יום שבת, 6 בדצמבר 2014

חדשות נפלאות מהיינץ גלינסקי: חיזוק הדו-לשוניות (למעשה: תלת-לשוניות)

בבית הספר היסודי של הקהילה היהודית, היסודי ע"ש היינץ גלינסקי , הוחלט לאחרונה על תכנית לימודים חדשה שיכולה בהחלט להשפיע על ההחלטה של חלקכם אם לשלוח את ילדיכם לביה"ס. ההחלטה לנהל שיעורי אנגלית ועברית רק על ידי מורים ומורות שהם דוברי השפה ברמת שפת אם נשמעת כמעט מובנת מאליה, אבל בית הספר החליט להרחיב את ההחלטה הזו, ולקיים גם כמה משיעורי האמנות והספורט - לא בגרמנית - אלא באנגלית או בעברית, על ידי אותם מורים. משמעות ההחלטה היא חיזור ההכרות של הילדים שלכם עם השפה העברית (או האנגלית) בשיטת ההטמעה (שבה לומדים את השפה תוך כדי שמתעסקים עם דברים אחרים באותה שפה). גם חלק מן החוגים ב-Hort של בית הספר יתנהלו באנגלית או בעברית. 

ההחלטה תקפה כבר משנת הלימודים הבאה (שמתחילה בקיץ/סתיו 2015). 

בעיני - החלטה נפלאה, אשמח לשמוע מהורים שילדיהם ילכו לבית הספר, איך היא מיושמת בפועל. 

נקווה לשמוע יום אחד על בי"ס דו-לשוני עברית/גרמנית "אמיתי". 

קצת מידע על בית הספר היינץ גלינסקי למי שאינו מכיר אותו: היינץ גלינסקי הוא בית הספר היסודי שמתפעלת הקהילה היהודית של ברלין. הוא לא בית הספר היסודי היהודי היחיד בברלין, לצידו קיים בית ספר יסודי של חב"ד (אורתודוקסי חסידי), ובי"ס יסודי של ישיבת לאודר (אורתודוקסי ליטאי). בבית הספר לומדים ילדים שקשורים לכל זרמי היהדות, אם כי כשרות ומאפיינים אחרים נשמרים לטובת ילדים אורתודוקסים.

כמובן, שניתן לשלב תכנים "יהודיים" (ואפילו עברית) בתוך בתי הספר הממלכתיים. ישנם כמה בתי ספר ציבוריים שגם מציעים אפשרות לשיעור יהדות במסגרת בית ספר "רגיל"

בית הספר על שם היינץ גלינסקי ממוקם בשרלוטנבורג, על גבול שפנדאו: לא רחוק מתחנת Heerstr. המיקום מרוחק למדי ממרכז העיר. כמובן שמיקום ביה"ס צריך להיות שיקול בבחירתו, אבל בשל המיקום המרוחק, מפעיל בית הספר שירות הסעות לתלמידים, בתשלום נוסף. בנוסף, בית הספר נמצא ליד יער גרונוואלד, בהחלט אזור יפה לסיורים. 

לצד תשלומים על הסעות לביה"ס ועל ארוחות, יש לזכור שבית הספר הוא בית ספר פרטי. זאת אומרת, כמובן, שכר לימוד לבית הספר. שכר הלימוד נקבע על פי הכנסת ההורים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה