יום חמישי, 21 בדצמבר 2023

אירועים בברלין בסוף השבוע ולאחריו - 22-24 בדצמבר, כולל כמובן חג-המולד

הגענו לישורת האחרונה של המירוץ הברלינאי לחג המולד. ביום שישי, או לכל המאוחר ביום שבת, יסגרו מרבית שוקי חג המולד ברחבי העיר. בכל זאת, יש לא מעט שתוכלו לעשות, ובשביל זה אני פה. 

בשבת, "הכל" פתוח - שוקי חג המולד, מוזיאונים, אטרקציות. כמה מן השווקים המומלצים שפתוחים עד שבת (או עד שישי בערב) מסומנים במפת הבלוג בתחתית העמוד. החכמים ינסו עוד להספיק קניות ביום שישי, כי בשבת יהיה עמוס, אבל לפחות יש גלידה בחינם בשונברג... (מיקום ותודה לרעות על הטיפ!) 



24 בדצמבר (ערב חג המולד) 

אם עדיין לא חוויתם את חג המולד בברלין, חשוב לציין שה-24 בדצמבר הוא היום ה"חשוב" מבחינת הגרמנים בחג המולד. ביום הזה, בד"כ, חנויות נסגרות בצהריים, רוב המוזיאונים והאטרקציות סגורים בכלל, ובערב קשה אפילו למצוא מסעדה (או שהן מציעות תפריט חג סגור, או שהן סגורות - וזה כולל אפילו את מקדונלדס). השנה, בגלל שה-24 בדצמבר נופל על יום ראשון, רוב החנויות גם לא תהיינה פתוחות. 

מה בכל זאת אפשר לעשות בברלין ביום ראשון, 24 בדצמבר? חמישה רעיונות 

  • פרחים מפלסטיק עם מרק פו (כולל מסעדות פתוחות ב-24 בדצמבר) : השוק הווייטנאמי (Dong Xuan Centre), פתוח כרגיל. קחו בחשבון שאתם לא תהיו הגאונים היחידים שירצו לבלות בערב חג המולד באזור תעשייה בלב ליכטנברג התוססת, ויהיה שם עמוס בהתאם, והכל בליווי של פופ ווייטנאמי בקולי קולות בתוך המסעדות (מיקום). 
כבר רץ כמה שנים ברשת...

  • גליוויין עם סנטה : יש שוקי חג המולד שיהיו פתוחים בערב חג המולד. רובם כאמור סגורים, אבל יש כמה שבהם תוכלו להשתעשע - "עולם החורף" בפוטסדמר פלאץ (בערב חג המולד עד 14:00 במתקנים ועד 16:00 בשוק; החל מן ה-25 - עד ה-1 בינואר, מ-11:00 ועד 22:00 (פרטים/מיקום); שוק חג המולד של אלכסנדרפלאץ (לא זה של הרוטס ראטהאוז) יהיה פתוח בערב חג המולד בין 10:00 ל-16:00 (ובשני ושלישי מ-11:00 עד 22:00) (פרטים/מיקום) ; ואם אתם דווקא בקטע של מערב העיר, גם זה של ברייטשיידפלאץ יהיה פתוח ביום ראשון מ-11:00 עד 14:00 ואח"כ עד ה-7 בינואר (פרטים/מיקום
  • תרבות עם חימום : יש גם מוזיאונים שפתוחים ביום הזה, למשל מוזיאון משחקי המחשב בפרידריכסהיין (פרטים/מיקום
  • נמר עם גדי : בלי אוכל, אבל אפשר לבקר גם בטירפארק וגם בגן החיות של מערב ברלין (צואולוגישר גארטן) עד שעות הצהריים. יצוין, שמופע האורות "טירפארק בחג המולד", שמתקיים שם בד"כ בשעות אחה"צ/הערב (בדומה ל"גני חג המולד" בגנים הבוטניים), לא מתקיים בערב חג המולד (אבל נמשך עד אמצע ינואר, כלומר יכול להוות מקור בידור במהלך השבוע הבא). 
אי אפשר לפסנתר אותו, אבל אפשר לבקר בערב חג המולד



בהמשך השבוע: שווקים שפתוחים אחרי חג המולד

כאמור, שוקי חג המולד ברובם יסגרו ביום שישי (22 בדצמבר) או ביום שבת (23 בדצמבר). ובכל זאת, קיימים מספר שוקי חג המולד שיהיו פתוחים גם אחרי ה-24 בדצמבר (ב-24 בדצמבר יהיו רק מעט מאוד שווקים פתוחים - תוכלו לראות אותם בסעיף שמוקדש ל-24 בדצמבר). 
  • שוק חג המולד "למשפחות" Family-Wonderland שמול ה"שפנדאוור ארקאדן" יהיה פתוח ב-22/23 בדצמבר ואז שוב מה-25 בדצמבר עד ה-1 בינואר (בשעות 14:00 - 20:00 בימי חול, ובסופי שבוע אפילו בין 13:00 ל-22:00). כולל מתקנים ואווירה משפחתית (פרטים/מיקום)  
  • גם השוק דמוי הלונה-פארק שליד איקאה ליכטנברג יהיה פתוח ב-22/23 ואח"כ החל מן ה-25 בדצמבר ועד ה-30 בדצמבר (מיקום
  • שוק חג המולד של ארמון שרלוטנבורג יהיה פתוח ב-22/23 ואח"כ עד 31 בדצמבר, בין 12:00 ל-22:00 בכל יום (פרטים/מיקום
  • עוד יותר רחוק ממשיך שוק חג המולד של השלוספלאץ בהומבולדט פורום, שיהיה פתוח עד ה-7 בינואר, בכל יום מ-11:00 עד 22:00 (פרטים/מיקום); משם קל מאוד להמשיך לשוק שליד הרוטס ראטהאוז, שגם הוא פתוח עד ה-7 בינואר, כולל ב-25/26 (פרטים/מיקום
  • ואם רוצים לצאת קצת מן העיר : גם בפוטסדם יהיה פתוח עד ה-29 בדצמבר (פרטים/מיקום



מפת אירועי סוף השבוע

כולל כמה אירועים שלא כלולים בבלוג עצמו, אבל אולי יעניינו את מי שבסביבה או מחפש משהו מיוחד במיוחד










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה