יום רביעי, 20 בינואר 2016

אירועים ברלינאיים לסוף השבוע - בין 22 ל-24 בינואר

ט"ו בשבט

ביום שני נחגוג את ראש השנה לאילנות (איכשהו בלי נטיעות בשלג...). במוזיאון היהודי תתקיים ביום ראשון סדנה לילדים מגיל 6 ומעלה בנושא ט"ו בשבט. ראשון, 11:00 - 13:00 (עלות: 3 אירו + כניסה) 


עוד ביום ראשון, סדר ט"ו בשבט לילדים ב"במבינים מזרח", במבינים מתחילים את הפעילות ב-15:00, הסדר מתחיל ב-16:00 (עלות: 4 אירו לאדם)

ב"במבינים מערב" יחגגו סדר ט"ו בשבט ביום שני, החל מ-16:00 (פרטים באתר שלהם)

וביום שני בערב, סדר ט"ו בשבט בחב"ד:



ימים אחרונים של "השבוע הירוק"

לצד ט"ו בשבט, עוד חגיגה של פרי-העץ בברלין (וגם של פרי השדה ובכלל של אוכל וחקלאות): "השבוע הירוק", יריד מזון גדול ב-Messe . מומלץ מאוד לחובבי הז'אנר וכולל בין דוכני האוכל, גם פינות לילדים ובימות בידור. 

השבוע הירוק: 15 - 24 בינואר, ב-Messegelände (תחבורה ציבורית: S41 או S42 ל-Messe Nord ; תחתית U2 ל-Kaiserdamm או Theodor-Heuß-Platz; קווי אוטובוסים רבים, למשל M46, X34 ועוד). הכניסה בתשלום. 

השבוע הירוק



זאת ועוד

  • סיורי ערב (בגרמנית) במוזיאון הטבע, שישי (18:00 // 20:00) ; שבת (18:00 // 20:00) וראשון (רק ב-18:00) , הרשמה מראש נדרשת, besucherservice@mfn-berlin.de 
  • סיור מודרך (בגרמנית) לאור פנסים במוזיאון התקשורת, "מה עושים הרובוטים בחושך" , שבת, 18:30 - מגיל חמש ומעלה
  • יום ראשון הקרוב הוא "יום ראשון של חנויות פתוחות" - לא כל החנויות פתוחות ביום זה, אבל מרבית הקניונים והרשתות הגדולות יהיו פתוחות בין 13:00 ל-18:00 (עוד מידע על חנויות פתוחות  בברלין בימי ראשון וחג)
  • שוק אוכל הרחוב של הקולטור-בראווריי חוזר, בימי ראשון בין 11:00 ל-18:00 


 קבלות שבת ואירועים קבועים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים
עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מדי פעם גם כן מפגש  בימי שבת - כדאי לבדוק עם המארגנים 

סדנאות הורות ואירועים אחרים בהמשך השבוע

"הורים בעברית" היא התארגנות חדשה ליצירת סדנאות הורות בברלין.

היא לא קשורה ליוזמות אחרות - מבורכות גם הן - לשיח הורים "זרים" בברלין: הסדנאות של הדולה זוהר רן שיוצרות מרחב לשיח (בעברית/אנגלית) בנושא הריון ולידה בברלין והליווי הצמוד שמעניקה לורנה איית'ר (באנגלית Lorna Ather) . 

המפגש הראשון, משפחות מחוץ לארץ המוצא, מתייחס לקשיים שבהן נתקלות משפחות כאלה. כלומר, כמונו. ביום חמישי, 28 בינואר, בפרנצלאוור ברג. פרטים בפייסבוק  



פעילויות, אירועים וסיורים מודרכים בעברית בברלין בהמשך השבוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה