יום חמישי, 8 באוקטובר 2020

אירועים לסוף השבוע (וקצת אחריו) מן ה-9 ל-11 באוקטובר 2020

 סוף השבוע הזה עומד בסימן חופשת הסתיו של בתי הספר (שמתחילה ב-12 באוקטובר, כלומר פרקטית ביום שישי הקרוב אחה"צ), אבל כמובן שישנם גם אירועים רבים אחרים. 

הפגנה

הפיגוע בהאלה התקיים השבוע לפני שנה: ביום הכיפורים של שנה שעברה, ב-9 באוקטובר, 2019. ביום שישי אחרי הצהריים תתקיים הפגנה נגד אנטישמיות וגזענות ועצרת זיכרון לנרצחים 

יוצאים בשעה 14:00 מ-Südstern 


יום ראשון יהיה גם שמחת תורה וכמובן שניתן להצטרף לתפילות בכל בתי הכנסת של ברלין, בחלקם עם זאת מומלץ לתאם מראש מפאת קורונה. 

סתיו בכל מקום 

מסיבות סתיו למרות הקורונה וכמובן תוך שמירה על כללי ההיגיינה. 

  • "פסטיבל התפוח" ב"שלוס בריץ" (ליד תחנת Parchimer Allee 
  • ולמי שרוצה משהו יותר "לונה פארקי" באופיו: - ב-Lustgarten של פוטסדם (שנמצא ממש במרחק הליכה מתחנת הרכבת העירונית, Potsdam) יתקיים החל משבת ולמשך שבועיים (עד 25 באוקטובר) יריד סתיו עמוס מתקנים, דוכנים וכו'. פוטסדם הייתה אמורה לארח את האירועים השנתיים לרגל 30 שנים לאיחוד גרמניה, האירועים ההמוניים לא הולכים לקרות, אבל בקרבת מקום גם תערוכה באוויר הפתוח לרגל יום השנה 

נישאר דקה בשלהי ברלין, בקארל מתקיימות פעילויות סתיו - מחיתוך דלעות ותערוכת דלעות למי שמעדיף את החיים רגועים, ועד ריגושים כמו "חוות ההפחדות של קארל", למי שהאלווין זה יום חגו. 




גם בלגולנד דיסקברי סנטר התחילו לחגוג את האלווין עם פעילויות והפחדות לילדים - כמובן שבמקרה של לגו, מעבר לצורך לקבוע חלון-זמן מראש, צריך לקחת בחשבון שהמקום הוא חלל סגור שגם בימים כתיקונם משמש כאחת מצלחות הפטרי המוצלחות בתבל. 


ודברים קצת יותר סולידיים (אך סתוויים) : 
  • שיעור טבע סתווי ביום ראשון ליד ה-Amerika Gedenkbibliothek בקרויצברג (תחנת Hallesches Tor) - פרטים (ועוד פעילויות יום ראשון בספרייה כולל אפסייקלינג, שעת סיפור) 
  • אסיף תפוחי אדמה ודלעת (וגם כמובן מכירה, כולל זנים יותר מיוחדים) ב"דומאנה דאהלם" בשבת/ראשון 
  • תכנית סתיו מיוחדת במוזיאון דיפל שבקצה ברלין ( Düppel) - פרטים 
  • לא רחוק משם, בארמון גרונוואלד, תתקיים תצוגת בזים ביום ראשון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה