל מוזיאון כזה בברלין? אז הנה), מתקיים השוק Merry Cvntmas שמתמקד במתנות שקשורות איכשהו לפות (מותר לכתוב פות בבלוג לכל המשפחה, או שעדיף שלא לפטפט בנושא?, מידע/מפה); ב-Alte Münze, שמציעה שווקים ייחודיים למבוגרים בכל סופי השבוע של האדוונט, עורכים הפעם את Luscious Winter Market: Menstruation Edition (מידע/מפה

ואם אתם רוצים להרחיק לברנדנבורג?

בהתחלה לא רציתי עוד להעמיס שווקים מברנדנבורג, אבל יש שוק הולנדי , כמובן ברובע ההולנדי של פוטסדם (פרטים/מפה), אז לא יכולתי להתאפק. בנוסף, באורניינבורג יש שוק ליד הארמון; וגם בזנפטנברג, תוכלו למצוא את המיקומים המדויקים במפת סוף השבוע. 

2. חנוכה מתרגש ובא! 

חג החנוכה מתקרב ובשבוע הבא מובטח פירוט של פעילויות נר-אחר-נר (ויש הרבה!). השבוע יש מעט פעילויות טרם חנוכה, ובין היתר: 

  • מוזיקה לחנוכה ולחג המולד, בדגש על מוזיקה היסטורית, ב-Haus am Mierendorffplatz ביום ראשון (פרטים/מפה

  • מועדון הילדים של ביה"כ פרנקל-אופר יקיים פעילות חנוכה ביום ראשון (פרטים/מפה) 
ומכיוון שיש מדי פעם קוראים לבלוג גם מחוץ לברלין: 

  • נס חנוכה במוזיאון היהודי בפרנקפורט (פרטים)


3. מבט ספורט

 יש עוד מה לעשות בגלל שזה חורף ואפילו אפשר להוריד כמה מן הקלוריות של הסופגניות של הסעיף השני והשטולן מן הסעיף הראשון. בחוף גרונאו מתקיים - בכל יום ועד ינואר - "עולם החורף" הברלינאי, שכולל כמובן רחבת החלקה עם דיסקו על הקרח וימי ראשון לכל המשפחה (אתר/מפה



בימים שישי ושבת מתקיים אירוע ספורט אחר: "לבעוט במקום לצפות" בפרידריך-לודוויג-יאן ספורט-פארק, טורניר כדורגל אלטרנטיבי מול קטאר (פרטים/מפה) ; ועוד אירוע אנטי-WM בשבת: הסרט "מורדי הכדורגל" של אריק קנטונה במואביט (פרטים)


4. וגם...

  • שוק קרמיקה למטרות צדקה במוזיאון הקרמיקה (זוכרים את מוזיאון תיאטרון הבובות מתחילת הפוסט השבוע? אז גם מוזיאון קרמיקה יש בברלין, בשבת ובראשון, מידע/מפה
  • שוק הווינטייג' המופלא Old Fleas עורך "שוק חורף מיוחד" ב-Ballhaus Berlin ביום ראשון (מידע/מפה
  • וב-Dunckerclub ירוץ ביום ראשון השוק האפל לחובבי לבוש גותי, EMO ושאר אנשים אפלוליים (מידע/מפה) ; וזה לא מפסיק פה, שוק הפאנק מוכר, מן הסתם, את כל מה שחובבי הפאנק אוהבים - ביגוד, חפצי נוי, מוזיקה ושתייה בקסיופיאה ביום ראשון (מידע/מפה





אותו הדבר באנגלית


תודה לכל אלה שתומכים בבלוג .... וקונים קפה
  Buy Me A Coffee

דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים גם לתוך נובמבר. פה תוכלו לראות מבחר של טיולים בברלין לשבוע הקרוב השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

כמו שהובטח: סיקור השווקים הכללי
  • העדפה אישית שלי: בגלל היופי, האווירה ו/או הדוכנים: Lucia ב- Kulturbrauerei (מיקום/אתר), ארמון שרלוטנבורג (מקום/אתר) והקטנים יותר ביוזמות פרטיות וארגוני צדקה. עוד לא ניסיתי את המיקום החדש של שוק Gendarmenmarkt השנה - ב-Bebelplatz (מיקום/אתר) - אז אני לא ממש יכולה להעיד על כך, אבל בעבר אהבתי אותו. השוק ב- Zitadelle Spandau (מיקום/אתר) הוא חדש, אבל אמור להיות נפלא והוא צמוד לשוקי העיר העתיקה המפורסמים של Spandau. כל אלו פתוחים גם בימי חול.
  • אם אתם (או הילדים שלכם) אוהבים מתקני לונה פארק ואווירת ירידים, הכתודת הראשונה שלכם צריכה להיות ה-Winterzauber (מיקום/נוכחות FB) ב-Frankfurter Allee (ליד תחנת Magdalenenstr).
  • גני חג המולד (מיקום/אתר) ו-חג המולד בטירפארק (מיקום/אתר) הם בתשלום לא מבוטל אבל הם נהדרים אם אתם בעניין של אפקט ה-WOW ורגעי האינסטגרם.


מפת האירועים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה