יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

אירועים לכל המשפחה בברלין בין ה-2 ל-4 באוקטובר, כולל יום איחוד גרמניה

יום איחוד גרמניה

מאז 1990, בכל שנה ב-3 באוקטובר חוגגים הגרמנים את איחוד גרמניה המזרחית וגרמניה המערבית . גם השנה תהייה מסיבת רחוב גדולה באזור שער ברנדנבורג וכן יום שבתון ביום שבת (חנויות סגורות וכו').

חוץ מזה, ה-Sendung mit der Maus מארגנים "יום דלתות פתוחות" ברחבי ברלין - רוב ההצעות כבר מלאות (עוד מספטמבר!), אבל תמיד שווה לבדוק:

http://www.wdrmaus.de/tuer_oeffner_tag/2015/index.php5



גם במוזיאון להיסטוריה גרמנית יערכו יום פתוח (עם כניסה חופשית ואירועים שונים), לרגל יום איחוד גרמניה, בימים שבת וראשון

סוכות ושמחת תורה בברלין

ממשיך לו חג הסוכות וב-5 באוקטובר חוגגים את שמחת תורה השנה.

בבית הכנסת של ריקה-שטראסה תוכלו לערוך (שישי, 2 באוקטובר, החל מ-16:00) קבלת שבת מיוחדת בסוכה. בסוכה של קהילת "קהל עדת ישראל" (לאודר) באותו מתחם תוכלו ללמוד על ארבעת המינים מן הרב ספינר ביום ראשון בין 16:00 ל-17:30 . יש צורך להירשם דרך תודנקה לפעילות (והיא בתשלום)

ביום ראשון עורכים מסיבת סוכות משולבת בפתיחת עונת הפעולות בשומר הצעיר, בקן החדש שלהם (ראשון, 16:30 פרטים)

ביום שני חוגגים במבינים את שמחת תורה ב-17:30 בבית הכנסת של פרנקלאופר (פרטים)

הקפות בפרנקלאופר 


אוקטובר: "חודש התרבות לילדים"

בכל סופי השבוע של אוקטובר יתקיימו אירועי תרבות לילדים ברחבי העיר, במסגרת "חודש התרבות לילדים". בסוף השבוע הקרוב:

  • "לצייר כמו צייר אמיתי" (לגילאים 4-12, בלי ההורים), Malen wie ein richtiger Künstler, ב-Akademie für Malerei (ב-Hardenbergstraße 9, 10623 Berlin), שבת פרטים והרשמה
  • פעילות בנושא פרוטזות (לגילאים 8-12, בלי ההורים), ב-Art Laboratory Berlin (כתובת Prinzenallee 34, 13359 Berlin) שבת וראשון פרטים והרשמה
  • "איך עושים מיוזיקל?" (לגילאים 4-12) "Wie entsteht ein Musical?", ב-Tanzteam Step by Step e.V (כתובת: Strausberger Straße 38, 12043 Berlin) ראשון פרטים והרשמה 
חודש התרבות לילדים

זאת ועוד

  • מסיבת רחוב ב-Akazienstr בשונברג בסימן דלעות, ה-Kürbisfest השנתי, גם השנה בשבת ובראשון.
  • מסיבה "רב תרבותית" בכנסיית לוקאס, ב-Bernburger Str. 3-5 10963 Berlin (ליד תחנת Anhalter Bahnhof), ביום ראשון החל מ-14:00 
  • ב-Brunnenstr פינת ברנאוור בוודינג חוגגים את חג ההודיה (האמריקאי, אבל בגירסה ברלינאית ולמעשה מסיבת רחוב/אוכל). 


  • תחרות עפיפונים בטמפלהופר פלד: שישי, שבת וראשון החל מ-11:00 ועד 17:00 (פרטים), בדגש על צפון הפארק . ביום ראשון, בנוסף, "פסטיבל אסיף תפוחי האדמה", בגינה הקהילתית באזור שקרוב ל-Oderstr בנויקלן

עפיפונים בטמפלהוף (המארגנים)

  • פסטיבל משחקי למידה ב-FEZ, כולל הרבה רעיונות. מתי: שבת 13:00 - 19:00/ראשון מ-12:00 עד 18:00 כתובת: FEZ ברלין, Straße zum FEZ 2, 12459 Berlin תחבורה: חשמלית (27, 63 או 67) עד Freizeit- und Erholungszentrum או רכבת S3 עד Wuhlheide דמי כניסה: הכניסה חופשית. 
משחקי למידה ב-FEZ

  • בראשון, סיורים מודרכים לילדים גם בארמון השיש של פוטסדם (13:30, פרטים) וגם בארמון שרלוטנבורג (פרטים
עם הדרקון בארמון השיש של פוטסדם (תמונה: SPSG)
  • ועוד אמנות: פעילות למשפחות בתערוכת מונדריאן במטרין גרופיוס , ביום ראשון, 13:00, פרטים 
  • לחובבי תעבורה: מצעד אופנוענים וקטנועים מ-Winterfeldplatz, שבת ב-12:00 
  • ועוד מתחום התעבורה - ב-Skaterhalle שבמתחם ה-RAW יתקיים ביום ראשון החל מ-14:00 "יום פתוח לכל המשפחה" עם הדרכות בנושא סקייטבורדינג. 

  • אוקטוברפסט: ב-Zentraler Festplatz עד ה-18 באוקטובר (כל יום, לא רק סופי שבוע) ; באלכסנדרפלאץ "רק" עד ה-11 באוקטובר
  • וגם: שוק אוכל רחוב ביום ראשון (כאירוע קבוע עד סוף אוקטובר) בקולטורבראווריי 

ובינתיים בברנדנבורג: דלעות ותפוחים

בחווה בקלייסטו (Klaistow) ממשיכה להתקיים התערוכה השנתית של הדלעות, וצפויים פסלים מרתקים והרבה אוכל . בין היתר יתקיימו פעילויות גילוף בדלעת בשבת/ראשון לילדים ותזמורת לרגל יום איחוד גרמניה. 

צפרדע מדלעות בקלייסטו
חוות קלייסטו, Spargelhof Klaistow כתובת: Glindower Straße 28 14547 Beelitz GT Klaistow תחבורה ציבורית: לקחת RE7 עד Beelitz Heilstätten ומשם אוטובוס 643 עד Klaistow, Spargelhof. ניתן גם לקחת את קו האוטובוס הנ"ל מן התחנה המרכזית של פוטסדם, אם פספסתם את הרכבת האזורית.

בקלייסטו חושבים על דלעות, בפוטסדם, בפארק BUGA, יחגגו ביום שבת, ה-3 באוקטובר, את "פסטיבל התפוח ההיסטורי" עם הרבה הפעלות טעימות. (פרטים)

תפוחים היסטוריים בפוטסדם

ואם אתם דווקא רוצים להצפין, סוף השבוע מספק הרבה פעילויות ופסטיבלים במדינת ברנדנבורג: יש גם יריד ימי ביניים בארמון אורניינבורג.



קבלות שבת ואירועים קבועים

יש פעילות לילדים לקראת שבת ב"במבינים" מערב (Brandenburgische Str) ובריקה-שטראסה חדר הילדים פתוח לפעילות. פעילויות דת נוספות לילדים בברלין ניתן לראות פה.

מקור: אתר במבינים
עוד פעילויות קבועות בסוף השבוע הן הפעולות של השומר הצעיר (פרטים בפייסבוק) ושל תנועת הצופים דרך "קומזיץ" (פרטים על תנועות נוער עבריות בברלין בקישור הבא) . ב"תודנקה" יש מדי פעם גם כן מפגש  בימי שבת - כדאי לבדוק עם המארגנים 

פעילויות ואירועים בברלין בהמשך השבוע

תגובה 1: