יום חמישי, 20 ביולי 2023

אירועים לסוף השבוע של ה-21-23 ביולי

לרקוד למען זכויות אדם במצעד הגאווה (CSD) 

מצעד הגאווה הוא אחד מן האירועים הציבוריים הגדולים ביותר בברלין. כחצי מליון חוגגים אמורים להשתתף בהפגנה למען זכויות הלהטב"ק(+) ביום שבת, ובאירועים שסביב האירוע. 

ההפגנה המרכזית יוצאת מן הצומת של Leipziger Str ו-Charlottenstr ב-12:00 (הגעה כמובן אך ורק עם U6 או ברגל - אופניים רק אם תיקחו אותם ביד בשלהי ההפגנה, רכבים זאת בדיחה טובה). המסלול יצעד לאזור פוטסדמר פלאץ, ירד לכיוון נולנדורף פלאץ, ויעלה משם לקראת עמוד הניצחון, שם תתקיים עצרת הסיום. הכל כמובן באווירה ססגונית ועם המון מוזיקה. המסלול מסומן על מפת אירועי סוף השבוע. כמובן שאחד הנושאים המרכזיים בהפגנה יהיה גם בהקשר של המלחמה באוקראינה - מתוכננת משאית שלמה של להטב"ק אוקראינים. 




ביום לפני כן יתקיים "Dyke March", למען נראות לסבית, באזור קרויצברג/אלט טרפטו. כל סוגי ה-FLINTA וגם תומכים מוזמנות - לא "רק" לסביות. המסלול מעגלי ומתחיל ביום שישי, ב-18:00, ב-Festsaal Kreuzberg. 

וממש לפני המצעד מוזמנות "משפחות קשת וענן" לארוחת בוקר משותפת במרכז Ritterburg בקרויצברג (פרטים/מיקום)

לקינוח סוף השבוע יש גם פיקניק גאווה בטמפלהופר פלד ביום ראשון (פרטים/מיקום) , ואם תעדיפו, גם שוק האוכל מניפסטו שבפוטסדמר פלאץ (מיקום) עורך מסיבות CSD בשבת ובראשון 




וביום ראשון תוכלו גם להצטרף לסיור ברלין האלטרנטיבית, שבין היתר עוסק בתרבות הלהטב"קית של ברלין, לצד ביקור באתרי אמנות רחוב, גרפיטי וכדומה (פרטים)


להטיל סלע למען המסורת בגני העולם

גברים בחצאיות תוכלו למצוא גם בגני העולם בסוף השבוע - במסגרת "משחקי ההיילנדס" שבהם גברים (ונשים) יתחרו בתחומי ספורט גאלי מסורתי - הטלת סלעים, מירוץ עם בולי עץ וכדומה. לפני שחובבי סקוטלנד הרבים שקוראים את ברלימאמא מזדעקים: כן, קילט זה כן סוג של חצאית. נסו לשכנע אותי אחרת בלי שימוש בטיעונים סקסיסטיים. 
שבת/ראשון, כלול בכניסה לגני העולם (פרטים/מיקום)

מקור התמונה: אז מסתבר שבגרמניה יש מועדון ספורט בשם
MacGregor 1999 Prießnitz e.V. 
שבו עוסקים במשחקי ההיילנד דרך קבע



ואם כבר בתרבויות העולם עסקינן, השבוע יתחיל פסטיבל אפריקה "קנאקו" באלכסנדרפלאץ, וימשך כעשרה ימים - כולל הופעות, דוכנים (אוכל ומוצרים) ועוד (פרטים/מיקום

לפגוש גיבורים מצוירים ביריד האנימה

חובבי אנימה יסורו השבוע לעוד מקום שבו כולם מתחפשים - יריד אנימה גדול באולפני באבלסברג, כולל סדנאות בנושאים שונים, קוזפליי, הופעות והקרנות (כמובן)
שישי / שבת / ראשון באולפני באבסלברג, בתשלום (פרטים/מיקום)



וחוץ מזה?

במפה תמצאו עוד מגוון של אירועים קצת פחות מרכזיים - בין היתר, מסיבת רחוב / אוכל רחוב/ מוזיקה (כולל זיקוקים) בפרבר Karow ; שוק פאנק עצבני בקסיופיאה של פרידריסהיין ; יום פתוח בתיאטרון השייקספירי Globe בשרלוטנבורג (כן, כולל הצגות, אחת של שייקספיר, בגרמנית ; ואחת לילדים); פסטיבל יין ב-Späth’sche Baumschulen ועוד ועוד. 

ואם אתם רוצים לצאת מחוץ לעיר? חשבתי החל מן השבוע הבא להתחיל עם המלצות ל"כרטיס גרמניה" לרגל חופשת הקיץ, בינתיים אספר שהפועל תל אביב משחקת בשבת משחק ידידות נגד פ.צ. סט פאולי - בהמבורג כמובן - מרחק קפיצה קלה עם הפליקס-בוס, קפיצת לוקסוס מהירה עם ה-ICE או טרטור ארוך (אך חווייתי ודי זול) עם הרגיונל (פרטים וכרטיסים)




בהמשך השבוע

  • ביום שני יוכלו מתעניינים להשתתף בסדנת "יצירתי עם אינטליגנציה מלאכותית" לילדים מגיל 10 ומעלה (פרטים
  • ביום שלישי יש סדנת מוזאיקה לילדים במוזיאון רייניקנדורף (פרטים)
  • ביום רביעי בערב תופיע ג'יי טור Jay Tor במופע הקרקס המבדר שלה ב-YAAM (הכניסה חופשית, פרטים/מיקום
    • ואם אתם חובבי קרקס - ב-FEZ בסוף השבוע אפשר להנות מהשתתפות ב"קרקס על האגם" (האגם הוא כמובן אגם ה-FEZ), פרטים/מיקום
  • ביום חמישי תוכלו להכין קוסמטיקה טבעית ב-Malchow (פרטים)
כל הפעילויות האלו - בחינם או בזול. יש כמובן גם קייטנות. לפירוט קייטנות בשבוע השני של החופש



דבר הספונסר 


הסיורים המודרכים בברלין ממשיכים. השבוע למשל תוכלו להשתתף בסיור קלאסי להכרת העיר, סיור אלטרנטיבי (גרפיטי וכו') וסיור מורשת יהודית (להרשמה)

מפת האירועים








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה