יום שלישי, 15 במרץ 2016

איפה רוכשים תחפושות בברלין

בברלין אוהבים להתחפש - ולא משנה האירוע. יש כמובן את שלושת הרגלים (פורים, האלווין והפאשינג/קרנבל), אבל גם בינהם הברלינאים מוצאים סיבות טובות לחגוג ולהתחפש במסיבות תחפושות, מצעדי גאווה, אירועי חוצות ועוד.


לא פלא שיש פה כמה מקומות מעולים למצוא בהם תחפושות, גם למבוגרים.
ברלינאיות עם תירוץ להתחפש


איפה לקנות תחפושות מוכנות וזולות יחסית 

כרגיל, תחפושות זולות ניתן למצוא בחנויות "הכל באירו" כדוגמת Kik, Tedi וכו'. ניתן למצוא שם בקלות גם אביזרים שיהפכו כמה בגדים ל"תחפושת". את מרבית הדברים ניתן למצוא כל השנה - אבל כמובן לקראת הפאשינג (פברואר/מרץ) יש מבחר עצום וזול. 

גם בחנויות גדולות כמו קארשטאט וגאלריה קאופהוף תוכלו למצוא מחלקות לתחפושות בתקופת הפאשינג, אם כי גם מחוץ לתקופה תוכלו למצוא לעיתים מעט תחפושות במחלקת הצעצועים שלהם. לקראת הפאשינג יש אפילו מבצעים (למשל בגאלריה קאופהוף) ואחרי החג ממש משתדלים להיפטר מן ההיצע. 

ב-H&M מוכרים בדרך כלל (כל השנה) תחפושות שחביבות במיוחד על ילדים, כמו תחפושת נמר או חצאית טוטו/נסיכה/פיה. 

בשוק הווייטנאמי תוכלו למצוא גם אביזרים או רעיונות לתחפושות (כל השנה) וגם תחפושות זולות וטראשיות במיוחד (בעיקר בעונות ההתחפשות של כלל הגרמנים). אני חושבת שראיתי שם גם כמה חנויות לבדים - אבל לא בטוחה. 



ממצעד הקרנבל על הקו-דאם

איפור, יצירה ו"עשו זאת בעצמכם"

איפור מיוחד לרגל החג ניתן למצוא בין היתר בכל חנות DM או רוסמן. 

בחנויות יצירה דוגמת Edelhoff (ממש ליד תחנת Storkower Str) ו-Idee (שלושה סניפים במקומות קצת יותר מפונפנים בעיר) יש איפור למסיבות/תחפושות בכל יום. 


בחנויות היצירה תוכלו למצוא גם מסיכות עיסת נייר/קרטון שעליהן ניתן להדביק נצנצים, נוצות, חרוזים או כמובן לצבוע אותן לצרכיכם. יש גם ערכות אחרות לבניית מסיכה או תחפושת בעצמכם; ובמקומות כאלה (או בשוק הטורקי למשל) תוכלו למצוא גם בדים, אם אתם מאוד יצירתיים ורוצים ממש לתפור תחפושת. 


לפעמים התחפושות עומדות באמצע הרחוב


יד שנייה/השאלה

חובבי יד שנייה יוכלו למצוא תחפושות גם בהרבה מאוד חנויות יד שנייה ברחבי העיר, או בגדים משונים מספיק שכל אחד היה מחשיב אותם כפריט תחפושת. 

בחנות היד השנייה לילדים Pusteblume  בפרנצלאוור ברג מגדילים עשות ומשאילים תחפושות לפאשינג (או להאלווין, ואני משערת שאם תשאלו - גם לפורים). זאת אומרת, שאתם אפילו לא חייבים ממש לרכוש את התחפושת ויכולים להחזיר אותה לחנות, בהנחה שבכל מקרה בשנה הבאה הילד שלכם יהיה גדול מדי לתחפושת או ירצה אחת אחרת. 

יד שנייה או השאלת תחפושות זה לא רק עניין לחובבנים. תיאטראות, הפקות קולנוע או אנשים פרטיים שמחפשים תחפושת היסטורית מדויקת ככל הניתן פונים ל-Theaterkunst, שפועלים מאז 1907 ומשכירים, תופרים לפי מידה או חוקרים עבורכם את הביגוד המדויק שתצטרכו. 

עוד מקום שמשאיל ויוצר תחפושות לפי מידה הוא "Kostüm-Zauberei" באדלרסהוף. בית המלאכה מסתמך בין היתר על המחסן העצום שיש להם מהפקות טלוויזיה שלהן הוא תרם, כולל בתקופת גרמניה המזרחית. ההשאלה או התחפושת עולים החל מ-35 אירו.


גם Schnik Dee בפרידנאו משאילים תחפושות במחירים יחסית הוגנים. 
תחפושת חייל ב"שניק די"





יש גם כמה חנויות שמתמקדות (כל השנה) בתחפושות 

דייטרס
חנות ענקית ל"צרכי קרנבל" (שמקורה בקלן, בירת הקרנבל הגרמני). ממוקמת באלכסנדרפלאץ ליד הדקתלון 

מסקן-וורלד
החנות ממוקמת לא רחוק מתחנת Hackescher Markt - על Oranienburger Str. התחפושות מקוריות/מושקעות מאוד, אך גם מתומחרות בהתאם. יש להם גם מכירה דרך אתר האינטרנט 

Maskenworld - צילום של פלוריאן שרייר

צאובר-קניג
החנות הזו ממוקמת על Hermannstr בנויקלן, קיימת מ-1884. היא משמשת גם כחנות קסמים וקונצים ושווה ביקור בכל מקרה לחובבי חנויות משונות ומיוחדות 

קריאטיב-אמפל
ממוקמת בפרידריכסהיין. יש בה כל מיני צרכי מסיבות (למשל בלוני הליום)  

Zauber Koenig

דקו בהרנדט 
http://www.deko-behrendt-berlin.de/deko-behrendt-startseite/ 
ממוקמת בשונברג, חנות צפופה שמוכרת שפע של תחפושות לפי נושא המסיבה (למסיבות תחפושות) או העונה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה