יום חמישי, 24 באוגוסט 2023

אירועים לסוף השבוע של ה-25-27 באוגוסט, ולשבוע שאחרי

תרבות לילית... 

אין ספק שאחד האירועים הגדולים של סוף השבוע הקרוב הוא הלילה הארוך של המוזיאונים בין שבת לראשון, שבו עשרות מוזיאונים ברחבי העיר פתוחים עד מאוחר ומציעים - בכרטיס אחד לכולם - סיורים מודרכים, סדנאות לילדים ונוער, אירועים שונים וכו'. הנושא המרכזי של השנה הוא מוזיקה ובאי המוזיאונים יהיו גם מיצגי מוזיקה. 

קיימות מספר אסטרטגריות להתמודד עם עושר ההיצע בלילה הזה: 
  • האופציה של היעילים: ללכת על "מסלול" אחד, מקסימום שניים, שמוצעים באתר "הלילה הארוך" - יש אוטובוסים שעוברים בין מוזיאונים במסלולים השונים וכך אפשר למקסם גיאוגרפית (אם כי לאו דווקא נושאית) את הביקורים. (פרטים על המסלולים השונים)
  • האופציה של החסכנים: לכו בעיקר על מוזיאונים פרטיים שהכניסה אליהם עולה ביומיום הרבה כסף (ופה מכוסים בכרטיס אחד), והשאירו את המוזיאונים הממלכתיים (שהם בד"כ דווקא אלה עם האוסף המעניין יותר) להזדמנויות אחרות, למשל יום ראשון של המוזיאונים שמתקיים בשבוע הבא (כלומר, ביום ראשון, 3 בספטמבר) . לרשימת כל המוזיאונים המשתתפים
  • האופציה של שוחרי התרבות: לאתר את התצוגות והאירועים הכי מעניינים עבורכם. בתכנית ניתן לסנן היצע לפי השפה (לצערנו אין עברית, אבל בהחלט יש שם היצע באנגלית); לפי סוג האירוע או קהל היעד (ישירות לתכנית)  




תרבות הריקוד ברחובות

למרות ש"הלילה הארוך" הוא טיעון מעולה לשנצ של שבת, יש יותר מדי מה לעשות בעיר. ביום שבת יצא מן המאוורפארק "מצעד האהבה", Zug der Liebe, מצעד טכנו עליז שיתקדם לכיוון קרויצברג (המסלול בתמונה פה) 


עוד מוזיקה ומופעי חוצות בסוף השבוע: 

  • פסטיבל מוזיקת נשמה ב-Tempelhofer Hafen (שישי/שבת/ראשון) כולל זיקוקים בשישי ב-22:00 (פרטים/מיקום), הכניסה חינם 
    • לא רחוק משם, ב-Ufa Fabrik יופיע תיאטרון הבובות היהודי Bubales עם ההצגה Die Koscher Maschine בחינם, במסגרת פסטיבל הדתות, ביום ראשון (פרטים)
  • מוזיקה קלאסית-קלה עם זיקוקים בגני בריץ ביום שבת (פרטים/מיקום), הכניסה בתשלום 
  • מוזיקה ומופעי רחוב בחינם באלכסנדרפלאץ במסגרת פסטיבל "ברלין צוחקת" ולא רחוק משם, ברובע ניקולאי באווירה ימי ביניימית של משחקים, מוקיונים ולוליינות, במסגרת פסטיבל Nikolaizauber ("קסם ניקולאי") (פרטים/מיקום)
  • עוד פסטיבל חינמי: פסטיבל קווירי לכל המשפחה (כולל הפעלות) ב-Parkaue שבליכטנברג (פרטים/מיקום

  • עוד כמה מסיבות רחוב וירידים בעיירות בברנדנבורג, תוכלו למצוא במפה שבתחתית הרשומה

תרבות הניגוב תוך פיזוז

יש גם המוני פסטיבלי אוכל בסוף השבוע ושווקים מעניינים. הראשי שבהם הוא חזרתו של פסטיבל החומוס של ברלין, שיתקיים ב-SAGE ביום ראשון וכמובן יכלול, לצד המאכל המטמטם (הוא מטמטם הוא מטמטם, אזהרה: זה מה שהיה צריך להיות הריקרול של הישראלים) - מוזיקה והרבה שמחה. יש דמי כניסה (3.5 אירו בתשלום מוקדם/5 אירו בדלת)





ולא רק חומוס תוכלו לנגב בסוף השבוע: 
  • סושי זה משהו שמנגבים? כי אם כן, תוכלו לעשות זאת בשוק היפאני בארנה של טרפטו ביום ראשון, עם אוכל, מוזיקה, מוצרים והרבה תרבות יפאנית (הכניסה בתשלום ודי נכבד - לתשומת לב המאוכזבים מפסטיבל הגלידה בשבוע שעבר, פרטים/מיקום
  • פסטיבל תרבות הודו ב-Mercedes Platz ביום שבת , כן, כולל אוכל 
  • את כל האוכל הטוב הזה, צריך להוריד עם איזו בירת בוטיק או ויסקי אמריקאי? כי בדיוק בקולטורבראווריי מקדישים את כל סוף השבוע לפסטיבל של בירה, ויסקי וברביקיו (פרטים/מיקום





וגם 


בהצלחה לעולים לכיתה א', בעוד שבוע! 



בהמשך השבוע

הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים. השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים






 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה