יום חמישי, 22 באוגוסט 2019

אירועים לסוף השבוע של 23 - 25 באוגוסט

צלילי המוזיקה

יום שבת הולך להיות מאוד מוזיקלי. בקרויצברג יתקיים משעות הצהריים מצעד האהרה (Zug der Liebe), הפגנה של משאיות טכנו של מועדונים שונים, בעד יותר סובלנות, פתיחות ואהבה. המצעד מתחיל ב-13:00 ב-Schlesisches Busch , ממשיך לאורך הרחוב עד לפנייה לכיוון יאנוביץ'-בריקה, משם הלאה לשדרות קארל מרכס ול-Frankfurter Allee וסיום ב-Osthafen 

בשעות הערב יתקיים בשער ברנדנבורג משהו שונה לגמרי: קונצרט הפתיחה של קיריל פטרנקו לרגל כניסתו לתפקיד המנצח הראשי של הפילהרמונית, והתזמורת תתן בטהובן בראש. 

בשני המקרים, ההשתתפות ללא תשלום 



מסיבות רחוב בכמויות

מסיבת הרחוב המרכזית של השבוע היא פסטיבל רובע ניקולאי שהופכת מגוחכת (לטובה) משנה לשנה. אם בשנים הקודמות ניסו ליצור קשר בין הרובע ה"עתיק" של ברלין לבין ההיסטוריה שלה, השנה החליטו שבהתחשב בכך שגם הרובע העתיק הוא לא ממש עתיק (ועל זה בסיורים שלי...) , אין סיבה שלא פשוט לעשות שמייח. אז יש פסטיבל פסאודו-היסטורי עם שוק אוכל היסטורי (מה שזה לא אומר), אבל יש גם אזור סטימפאנק ולצידו אזור דראג קווינס וכמובן מתהלכים בינהם כל מיני אנשים בלבוש היסטורי "אותנטי" ובקיצור - פוסטמודרניזם: הגירסה הכיפית. 

רובע ניקולאי, שבת/ראשון משעות הבוקר המאוחרות

אם אי פעם ישאלו אתכם מה משותף לסטימפאנק ודראג-קווינס, עכשיו יש תשובה

חוץ מזה 
  • ממשיך בכל יום פסטיבל תיאטרון הרחוב "ברלין צוחקת" ליד תחנת הרכבת המרכזית 
  • גם כן בכל יום - אבל מסתיים ביום ראשון הקרוב: יריד הקיץ ב-Breitscheidplatz (ליד אירופה סנטר) 


מצעד חגיגות הפתיחה של ה-Scollenfest (מן האתר שלהם)


אוכל בבקשה

כבר צוין שברובע ניקולאי עושים גם "שוק אוכל היסטורי". אוכל מכאן ועכשיו תוכלו למצוא 
  • בפסטיבל הטבעונות באלכסנדרפלאץ, שישי/שבת/ראשון (אתר)
  • ואם נשאר עם אוכל טבעוני: בפסטיבל החומוס הברלינאי ב"בירגיט אונד ביר" ביום ראשון (כניסה בתשלום סמלי) 




קצת קולטורה 

התחלנו עם מוזיקה קלאסית ונסיים עם אמנות יפה. ככה אנחנו.  אני בדרך כלל לא מפרסמת אירועים שהאוריינטציה שלהם היא למבוגרים בלבד, אבל יש דברים שחבל לקוראיו המבוגרים של הבלוג לפספס, גם אם זה אומר בייביסיטר או הבאת הצאצא לספוג רחמנא ליצלן קצת אמנות. 

ביום שישי הקרוב מתקיים הלילה הארוך של אספני האמנות בברלין. לצד גלריות ומוזיאונים רבים, יש בברלין גם לא מעט אוספים פרטיים. לעיתים רבות הגישה של הציבור הרחב לאוספים האלו מוגבלת. והנה - בלילה הזה אוספים רבים פותחים את שעריהם - רובם (למעט שניים) בחינם, חלקם הגדול ללא תיאום מראש, וחלקם עם סיורים מודרכים או אירועים אחרים. 
ואם כבר מדברים על אמנות, בסוף השבוע יתקיים שוק אמנים בסוני סנטר (שישי/שבת/ראשון

* * 

ועוד אמנות לפני סיום : החלקה (אמנותית) על הקרח בדרך כלל מקושרת לספורט תחרותי, אבל היא למעשה סוג של מחול. ופסטיבל Unfreeze הברלינאי מנסה לקדם את העניין, כפסטיבל מחול (עכשווי) על הקרח . לא אולימפיאדה, או "דיסני על הקרח", אלא מחול אמנותי לשם האמנות. נשמע מעניין? ביום שבת, 19:00, יש במה פתוחה ו-Ice Jam , ניתן גם להשאיל נעליים. 

שבת בערב, Erika Hess Stadion

המפה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה