יום רביעי, 19 ביוני 2024

אירועים בברלין - 21 - 23 ביוני

 חג המוזיקה

בדרך כלל כותרת הבלוג הזה מציינת אירועים החל מימי שישי אחה"צ, אבל למעשה, מרבית האירועים קורים בשבת/ראשון. השבוע - נהפוך הוא. 

ביום שישי, 21 ביוני, מצוין בכל רחבי ברלין (ולמעשה גם במקומות אחרים בגרמניה) ה- Fete de la Mousique , פסטיבל מוזיקה שמתפרש על כל רחבי העיר וכולל מאות הופעות בחינם תחת כל עץ רענן (ליתר דיוק 971 הופעות). העילה לפסטיבל המוזיקה הזה היא כמובן היום הארוך בשנה, וקיימים ברחבי ברלין (כמו גם במדינת ברנדנבורג שסובבת אותה) כמה אירועי "אמצע הקיץ" (מכירים את סרט האימה השוודי מידסומר? מתרחש בדיוק בחגיגות האלו, כי מה לעשות שבתרבויות פגניות מאוד אוהבים לציין כמה שעות השמש מעלינו). 






חגיגה למדע

עוד אירוע כלל עירוני ומרתק: "הלילה הארוך של המדעים", שמתקיים גם הוא בכל חלקי העיר, בסוף השבוע. בין היתר יהיו הרצאות, אפשרויות לגעת בדברים ולדעת יותר וכמובן המון המון דברים שיכולים לעניין ילדים ובני נוער. פה תצטרכו להתמודד עם מבחר של קצת למעלה מ-1500 אירועים שונים, אז בהצלחה למסננים. 


 


מסיבה בקן 

  • קן ברלין של השומר הצעיר מסכם שנת פעילות מבורכת ביותר - השנה הקן עובר למשכן שנראה כאילו יהיה משכן הקבע (באזור פרידריכסהיין), ואירגן פעילויות רבות (שרק את חלקן הספקתי לתעד בבלוג). ביום ראשון השנה הזו מסתיימת בפעולת סיכום (ואם הילדים שלכם לא חניכים, אבל רוצים להיות - למרות המועד המאוחר, אפשר להצטרף); ולאחריה - מסיבה גדולה של הקן לכל המעוניין.  




וחוץ מזה, חובבי הקולנוע יכולים לבדוק אם פופקורן זה כשר : לעיתים קרובות כן, למרות שלא ממש חייבים לאכול כשר (או לאהוב פופקורן) כדי להנות ממגוון הסרטים ב"פסטיבל הסרטים היהודי" של ברלין וברנדנבורג. 




יש גם כדורגל?

אירוע שולי שבטח לא מושך קהל... כמובן שהעיר גם בלי כל מה שסיפרתי קודם מוצפת באירועי חוצות בהקשר כדורגל: 
  • "כפר אולימפי" לילדים במרכז הצרפתי בוודינג ביום שישי אחה"צ (כמובן משולב עם מופעי המוזיקה) (פרטים/מיקום


  • פסטיבל תרבות כדורגל קווירית - בפרנצלאוור ברג, ביום ראשון (פרטים



ועוד סיבות לחגיגות...

  • יריד הקיץ ב-Zentraler Festplatz - עד ה-14 ביולי תוכלו להנות ממגוון מתקני לונה-פארק, במות בידור וכמובן ג'אנק פוד מכל סוג שהוא . ימי רביעי-ראשון, מן הצהריים ועד 22:00 , בימי שבת כולל זיקוקים בערב (פרטים/מיקום



  • בכל סוף השבוע יחגגו בפרבר גרונאו 225 להקמת הרובע, עם מסיבת רחוב גדולה ב-Regattastraße (פרטים/מיקום) ; וגם מסיבת רחוב עממית דומה ב-Gorkistraße בטגל משישי עד ראשון (פרטים/מיקום

מפת אירועי סוף השבוע

כולל כמה אירועים שלא כלולים בבלוג עצמו, אבל אולי יעניינו את מי שבסביבה או מחפש משהו מיוחד במיוחד






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה