יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

אירועים בברלין, בסוף השבוע של ה-9 - 12 באוקטובר

קבלות שבת ופעילויות לחגים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.




יש כמובן גם אירועים לרגל סוכות - פירוט מלא של אירועי סוכות בברלין בעמוד הבא. בין היתר, ב"תודנקה" תיערך (עוד ביום חמישי, 9 באוקטובר) פעילות לרגל סוכות בבית הכנסת בריקה-שטראסה. עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק

כבר הסתיו עכשיו 

כל כך הרבה חגיגות סתיו, גם בסוף השבוע הזה. ב"דומאנה דאהלם" יש פסטיבל אסיף (Erntefest). הפסטיבל יכלול יבול מן החווה של "דומאנה דאהלם", לצד אפשרויות להכין מיץ תפוחים, לרדות דבש, וכמובן כרגיל - שילוב של מוזיקה, הפעלות, יצירה ואוכל. 
פסטיבל אסיף (Erntefest), ימים שבת-ראשון בדומאנה דאהלם (Domäne Dahlem). כתובת: Königin-Luise-Straße 49 , 14195 Berlin ; תחבורה: תחנת Dahlem Dorf של U3. הכניסה מעל גיל 16 בתשלום (2 אירו לאדם). 


פסטיבל אסיף בדומאנה דאהלם (מקור לתמונה)
ב-Haus Natur und Umwelt שנמצא בפארק Wuhlheide (ולמעשה שייך לאותו מתחם שאליו שייך גם ה-FEZ) יציעו ביום שבת מבחר פעילויות יצירה סביב הדלעת (כולל כמובן חיטוב דלעות לרגל ליל כל הקדושים/האלווין שבא עלינו לטובה בסוף החודש וגם אוכל); וגם פעילויות אחרות שקשורות לסתיו. 
Kürbisfest, שבת 10:00 - 18:00 ב-Haus Natur und Umwelt, כתובת: An der Wuhlheide 169, 12459 Berlin תחבורה: חשמלית (27, 63 או 67) עד Freizeit- und Erholungszentrum או רכבת S3 עד Wuhlheide); ההשתתפות בתשלום (1.5 אירו למבוגר; 1 אירו לילד מעל גיל 5)

ואם אתם כבר בסביבה (של וולהיידה ושל ה-FEZ), כדאי שתדעו שה-FEZ מארגן תערוכת דגמי רכבות בינלאומית בימים שישי, שבת וראשון. בשביל חלק מן הילדים (והמבוגרים), זאת הסיבה האמיתית להגיע לקפניק, לא הדלעות... 



סתיו זה גם עפיפונים ובגני בריץ יתקיים ביום ראשון פסטיבל העפיפונים Luftikus. יהיו גם אפשרויות להפעיל עפיפונים ואם הבנתי נכון את משחק המילים בגרמנית, יהיה שם דרקון (Drache) בשם נורברט שיסתובב וישמח את הצופים בעפיפונים (Drachen). 
Luftikus im Britzer Garten, ראשון 11:00 - 16:00 בגני בריץ, כתובת: Buckower Damm , 12349 Berlin (תחבורה: תחנת Britzer Garten של אוטובוס M44), הכניסה בתשלום (הרגיל לגנים)

עפיפונים ודרקונים בגני בריץ
  • בראשון יערך גם פסטיבל סתיו בגני העולם במרצאן Eisenacher Str. 99, 12685 Berlin החל מ-12:00
  • בגנים הבוטניים יעבירו בשבת זרעים ואתם מוזמנים להשתתף וללמוד (פרטים בלינק).

זאת ועוד 

  • החל מיום שלישי (7 באוקטובר) וגם בסוף השבוע: בכלבו יאנדורף לשעבר יתקיים "שבוע האוכל של ברלין" וגם אם האירוע אינו מיועד במיוחד לילדים, בטוח יהיה בו מעניין (גם) לילדים. פרטים נוספים בעמוד 13 של השפיץ החדש (זהירות PDF) 


  • שישי, שבת וראשון: ב-FEZ מתקיימת תערוכת דגמי רכבות בינלאומית. (כתובת: Straße zum FEZ 2, 12459 Berli; תחבורה: חשמלית (27, 63 או 67) עד Freizeit- und Erholungszentrum או רכבת S3 עד Wuhlheide)

מקור: FEZ
  • שבת: יום פתוח אצל מכבי האש של רובע מיטה, Linienstraße 128/129, 10115 Berlin (תחבורה: S ל-Oranienburger Str או U6 ל-Oranienburger Tor או קווי חשמלית M1, M6, 12). 
  • ראשון: רשת המאפיות "Tim's Canadian Bakery" חוגגת 20 שנים לייסודה ותארח ביום ראשון בית פתוח במאפייה שלהם, שנמצאת ב-Friedenstraße 26, 12107 Berlin (תחנת Alt Mariendorf של U6) 
  • אני בושה ונכלמת להודות שעדיין לא יצא לנו להגיע לתערוכת הוויקינגים הגדולה ב-Martin Gropius Bau (לינק). ממה שהבנתי, התערוכה היא פשוט יעד חובה אם יש לכם ילדים חובבי ויקינגים. בכל מקרה, אולי זה יצליח להביא אותנו לשם: ביום שבת (14:00) וביום ראשון (14:30) תיערך שם סדנאת בניית ספינות ויקינגיות (לילדים מגיל 6 ומעלה; הרשמה מראש חובה, בלינק הבא). 

ואם החלטתם לעשות טיול בברנדנבורג 
  • שבת/ראשון: ב-Hobrechtsfelde שבשלהי ברלין (למעשה, בברנדנבורג) יתקיים פסטיבל ימי ביניים עם דרקון נושפי אש. נשמע כיף (תחבורה: כ-2 ק"מ הליכה מ-S-Bahn Röntgental או קו אוטובוס 893 מתחנת Buch)  (פרטים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה